Popis:
OTÁZKY NA MARKETING
Vznik MAR sa datuje od pol. 19.st. Jeho vzniku predchádzal:
-vznik podmienok, ktoré tvoria podstatu trhu;
-rozvoj mnohých obchodných činností, špecializácia remesiel, výrobných činností, uskutočňuje sa výmena produktov a dochádza k vzniku obchodu;
-vznik a rozširovanie nových prístupov pôsobenia na trhu
Pre obchod a marketing je spoločná výmena produktu (výrobkov a služieb) na trhu. Vznik výmeny je výsledkom pôsobenia deľby práce, existencie vlastníckych vzťahov a zvyšovania výroby. To nastáva vtedy, keď sa prechádza od historickej etapy samozásobenia k uskutočňovaniu výmeny na trhu.
Ak nebudeme uvažovať o období, kedy si každý z remeselníkov vyrábal výrobky pre vlastnú spotrebu, čím sa samozásoboval, dostávame sa k obdobiu, keď s rozvojom viacerých výrobných činností si jednotliví výrobcovia výrobky vzájomne vymieňali medzi sebou z dôvodu nadbytku vlastnej výroby = decentralizovaná výmena.
Zložitosť podmienok výmeny viedla ku kroku, keď nastáva premena decentralizovanej výmeny na centralizovanú. Medzi jednotlivých výrobcov vstupuje obchodník (kupec), ktorý výmenu organizuje.
2 revolučné zmeny vo vývoji obchodu:
-vznik obchodu na základe tretej spoločenskej deľby práce - kupci, ktorí vykonávali sprostredkovanie predaja, vymieňali hodnoty podľa zásady lacno kúpiť a draho predať.
-vznik a rozvoj MAR v USA - pozornosť sa presúva od „ex post“, t.j. „predať, čo je vyrobené“, na pôsobenie „ex ante“ „vyrobiť, čo je predajné“. -začiatok uplatňovania MAR
Kľúčové slová:
marketing
mikroprostredie
makroprostredie
segmentácia
trhová pozícia
marketingový manažment
Obsah:
- Otázky na marketing
VÝvojové etapy marketingu
Definície
Základné kategórie marketingovej koncepcie
Podnikateľské koncepcie
Prostredie marketingovej činnosti podniku
Mikroprostredie
Makroprostredie
Spotrebiteľský trh a nákupné správanie sa spotrebiteľov
Trhy organizácií a nákupné správanie sa organizácií
VZnik a základné typy nákupných situácií
Určenie kompetencií v nákupnom procese
Proces nákupného rozhodovania organizácií
Faktory nákupného rozhodovania organizácie
Nákup na trhoch sprostredkovateľov a vládnych trhoch
Marketingový informačný systém
Metódy zberu primárnych údajov
Segmentácia a proces segmentácie trhu
Segmentácia trhu spotrebných produktov
Podmienky segmentácie trhu spotrebných produktov
Segmentácia trhu produktov na spracovateľské a investičné účely
VÝber cieľového trhu
Trhová pozícia
Úloha marketingu v plánovaní
Strategické plánovanie
Marketingový manažment a marketingový mix
Produkt
Rozhodovanie o produkte a produktovom mixe
Produktový mix
VÝvoj nového produktu
Cena
INterné faktory rozhodovania o cenách
Externé faktory rozhodovania o cenách
Tvorba cien
Distribúcia
Marketingová logistika a jej vzťah k fyzickej distribúcii
Maloobchod
VEľkoobchod
Marketingová komunikácia
Reklama
Podpora predaja
Public relations (práca s verejnosťou)
Osobný predaj
Medzinárodný marketing