Popis:
Hudobná výchova je súčasť výchovy estetickej v MŠ aj ZŠ. Vychádza zo zásad , ktoré sú spoločné pre celý výchovno - vzdelávací proces. (základné zásady- názornosť, postupnosť, systematickosť, ind. prístup, spojenie teorie s praxou, uvedomelosti, tvorivej aktivity)
Ciele: podchytenie záujmu dieťaťa o hudbu a hudobné činnosti
Systematicky rozvoj hudobnosti-(vytváranie schopnosti, zručnosti a návykov potrebných pre vnímanie, prežívanie a chápanie umenie, získavanie predpokladov na vlastnú hudobnú činnosť, postupné osvojovanie si súboru základných hodnôt ľudovej a umelej hudobnej tvorby
Využitie hudby a hudobných činností na obohacovanie detského poznania, kultivovanie citových a morálnych kvalít detí, tvorivé uplatnenie sa
Prostriedkom hudobnej výchovy: je komplex hudobných činností, ktoré sa prelínajú, podmieňujú
Hudobné činnosti:
- spevácke, (rozv. zmysel pre krásu spevu, dávajú zákl. speváckych schopností
- inštrumentálne (výrazne prispievajú k hud. rozvoju detí, hra na detských hudobných nástrojoch výrazne pomáha aktívne vnímať hud a nehud zvuky
- pohybové (Spájaním hudby s pohybom sa dosahuje hlbšie citové prežívanie hudby a rozvíja sa prirodzená schopnosť detí vyjadriť hudbu pohybom
- počúvanie hudby (sú zamer. na rozvoj sluchového vnímania hudobnej predstavivosti a na poznávanie zákl výrazových prostriedkov hudby
Kľúčové slová:
hudobná výchova
MŠ
ŠKD
hudobné činnosti
intonácia
organizačná forma
Obsah:
- 0. Ciel a úlohy hudobnej výchovy
1.Intonácia pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
2. Rytmus vo výchovnej činnosti deti v MŠ a ŠK
3. Dýchanie vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
4. Postoj a držanie tela pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
5. Sluchová analýza a dirigovanie pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
6. Ľudové detské spevy a tance vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
8. Artikulačné a prednesové techniky pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ A šk
9. Hudobné nástroje a ich použitie vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
10. Koncepcia nácviku piesne v MŠ a ŠK