Popis:
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Marketing predstavuje jednotnú koncepciu výrobnej a obchodnej podnikateľskej politiky, ktorá vychádza z poznania potrieb a požiadaviek trhu s cieľom dosahovať optimálny ekonomický efekt pri realizácii podnikových výkonov. Jeho úlohou je teda zabezpečovať rovnováhu medzi uspokojovaním potrieb zákazníkov a tvorbou primeraného zisku podniku tak, že ponúka správny produkt, správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správnom mieste, v správnej kvalite a za správnu cenu.
Podstata marketingovej koncepcie
• marketingovú koncepciu predstavujú kľúčové marketingové pojmy: potreby, želania, dopyt, produkt, výmena, transakcia, trh
• tieto marketingové pojmy sú prepojené a každý z nich vychádza z predchádzajúceho
Kľúčové slová:
Podstata marketingovej koncepcie
Proces marketingového manažmentu
Potreba a druhy plánov
plánovanie firmy
marketingové oddelenie
Obsah:
- Postavenie a význam marketingu v ekonomike
Podstata marketingovej koncepcie
Proces marketingového manažmentu
Úloha marketingu v plánovaní firmy - potreby a druhy plánov
Potreba a druhy plánov
Druhy plánov:
Spôsoby usporiadania marketingového oddelenia