Vypracovanie štátnicových otázok z predmetu pedagogika
Prípona
.doc |
Typ
štátnicové otázky |
Stiahnuté
36 x |
Veľkosť
2,5 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
10620 |
Posledná úprava
08.06.2019 |
Zobrazené
3 710 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
ZAČIATKY VÝCHOVY
V začiatkoch výchovy a výchove v staroveku išlo v našom ponímaní o cieľavedomú pomoc a zámerný rozvoj osobnosti človeka. s vývojom spoločnosti sa menili
-ciele
-obsah
-formy
- metódy
a to v závislosti na ekonomických a sociálno-politických podmienkach.
Vznik výchovy sa vysvetľuje rôznymi okolnosťami ako sú napríklad biologické(starostlivosť a potomstvo), psychologické (napodobňovanie správania) a sociálnymi ( zdôrazňovanie sociálnych okolností, komunikácia, spolupráca)
Rozpadom prvotno- pospolnej spoločnosti súvisia aj počiatky diferenciácie výchovy, čo poznačilo aj ostatné obdobia
Kľúčové slová:
pedagogika
edukácia
sloboda
antropologická dimenzia výchovy
pedagogická diagnostika
disciplína
koncepcie vyučovania
humanizmus
renesancia
baroko
Obsah:
- Začiatky výchovy, výchova v staroveku a stredoveku
Pedagogické názory v období renesancie a humanizmu, reformácie a protireformácie, baroka
Pedagogické názory v období osvietenstva a klasicko - idealistickej epochy
Pedagogické myslenie 19. a 20 storočia, významní pedagógovia v slovenských dejinách
Súčasné vedecké chápanie pedagogiky
Edukačná realita: základné pojmy a vzťahy
Profil edukácie v školskej triede
Výchovno-vzdelávací proces v kresťanskej škole
Teoretické základy vyučovacieho procesu
Ciele vyučovania
Koncepcie vyučovania, ich delenie
Obsah vzdelania
Vyučovacie zásady
Vymedzenie a klasifikácia vyučovacích metód
Organizačné formy vyučovania a ich klasifikácia
Vyučovacie prostriedky
Plánovanie učebnej práce učiteľa
Základné otázky pedagogickej diagnostiky
Diagnostikovanie kognitívnych vlastností žiaka
Diagnostické testy
Endogénne a exogénne podmienky výchovy a ich vzájomných vzťahov
Základné činitele prirodzeného a intencionálneho výchovného pôsobenia, ich charakteristika, podiel a význam pri formovaní osobnosti dieťaťa
Sloboda, moc , autorita a disciplína vo výchove
Procesuálna a obsahová stránka výchovy
Antropologická, axiologická a teleologická dimenzia výchovy
VÝchovné systémy niektorých rehoľných spoločností, ich význam a prínos pre súčasný edukačný proces
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.