Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Vypracovanie štátnicových otázok z predmetu pedagogika

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
36 x
Veľkosť
2,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
10620
Posledná úprava
08.06.2019
Zobrazené
3 710 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ZAČIATKY VÝCHOVY

V začiatkoch výchovy a výchove v staroveku išlo v našom ponímaní o cieľavedomú pomoc a zámerný rozvoj osobnosti človeka. s vývojom spoločnosti sa menili
-ciele
-obsah
-formy
- metódy
a to v závislosti na ekonomických a sociálno-politických podmienkach.

Vznik výchovy sa vysvetľuje rôznymi okolnosťami ako sú napríklad biologické(starostlivosť a potomstvo), psychologické (napodobňovanie správania) a sociálnymi ( zdôrazňovanie sociálnych okolností, komunikácia, spolupráca)

Rozpadom prvotno- pospolnej spoločnosti súvisia aj počiatky diferenciácie výchovy, čo poznačilo aj ostatné obdobia

Kľúčové slová:

pedagogika

edukácia

sloboda

antropologická dimenzia výchovy

pedagogická diagnostika

disciplína

koncepcie vyučovania

humanizmus

renesancia

baroko



Obsah:
  • Začiatky výchovy, výchova v staroveku a stredoveku
    Pedagogické názory v období renesancie a humanizmu, reformácie a protireformácie, baroka
    Pedagogické názory v období osvietenstva a klasicko - idealistickej epochy
    Pedagogické myslenie 19. a 20 storočia, významní pedagógovia v slovenských dejinách
    Súčasné vedecké chápanie pedagogiky
    Edukačná realita: základné pojmy a vzťahy
    Profil edukácie v školskej triede
    Výchovno-vzdelávací proces v kresťanskej škole
    Teoretické základy vyučovacieho procesu
    Ciele vyučovania
    Koncepcie vyučovania, ich delenie
    Obsah vzdelania
    Vyučovacie zásady
    Vymedzenie a klasifikácia vyučovacích metód
    Organizačné formy vyučovania a ich klasifikácia
    Vyučovacie prostriedky
    Plánovanie učebnej práce učiteľa
    Základné otázky pedagogickej diagnostiky
    Diagnostikovanie kognitívnych vlastností žiaka
    Diagnostické testy
    Endogénne a exogénne podmienky výchovy a ich vzájomných vzťahov
    Základné činitele prirodzeného a intencionálneho výchovného pôsobenia, ich charakteristika, podiel a význam pri formovaní osobnosti dieťaťa
    Sloboda, moc , autorita a disciplína vo výchove
    Procesuálna a obsahová stránka výchovy
    Antropologická, axiologická a teleologická dimenzia výchovy
    VÝchovné systémy niektorých rehoľných spoločností, ich význam a prínos pre súčasný edukačný proces
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko