Popis:
MAKROPROSTREDIE
1. Demografické prostredie
- Počet obyvateľov, hustota osídlenia, vek, pohlavie, rasa, zamestnanosť
Trendy:
- Klesajúca pôrodnosť- rastie trh starších ľudí a dôchodcov, zdravé potraviny- functional food (potraviny obohatené o vitamíny, minerály)
- Priemerná veľkosť domácností a rodín ( 3-4 osoby) sa mení, stúpa počet domácností s jednou osobou ( singless), patchwork rodina: rodina tvorená manželským párom a deťmi z predchádzajúcich manželstiev
- Mení sa výška príjmov domácností
- Tendencie k vyššej zamestnanosti žien
2. Ekonomické prostredie
Faktory, ktoré ovplyvňujú kúpnu silu spotrebiteľov, štruktúru výdavkov, drahé- lacné produkty
Marketéri: povinnosť ponúkať výrobky vysokej kvality za vysokú cenu, priemernej kvality za priemernú cenu a výrobky nízkej kvality pre obyvateľov s najnižšími príjmami.
3. Kultúrne a sociálne vplyvy:
- Rodina, cirkev, vzdelanie, kultúrne hodnoty, spoločenské normy a postoje, tradície, náboženské vplyvy ( židia- potraviny vyrobené kóšer)
- Slow food- pomalé jedenie, slimák ako symbol pomalosti. Cieľom je pripomínať spotrebiteľom potrebu pokojného a neuponáhľaného spôsobu stravovania, podporovať producentov potravín, ktorí pracujú podľa etických pravidiel, využívajú zdraviu neškodné technológie.
...
Kľúčové slová:
agropotravinársky priemysel
potraviny
výroba
spotreba
mikroprostredie
makroprostredie
marketingový mix
dodávateľ
konkurencia
zákazník
produkt
reklama
predaj
cenotvorba
cena
Obsah:
- Špecifiká poľnohospodárstva a potravinárskeho sektora
MAKROPROSTREDIE
MIKROPROSTREDIE
Marketingový mix v agropotravinárstve
Produkt
Distribúcia
Promotion- komunikačný mix
1. REKLAMA
2. PODPORA PREDAJA
3. PUBLIC RELATIONS
4. OSOBNÝ PREDAJ
Cena v agropotravinárskom marketingu
Zdroje: