Popis:
Analýza marketingového prostredia a prieskum trhu
Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti MP tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia. MP sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia.
Mikroprostredie charakterizujú faktory, ktoré majú vplyv na schopnosť firmy uspokojovať potreby zákazníkov, čiže schopnosť poskytovať službu na riešenie problémov.
Mikroprostredie podniku tvorí: podnik, dodávatelia, marketingovísprostredkovatelia, sprostredkovatelia, firmy fyzickej distribúcie, agentúrymarketingovýchsluţieb, finanční sprostredkovatelia, zákazníci, konkurenti a verejnosť.
...
Kľúčové slová:
analýza marketingové prostredia
marketing
pozorovanie
metódy pozorovania
mikroprostredie
analýza SWOT
Obsah:
- Analýza marketingového prostredia a prieskum trhu
Mikroprostredie
Podnik
Dodávateia
Marketingoví sprostredkovatelia
Zákazníci
Typy trhov:
Trh spotrebiteľov
Trh výrobnej sféry
Trh sprostredkovateľov
Vládny trh
Medzinárodný trh
Makroprostredie
a) Demografické vplyvy
b) Politické vplyvy
c) Ekonomické vplyvy
d) Prírodné vplyvy
e) Technologické vplyvy
f) Kultúrne vplyvy
Základné členenia marketingového výskumu:
Primárny marketingový výskum
Sekundárny marketingový výskum
Metódy
1. Pozorovanie
2. Interview-rozhovor
3. Dotazník
Analýza SWOT