Vypracované štátnicové otázky z okruhov Ekonomika podniku, Manažment, Všeobecná ekonomická teória
Popis:
Vypracované štátnicové otázky na bakalárske skúšky z Ekonomiky podniku, Manažmentu a VETka.
Kľúčové slová:
ekonomika podniku
manažment
ekonómia
všeobecná ekonomická teória
Obsah:
- Ekonomika podniku:
1. Podnikanie v trhovej ekonomike, podstata a znaky podniku.
2. Životný cyklus podniku, charakteristické znaky jednotlivých fáz životného cyklu podniku.
3. Podnikateľský zámer a podnikateľský rozpočet: charakteristika, ciele, formy podnikateľského zámeru.
4. Typológia podnikov (druhy podnikov podľa jednotlivých kritérií), právne formy podnikov.
5. Dlhodobý (neobežný) majetok podniku: pojem, klasifikácia, oceňovanie. Účtovanie o dlhodobom majetku účtovnej jednotky.
...
...
...
25. Princíp podvojnosti. Účet - forma a typy účtov. Formálne pravidlá vykonávania zápisov na účtoch. Účtovný prípad. Algoritmus účtovania. Účtovný doklad - účtovný predpis - účtovný zápis - účtovné knihy.
26. Typy účtových osnov používaných v SR. Rámcová účtová osnova pre podnikateľov. Syntetická a analytická účtovná evidencia. Účtový rozvrh.
27. Finančný trh - charakteristika a členenie. Cenné papiere.
28. Finančná politika podniku - daňová, úverová a dlhová, dividendová atď.
29. Zdroje a formy financovania podniku - interné, externé, vlastné a cudzie financovanie, krátkodobé a dlhodobé financovanie.
30. Ekonomická a trhová pridaná hodnota podniku.
Manažment:
1. Charakteristika, podstata a obsah manažmentu. Manažment v procese globalizácie.
2. Charakteristika, členenie a hierarchia podnikových cieľov. Vzťahy medzi podnikovými cieľmi. Požiadavky na formovane podnikových cieľov.
3. Strategické plánovanie - jednotlivé kroky strategického plánovania na vrcholovej úrovni.
4. Ročné plány, rozpočty a operatívne plánovanie. Plánovanie produkcie a zásobovania.
5. Finančné plánovanie.
...
...
...
25. Charakteristika prostredia podniku - činitele vplývajúce na podnik z makroprostredia a mikroprostredía. SWOT analýza.
26. Analýza spotrebiteľských trhov a trhov organizácií. Segmentácia trhu .
27. Ovplyvňovanie trhu pomocou marketingových nástrojov, prehľad marketingových nástrojov, marketingový mix. Marketingový mix v službách.
28. Produkt - výrobková, sortimentná politika, charakteristika produktu a výrobného sortimentu, služba, sortiment služieb, značka v službách.
29. Cena - cenová politika, úlohy a ciele cenovej politiky, tvorba ceny v praxi, cenové stratégie pri zavádzaní nového výrobku na trh, cenová diferenciácia, rabaty. Tvorba ceny v službách.
30. Distribúcia - distribučná politika, úlohy a význam distribúcie. Distribučný mix služieb. Propagácia - úlohy a význam, jednotlivé nástroje komunikačného mixu.
Všeobecná ekonomická teória (VET):
1. Potreby, ekonomické statky a ich členenie, hranica produkčných možností a alternatívne náklady.
2. Trhové hospodárstvo, formy a typy trhov, trhové subjekty.
3. Trhový mechanizmus, jeho zložky, prednosti a nedostatky.
4. Vytváranie trhovej ceny a trhovej rovnováhy na trhu jednotlivých výrobkov a služieb.
5. Krivka individuálneho a trhového dopytu a ponuky a faktory vyvolávajúce ich posuny.
...
....
.....
25. Monetárna politika, jej formy a nástroje.
26. Štátny rozpočet ako nástroj fiškálnej politiky, deficit ŠR a jeho financovanie, štátny dlh.
27. Automatické stabilizátory, aktívne opatrenia fiškálnej politiky a fiškálne multiplikátory.
28. Ekonomický cyklus a jeho fázy, typy hospodárskych cyklov a ich exogénne a endogénne príčiny.
29. Svetové hospodárstvo, jeho štruktúra a základné formy internacionalizácie hospodárskeho života.
30. Zahranično-obchodná politika, jej formy a nástroje.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.