Tézy na štátne skúšky z psychológie
«»
Popis:
Vypracované štátnicové otázky zo psychológie. Sú podrobne rozpracované!
1. Osobnosť učiteľa a žiaka. Požiadavky humanistickej psychológie na osobnosť učiteľa.
Interakcia učiteľ – žiak. Percepcia žiaka učiteľom. Vývin učiteľovej osobnosti.
Typológia učiteľovej osobnosti.TYPY UČITEĽA PODĽA DIDAKTICKÝCH PRÍSTUPOV;Učiteľ ako člen učiteľského zboru;Komunikácia v pedagogickom procese. Empatia. Asertivita. Prosociálne správanie.Riadené učenie. Linhartova schéma riadeného učenia.
Učenie;Uplatňovanie zákonov učenia vyučovacom procese;Druhy učenia a ich využitie vo vyučovacom procese.
Základné druhy učenia a ich charakteristika;Skúšanie a hodnotenie žiakov. Tréma, strach zo skúšky.Rozvoj tvorivosti žiakov vo vyučovacom procese;Práca učiteľa s neprospievajúcim žiakom;Konflikty. Riešenie konfliktných situácií;Žiak vo vyučovacom procese
Osobnosť žiaka stredného a staršieho školského veku / predpuberta a puberta /
Stredný školský vek / okolo 10 roku života /;Starší školský vek / 12 – 16 rokov /;Socializácia žiaka v škole;Sociálne učenie;Žiak v školskej triede / pozícia, rola, status /
Školská trieda a pozície členov v skupine:
Školská trieda ako soc. skupina;Podmienky učenia žiakov. Výkonnosť a únava žiakov vo vyučovacom procese;Rodinné prostredie a jeho vplyv na rozvoj osobnosti žiaka
Rodina;
Kľúčové slová:
osobnosť učiteľa
osobnosť žiaka
humanistická psychológia
interakcia učiteľ – žiak
typológia učiteľovej osobnosti
typy učiteľa
Obsah:
- 1.Osobnosť učiteľa a žiaka. Požiadavky humanistickej psychológie na osobnosť učiteľa. Interakcia učiteľ – žiak. Percepcia žiaka učiteľom. Vývin učiteľovej osobnosti. Typológia učiteľovej osobnosti.
3. Percepcia žiaka učiteľom
4. Vývin učiteľovej osobnosti
5. Učiteľ v školskej triede – vedenie a riadenie školskej triedy
6. Učiteľ ako člen učiteľského zboru
7. Komunikácia v pedagogickom procese. Empatia. Asertivita. Prosociálne správanie.
8. Riadené učenie. Linhartova schéma riadeného učenia.
9. Uplatňovanie zákonov učenia vyučovacom procese
10. Druhy učenia a ich využitie vo vyučovacom procese.
11. Skúšanie a hodnotenie žiakov. Tréma, strach zo skúšky.
12. Rozvoj tvorivosti žiakov vo vyučovacom procese
13. Práca učiteľa s neprospievajúcim žiakom
14. Konflikty. Riešenie konfliktných situácií
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.