Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Vypracované otázky na Podnikový manažment

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
2,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5124
Posledná úprava
22.08.2017
Zobrazené
2 095 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Charakterizujte externé vplyvy pôsobiace na finančný manažment podniku. Komplexné pôsobenie externých faktorov.

Externé vplyvy pôsobiace na finančný manažment

Podmienkou úspešnosti finančného rozhodovania a podnikovej finančnej politiky je, aby finanční manažéri starostlivo sledovali stav a vývoj ekonomického okolia podniku, aby ho vyhodnocovali a vyvodzovali závery pre svoje konanie.
Základnými externými faktormi pôsobiacimi na fin. manaž. Podnikov sú:
- stav konjunktúry
- rozpočtová politika štátu
- stav meny a monetárna politika bánk
- vývoj miery inflácie
- rozvoj fin. infraštruktúry.
Podnik svojim správaním môže tieto externé faktory ovplyvňovať len veľmi obmedzene, musí ich akceptovať ako dané a prispôsobiť im svoje konanie.

Stav konjunktúry, rozpočtová politika štátu, stav meny a monetárna politika bánk, inflácia, rozvoj fin. infraštruktúry

Stav a vývoj konjunktúry možno súhrnne charakterizovať ukazovateľmi produkcie a zamestnanosti.
Základným ukazovateľom produkcie je hrubý národný produkt a hrubý domáci produkt. Tempá ich rastu globálne vyjadrujú celkovú výkonnosť, celkový stav konjunktúry. Vyčísľujú sa spravidla v bežných cenách ( nominálny HNP,HDP). Pri porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami možno zohľadniť celkový vývoj a oceniť produkciu cenami zvoleného východiskového roka. Máme tak možnosť vyjadriť reálny rast produktu. Z hľadiska finančného manažmentu je dôležité ocenenie bežnými cenami, pretože sú to ceny, s ktorými sa podnik stretáva na trhu.
Druhým dôležitým indikátorom konjunktúry je stav a vývoj zamestnanosti. Je spojený s ukazovateľmi produkcie prostredníctvom produktivity práce. Ak sa produkcia zvyšuje rýchlejším tempom ako počet zamestnaných, dochádza k rastu produktivity práce a naopak.
Pre podnik je dôležitý nielen celkový stav konjunktúry, ale predovšetkým stav a vývoj konjunktúry v obore, v ktorom podniká. Z údajov o stave a vývoji konjunktúry musí podnikový manažment vyťažiť pre seba rozhodujúcu informáciu: aký možno v budúcnosti očakávať objem dopytu po produktoch podniku vcelku a v štruktúrnom členení a aký bude vývoj cien vstupov a výstupov.

Kľúčové slová:

externé vplyvy

výroba

firma

manažment

spotrebitelia

marketingové analýzy

implementácia

strategická orientácia



Obsah:
  • 1. Charakterizujte externé vplyvy pôsobiace na finančný manažment podniku. komplexné pôsobenie externých faktorov.
    2. Modelové prístupy k riešeniu kapitálovej štruktúry podniku. charakteristika jednotlivých teoretických škôl.
    3. Praktické modifikácie teoretických prístupov k modelovaniu kapitálovej štruktúry
    4. Dividendová politika. základné druhy a formy dividend. mechanizmus vyhlasaovania a výplat dividend
    5. Dividendové teórie a faktory ovplyvňujúce projektovanie dividendovej politiky
    6. Projekt rozvoja podniku. kvantifikácia kapitálových výdavkov a cash flow. analýza rizika projektov. vplyv finančných rozhodnutí na hodnotenie projektu
    7. Finančný plán podniku. štruktúra a obsah finančného plánu. postup tvorby finančného plánu.
    8. Metódy a modely tvorby finančného plánu. metódy hodnotenia úrovne a kvality vypracovaného finančného plánu.
    9. Charakteristika amerického, európskeho a japonského manažmentu vyspelých krajín
    10. Podstata, druhy a význam rozhodovacích procesov. fázy rozhodovacieho procesu. metódy rozhodovania.
    11. Pojem, obsah a druhy informácií. charakteristika informačného systému organizácie. členenie a podsystémy informačného systému.
    12. Podstata, význam a obsah strategického manažmentu. hierarchia a druhy podnikových stratégií. formulácia, implementácia a kontrola stratégie.
    13. Podstata a dôsledky deľby rozhodovacej právomoci. prednosti a nedostatky centralizácie a decentralizácie rozhodovania. zásady a faktory optimálnej deľby rozhodovacej právomoci.
    14. Pojem a funkcia firemného plánovania. ciele plánov. systém a organizácia firemného plánovania. štruktúra a obsah firemných plánov. metódy plánovania.
    15. Funkcia, obsah a štruktúra marketingových plánov. metódy a postupy v marketingovom plánovaní. metódy plánovania nákupu materiálu a výrobných zásob
    16. Cieľ, kritéria a obsah plánu výroby. metódy plánovania výrob a výrobného sortimentu. plánové kapacitné prepočty. plánovanie ľudských zdrojov
    17. Ciele a obsah investičného plánovania. ekonomické vyhodnocovanie investičných projektov. obsah a štruktúra finančného plánu firmy
    18. Základné úlohy, obsah a subjekty systémového koncipovaného riadenia ľudských zdrojov. proces stratégie ľudských zdrojov
    19. Proces komplexnej analýzy práce a využitie jej výsledkov v riadení ľudských zdrojov. základné prístupy k projektovaniu pracovných miest.
    20. Podstata a význam efektívneho systému získavania zamestnancov. charakteristika jednotlivých etáp procesu získavania zamestnancov.
    21. Podstata a predpoklady efektívneho výberu zamestnancov. činnosti súvisiace s prípravou výberu zamestnancov. charakteristika jednotlivých stupňov výberového procesu.
    22. Podstata podnikového vzdelávania a jeho význam v riadení ľudských zdrojov. proces efektívneho vzdelávania a rozvoja zamestnancov. proces riadenia kariéry.
    23. Systém hodnotenia pracovného výkonu, jeho podstata a význam v riadení ľudských zdrojov. kritériá hodnotenia pracovného výkonu a základné metódy hodnotenia.
    24. Organizácia tvorby výrobného programu firmy, jeho prognostikácia, varianty výrobnej stratégie, diverzifikačné možnosti, kapacitné prepočty, kritériá a metódy jeho ekonomického hodnotenia.
    25. Analýza výrobného systému - synergická, komponentná, funkčná a časová. hlavné zákonitosti výrobného procesu. ekonomické prínosy analýz pre podnikanie vo výrobe.
    ...
    ...
    ...
    40. Teoretické koncepcie strategického riadenia a ich vývoj. proces a úrovne strategického riadenia. vízia, poslanie a ciele podniku.
    41. Analýza makroprostredia a proces analýzy odvetvového prostredia podniku. predvídanie vývoja vonkajšieho prostredia.
    42. Analýza vnútorného prostredia podniku. vznik a udržiavanie konkurenčnej výhody. syntéza výsledkov strategickej analýzy.
    43. Typológia podnikateľských stratégií. kontingentný a generický prístup. podnikateľské stratégie vo vybraných situáciách.
    44. Podnikové stratégie. riadenie a hodnotenie podnikového portfólia. riadenie multipodnikateľského podniku.
    45. Implementácia stratégie. adresné (tvrdé) a neadresné (mäkké) nástroje. riadenie zmien.
    46. Východiská, motívy a ciele internacionalizácie podniku. analýza východiskovej situácie.
    47. Základná medzinárodná strategická orientácia. selekčná analýza. segmentácia zahraničného trhu.
    48. Podnikové aspekty zahraničných investícií. riziká spojené s medzinárodným podnikaním.
    49. Export. zmluvné formy vstupu na zahraničný trh - spoločné podnikanie, licencia, franchising
    50. Definovanie a riadenie multinacionálneho podniku. osobitosti personálnej, finančnej politiky a controllingu.multinacionálny podnik
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko