Ceny a cenová politika - prednášky, pomocné materiály, vypracované otázky
Popis:
Všetko potrebné na cviká a skúšku z predmetu Ceny a cenová politika na SPU v Nitre.
Kľúčové slová:
tvorba ceny
druhy cien
cenotvorba
cenová politika
Obsah:
- OTÁZKY KU ŠTÁTNICIAM:
1. Teoretická podstata ceny, vymedzenie ceny, funkcia ceny, postavenie ceny v ekonomickom systéme.
2. Druhy cien a ich štruktúra – voľné ceny, viazané ceny, osobitné druhy cien.
3. Charakteristika cenových orientácií, prepojenosť cenových orientácií v ekonomickom systéme, psychologický aspekt cenových orientácií, výhody a nevýhody jednotlivých orientácií.
4. Nákladovo orientovaná tvorba ceny, možnosti prenosu zisku do ceny, úrovne prenosu zisku do ceny.
5. Spôsoby tvorby ceny s úplnými a neúplnými nákladmi, smerný ukazovateľ, krycí príspevok
6. Dopytovo orientovaná tvorba ceny, prvky hodnotového systému zákazníka, používané metódy k odhadu dopytu
7. Determinanty dopytovo orientovanej tvorby ceny, postavenie výrobku na trhu, dynamika a veľkosť trhu, postoje zákazníkov na trhu
8. Konkurenčne orientovaná tvorba ceny, faktory ovplyvňujúce intenzitu presadzovania ceny konkurencie, možné postupy taktiky pri vzťahu ceny a kvality výrobku.
9. Možnosti stanovenia trhovej ceny u konkurenčne orientovanej tvorbe ceny a hľadiska sledovania konkurencie.
10. Tvorba ceny výrobcu, zákonitosti tvorby ceny, princípy tvorby ceny, postupnosť stanovenia ceny podnikového výkonu.
11. Faktory ovplyvňujúce tvorbu ceny, interné faktory cenovej tvorby.
12. Faktory ovplyvňujúce tvorbu ceny, externé faktory cenovej tvorby.
13. Tvorba ceny v obchodných organizáciách, základné faktory ovplyvňujúce výšku ceny, zjednodušený postup obchodnej cenovej tvorby.
14. Tvorba ceny služieb, faktory a špecifiká ovplyvňujúce tvorbu ceny služieb, algoritmus tvorby ceny služieb, základné prístupy tvorby ceny služieb.
15. Ceny zahranično-obchodnej výmeny, svetové ceny, individuálna zahraničná cena a jej formy, zásady a faktory ovplyvňujúce rozhodnutie o zahraničnej cene.
16. Faktory ovplyvňujúce tvorbu a vývoj ceny zahranično-obchodnej výmeny v časovej postupnosti jej tvorby.
17. Metódy stanovenia ceny na zahraničných trhoch, úloha dumpingu a jeho formy.
18. Cenová politika, dimenzie cenovej politiky, základné cenové stratégie.
19. Cenové stratégie, typy cenových stratégií, cenové stratégie uplatňované pri zavádzaní nových výrobkov na trh.
20. Podstata cenovej diferenciácie, spôsoby a možnosti využitia pri cenovom
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.