Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky na skúšku z Marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3594
Posledná úprava
02.05.2017
Zobrazené
1 936 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
OTÁZKY NA MARKETING

Vznik MAR sa datuje od pol. 19.st. Jeho vzniku predchádzal:
-vznik podmienok, ktoré tvoria podstatu trhu;
-rozvoj mnohých obchodných činností, špecializácia remesiel, výrobných činností, uskutočňuje sa výmena produktov a dochádza k vzniku obchodu;
-vznik a rozširovanie nových prístupov pôsobenia na trhu
Pre obchod a marketing je spoločná výmena produktu (výrobkov a služieb) na trhu. Vznik výmeny je výsledkom pôsobenia deľby práce, existencie vlastníckych vzťahov a zvyšovania výroby. To nastáva vtedy, keď sa prechádza od historickej etapy samozásobenia k uskutočňovaniu výmeny na trhu.
Ak nebudeme uvažovať o období, kedy si každý z remeselníkov vyrábal výrobky pre vlastnú spotrebu, čím sa samozásoboval, dostávame sa k obdobiu, keď s rozvojom viacerých výrobných činností si jednotliví výrobcovia výrobky vzájomne vymieňali medzi sebou z dôvodu nadbytku vlastnej výroby = decentralizovaná výmena.
Zložitosť podmienok výmeny viedla ku kroku, keď nastáva premena decentralizovanej výmeny na centralizovanú. Medzi jednotlivých výrobcov vstupuje obchodník (kupec), ktorý výmenu organizuje.
2 revolučné zmeny vo vývoji obchodu:
-vznik obchodu na základe tretej spoločenskej deľby práce - kupci, ktorí vykonávali sprostredkovanie predaja, vymieňali hodnoty podľa zásady lacno kúpiť a draho predať.
-vznik a rozvoj MAR v USA - pozornosť sa presúva od „ex post“, t.j. „predať, čo je vyrobené“, na pôsobenie „ex ante“ „vyrobiť, čo je predajné“. -začiatok uplatňovania MAR

Kľúčové slová:

marketing

mikroprostredie

makroprostredie

segmentácia

trhová pozícia

marketingový manažment



Obsah:
  • Otázky na marketing
    VÝvojové etapy marketingu
    Definície
    Základné kategórie marketingovej koncepcie
    Podnikateľské koncepcie
    Prostredie marketingovej činnosti podniku
    Mikroprostredie
    Makroprostredie
    Spotrebiteľský trh a nákupné správanie sa spotrebiteľov
    Trhy organizácií a nákupné správanie sa organizácií
    VZnik a základné typy nákupných situácií
    Určenie kompetencií v nákupnom procese
    Proces nákupného rozhodovania organizácií
    Faktory nákupného rozhodovania organizácie
    Nákup na trhoch sprostredkovateľov a vládnych trhoch
    Marketingový informačný systém
    Metódy zberu primárnych údajov
    Segmentácia a proces segmentácie trhu
    Segmentácia trhu spotrebných produktov
    Podmienky segmentácie trhu spotrebných produktov
    Segmentácia trhu produktov na spracovateľské a investičné účely
    VÝber cieľového trhu
    Trhová pozícia
    Úloha marketingu v plánovaní
    Strategické plánovanie
    Marketingový manažment a marketingový mix
    Produkt
    Rozhodovanie o produkte a produktovom mixe
    Produktový mix
    VÝvoj nového produktu
    Cena
    INterné faktory rozhodovania o cenách
    Externé faktory rozhodovania o cenách
    Tvorba cien
    Distribúcia
    Marketingová logistika a jej vzťah k fyzickej distribúcii
    Maloobchod
    VEľkoobchod
    Marketingová komunikácia
    Reklama
    Podpora predaja
    Public relations (práca s verejnosťou)
    Osobný predaj
    Medzinárodný marketing
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko