Popis:
1. PODSTATA A VÝZNAM MARKETINGU
Marketing
- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
- súbor opatrení na dodanie výrobku spotrebiteľovi v správnej forme za správnu cenu, v správnom čase na správnom mieste
- začiatky má v USA na začiatku 20. storočia, v Európe sa začal využívať po II. svetovej vojne, na Slovensku po roku 1989
- vznikom trhovej ekonomiky sa vytvorili podmienky pre uplatňovanie M, lebo vznikli rozsiahle trhy s anonymnými spotrebiteľmi a existuje tu rozdielna štruktúra výrobcov
Marketing (market = trh ) predstavuje prácu s trhom a posudzujeme ho z dvoch hľadísk.
a) súbor opatrení na dodanie výrobkov spotrebiteľovi v správnej forme, za správnu cenu a v správny čas (AMA)
b) podniková politika na trhu a preto trhu zodpovedajúca, prirovnanie k 4 nohám stola: prieskum trhu, informovanie verejnosti, reklama, organizácia a technika predaja (nem. inš.)
c) spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
1. Marketing ako filozofia podnikania orientovaná na zákazníka, je to filozofia , ktorá kladie zákazníka na prvé miesto.
2. Marketing ako súhrn činností, ktoré zabezpečujú aby sa dostal
- správny výrobok
- správnemu spotrebiteľovi
- v správnom čase
- na správne miesto
- v správnej kvalite
- a za správnu cenu
V manažérskych definíciách býva marketing často chápaný ako „umenie predať produkty“. Predaj ale tvorí len špičku ľadovca. Cieľom marketingu je však urobiť predaj nadbytočným. Jeho cieľom je poznať zákazníka a jeho potreby tak dokonale, aby sa výrobky pre neho určené predávali samé. Ideálny marketing musí dosiahnuť toho, aby zákazník bol plne pripravený kúpiť si daný výrobok. Potom už len stačí, aby bol tento výrobok k dispozícii.
Kľúčové slová:
marketing
segmentácia trhu
obsahové vymedzenie
komparácia
prostriedky reklamy
marketingové agentúry
Obsah:
- 1. Podstata a význam marketingu
2. Marketingový mix - tvorba a štruktúra
3. Produkt, jeho štruktúra a proces rozhodovania o produkte
4. Interakcia marketingového mixu a nástrojov marketingovej komunikácie
5. Marketingový informačný systém a postavenie marketingového výskumu
6. Marketingové plánovanie a štruktúra marketingového plánu
7. Segmentácia trhu a formy komunikácie s trhom
8. Marketing územia a špecifiká marketingovej komunikácie
9. Podstata, význam a základné princípy marketingovej komunikácie
10. Stratégia životného cyklu produktu a marketingová komunikácia
11. Medzinárodný marketing a nástroje marketingovej komunikácie
12. Základná charakteristika a štruktúra marketingového prostredia
13. Význam a funkcie reklamy v marketingovej komunikácii
14. Podstata a význam public relations
15. Základné nástroje marketingovej komunikácie
16. Marketing služieb a neziskových organizácií
17. Obsahové vymedzenie a základná štruktúra podpory predaja a osobného predaja
18. Marketing a internet - elektronický obchod
19. Návrh a štruktúra plánu marketingovej komunikácie
20. Spotrebiteľské trhy a nákupné správanie spotrebiteľov
21. Trhy organizácií a ich nákupné správanie
22. Podstata a význam distribučných kanálov
23. Formy organizácie marketingu a marketingovej komunikácie vo firme
24. Vývoj, potreba a význam komunikácie v marketingu
25. Postavenie a úloha ceny v marketingovom mixe
26. Štruktúra komunikačného procesu
27. Komparácia koncepcií marketingového manažmentu
28. Podstata a význam direct marketingu
29. Výrazové prostriedky reklamy a tvorba reklamných komunikátov
30. Pôsobenie reklamných a marketingových agentúr v trhovej ekonomike