Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Všeobecná pedagogika

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
21474
Posledná úprava
19.08.2012
Zobrazené
10 334 x
Autor:
nikinkira7
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované tézy na štátne skúšky z pedagogiky myslím, že pomôžu každému, kto študuje aprobáciu s pedagogikou, alebo na fakulte, kde sa študuje všeobecný základ.

Všeobecná pedagogika

Pedagogika – veda o výchove.

Pojem pochádza z gr. Paidagogos - /pais – dieťa, agogé – vedenie/ - sprievodca, voditeľ detí. Paidagogos v starom grécku bol človek, ktorý bol v otrokárskych rodinách poverený starostlivosťou o deti, vodil ich do školy, učil sa s nimi a dozeral na ne, aby sa nestýkali s deťmi otrokov. Túto úlohu často vykonával vzdelaný otrok.
STRATEGICKÉ CIELE RODINY:
• schopnosť zabezpečiť rodinnú pohodu
• schopnosť mravných a právnych zväzkov otca a matky
• zodpovedné rodičovstvo pri plnení potrieb a funkcií rodiny

Kľúčové slová:

všeobecná pedagogika

pedagogická terminológia

podmienenosť výchovy

rodina

škola

dejiny školstva a pedagogiky

integrácia zdravotne postihnutých

všeobecná didaktika



Obsah:
  • VŠEOBECNÁ PEDAGOGIKA
    Pedagogika – veda o výchove
    Predmet a pramene pedagogiky
    Pedagogická terminológia
    Výchova – základná pedagogická kategória
    Podmienenosť a úloha výchovy v živote spoločnosti
    Genéza a vývoj výchovy
    Podmienenosť a úlohy výchovy v živote človeka
    Dedičnosť a antropologické predpoklady výchovy, prostredie, typy výchovného prostredia
    Rodina ako základný výchovný činiteľ
    Školský systém /školská sústava/
    Vývin školstva na Slovensku od r. 1918
    Integrované vzdelávanie zdravotne postihnutých

    VŠEOBECNÁ DIDAKTIKA
    1. Didaktika ako veda, pojem D, historický vývoj D, predmet D
    2. Obsah vzdelania, hľadiska pre stanovenie obsahu vzdelania, štruktúra učiva, druhy učiva, konkretizácia obsahu vzdelania (UP, VO, učebnice, vzdelávacie štandardy)
    3. VP- sociálnointerakčné hľadisko, pedagogická Vyučovací proces, pojem VP, podmienky VP, priebeh VP, motivácia vo VP, komunikácia, obsahová, vzťahová, procesuálna rovina, (činitele ovplyvňujúce vzájomnú komunikáciu medzi U a Ž,činitele
    4. Koncepcie vyučovania: slovno-názorné, problémové, programované diferencované, skupinové vyučovanie
    5. Vyučovacie a učebné metódy, klasifikácia, výber metód, charakteristika VM, aktivizujúce vyučovacie metódy. Diskusné, situačné, inscenačné, didaktické hry
    6. Organizačné formy vyučovania
    7. Hodnotenie žiakov (formatívne, sumatívne)
    8. Rozvoj pedagogických zručností učiteľa

Zdroje:
  • HRONCOVÁ, J. – EMMEROVÁ, I.: Sociálna pedagogika. Banská Bystrica : 2004. ISBN 80-8083-028-2
  • HRONCOVÁ, J.: Sociálna patológia. Banská Bystrica : 2004. ISBN 80-8055-926-0
  • HRONCOVÁ, J.: Sociológia výchovy. Banská Bystrica : 1996. ISBN 80-88825-37-7
  • KARIKOVÁ, S.: Poruchy vývinu osobnosti detí a mládeže. Banská Bystrica : 1996. ISBN 80-88825-80-6
  • KOVÁČIKOVÁ, D. – KOVÁČOVÁ, V. – TURANSKÁ, E.: Všeobecná pedagogika. Banská Bystrica : 1995. ISBN 80-88825-10-5
  • MACEK, P.: Dospívající hraje dvojí roli. In: Psychologie dnes. Roč. 5, 1999, č. 11.
  • MATOUŠEK, O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : 1993. ISBN 80-901424-7-8
  • ONDRUŠKOVÁ, E.: Psychológia zdravej rodiny. In: Podpora zdravia. Roč. 4, 2000, č. 3.
  • VIŠŇOVSKÝ, Ľ.: Teória výchovy. Banská Bystrica : 2002. ISBN 80-8055-718-7
  • ROZINAJOVÁ, H.: Rodinná výchova. In: www.rodina.sk
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko