Vypracované otázky z predmetu Verejná správa
Popis:
1. PLÁNOVANIE V MARKETINGU ÚZEMIA. FÁZA KONCEPČNÁ.
Plánovanie v marketingu územia nám umožňuje lepšie reagovanie na zmeny na trhoch.
Cieľom marketingového plánovania je rozhodnutie o voľbe a pokrytí trhu, stanovenie správania voči subjektom na trhu a určenie vhodných marketingových nástrojov.
Marketingový proces má päť fáz:
1. koncepčná fáza
2. fáza analýzy
3. fáza stratégie
4. fáza realizácie
5. fáza kontroly
+ pozri graf Marketingový proces!!!
Koncepčná fáza - stanovuje hodnoty a najvyššie ciele rozvoja územia s dlhodobým efektom. Zahrňuje formulovanie:
a/ Filozofie - zahŕňa základné postoje, presvedčenia, hodnoty, ktoré dlhodobo ovplyvňujú myslenie a konanie rozhodujúcich subjektov územia. Filozofia územia zodpovedá politike daného územia. Na základe poznania a uvedomenia si filozofie je možné formulovať víziu.
Kľúčové slová:
plánovanie
segmentácia trhu
dostupnosť územia
komunikačná stratégia
verejné služby
Obsah:
- 1. Plánovanie v marketingu územia. fáza koncepčná.
2. Fáza analýzy. marketingový výskum - príprava, metódy vyhodnotenia swot analýzy.
3. Marketingový výskum a prieskumy verejnej mienky - formy, metódy a nástroje, výber respondentov, tvorba dotazníka, efektívnosť jednotlivých foriem.
4. Segmentácia trhu, tvorba pozície územia, stratégia trhovej pozície.
5. Fáza tvorby stratégie, kritéria a faktory ovplyvňujúce výber stratégie. typy a zameranie marketingových stratégií.
6. Konkurencia a konkurenčné stratégie.
7. Produkt územie a tvorba produktovej stratégie. životný cyklus územie. špecifiká územia ako produktu.
8. Cena územia a cenové stratégie.
9. Dostupnosť územia a stratégia dostupnosti územia
10. Marketingová komunikačná stratégia, nástroje marketingovej komunikácie. imidž územia. podujatia - event marketing. systém jednotnej identity.
11. Postavenie ľudského činiteľa v marketingu územia a zameranie marketingovej stratégie pre človeka ako nástroj marketingového mixu.
VErejné obstarávanie. princípy verejného obstarávania. postupy vo. súťažné podklady.
Endogénna regionálna politika. konkurencieschopnosť územia, inovácie a klastre v rozvoji území.
Spolupráca subjektov ako základný faktor rozvoja území. partnerstvo. skupinové rozhodovanie.
Zabezpečenie verejných prác a služieb. miestne verejné služby. tendencie vývoja verejných služieb. kompetencie územných samospráv pri zabezpečovaní verejných služieb.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.