Popis:
Strategický manažment. Význam a obsah strategického manažmentu. Vízia, misia, strategické ciele. Postup pri spracovaní strategických cieľov. Analýza externého a interného prostredia ogranizácie.
Strategický manažment
Strategický manažment, ako plánovací proces možno rozčleniť na niekoľko hlavných komponentov:
a) vymedzenie poslania, vrátane formulovania hlavných cieľov podniku
b) skúmanie interného a externého prostredia
c) výber dlhodobých cieľov, stratégie na úrovni podniku a podnikateľských stratégií
d) vypracovanie spôsobu implementácie dlhodobých cieľov a stratégií
e) kontrola a hodnotenie plnenia stratégií
Tri úrovne strategického manažmentu:
a) stratégia korporácie ( na úrovni podniku) - definuje poslanie a ciele organizácie, určuje oblasti podnikania v ktorých chce byť konkurencieschopná
Organizačný základ tohto manažmentu tvorí napr. predstavenstvo, dozorná rada, prezident, ostatní vedúci a riadiaci aparát podniku.
b) stratégia na úrovni podnikateľskej jednotky - určuje pozíciu na matici výrobok - trh
Manažment podnikateľských jednotiek tvoria ich vedúci a štáb.
c) stratégia funkčná - určuje typ stratégie za jednotlivé funkčné oblasti (predaj, marketing, personálna stratégia ...)
Kľúčové slová:
Strategický manažment
strategická vízia a misia
Porterov model
strategické ciele
harmonogram
stanovený segment
Obsah:
- Strategický manažment
Tri úrovne strategického manažmentu:
Manažment = Riadenie
Základné funkcie riadenia
Predmet manažmentu
Strategická vízia
Strategické myslenie
Strategické úrovne
Misia
Strategické ciele
Manažéri, ktorí pripravujú strategické rozhodnutia si kladú základné otázky
Porterov model 5 síl:
Postupy pri spracovaní stratégie
Syntéza, rozhodnutie o schopnosti zotrvať v stanovenom segmente
Harmonogram postupu realizácie stratégie