Popis:
1. KRESBA VO VÝCHOVNEJ ČINNOSTI V MŠ A ŠK
- je najbežnejšie používaná zákl. technika zobrazovania skutočnosti, kt. D umožňuje pohotovo a obsahovo vzťah k zobrazovanému predmetu
- je svedectvom det. predstáv o svete, kresba det. predstavy obohacuje a rozširuje
- D kreslia rady iba vtedy, keď ich k tomu vedieme
- D kreslia: v sede, v stoji, v ľahu
- ml. D umožňujeme: kresliť na väčšie formáty a kresliť hrubými pastelkami
MŠ
Kresba 3-4 ročných detí:
- D sa v tomto období má oboznámiť predovšetkým s materiálom (papier, ceruza, pastelky)
- naučiť sa viesť líniu rôznymi smermi, prerušovať ju, lomiť, nadobudnúť zručnosť a istotu ťahu
- toto obdobie je charakteristické čmáranicami, ale aj obdobím hlavonožcov (ľudia bez trupu)
- D sa snaží kresliť aj prostredie, v kt. žije - dom, záhrada, slnko, strom, ...
- slovné komentovanie kresby dieťaťom umožňuje učiteľke nahliadnuť do sveta jeho predstáv
Kľúčové slová:
Výtvarné
činnosti
MŠ
ŠKD
Kresba
dieťa
technika
modelovanie
výtvarné umenie
odpadové materiály
výchovná činnosť
Obsah:
- 1. Kresba vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠKD
2. Maľba a grafika vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠKD
3. Modelovanie vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠKD
4. Keramika vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠKD
5. Ľudové tradície a remeslá vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠKD
6. Slovenské výtvarné umenie pre deti vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠKD
7. Svetové výtvarné umenie pre deti vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
8. Estetika vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
9. Využitie odpadových materiálov vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
10. Rozvíjanie výtvarného cítenia vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK