Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Didaktika jazykovej a literárnej výchovy- otázky

«»
Prípona
.docx
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
19 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45250
Posledná úprava
25.08.2014
Zobrazené
2 154 x
Autor:
lyliankan
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Vyjadrite, čo rozumiete pod pojmom individuálne čitateľstvo a ako chápete jeho vzťah k povinnému čítaniu?
2. Zdôvodnite, či sa možno sa pri interpretácii poézie pre deti zamerať na vecnú a výhradne racionálnu stránku básne?
3. Opíšte metódu, ktorú pri práci s literárnym textom (uvedte ktorým) považujete za originálnu? Možno jednu metódu použiť univerzálne?
4.Uvedte, ktorú knihu pre deti by ste vybrali pre dievčatko vo veku 9 rokov, ktoré nerado číta ako zaujímavú a prečo?
5.Opíšte, ako by sa dalo podľa vás vyučovať literárnu výchovu na školách lepšie? Prečo si to myslíte?

Kľúčové slová:

didaktika

jazyk

výchova

literatúra

literárna výchova

jazyková výchova

otázky



Obsah:
  • 1. Komunikačná kompetencia ako súbor komunikačných vedomostí, zručností, postojov a hodnôt dieťaťa v kontexte transkurikulárnych kľúčových kompetencií.
    2. Psychické a rečové predpoklady dieťaťa predškolského a mladšieho školského veku na rozvíjanie komunikačnej a literárnej kompetencie.
    3. Recepčné a produkčné komunikačné zručnosti dieťaťa a metodika ich rozvíjania.
    4. Čitateľská kompetencia predčitateľa a prvočitateľa a stratégie jej rozvíjania.
    5. Formovanie literárnej kompetencie dieťaťa a literárnoteoretická interpretácia žánrov detskej literatúry.

Zdroje:
  • HARČARÍKOVÁ, P. - KLIMOVIČ, M: Naratíva v detskej reči. Prešov: Prešovská univerzita, Pedagogická fakulta, 2011.
  • HORECKÁ, M.: Hry s rečou. Tvorivé cvičenia pre deti, ktoré chcú správne vyslovovať. Brno: Computer Press, a. s. Brno, 2008.
  • HORŇÁKOVÁ, K. - KAPALKOVÁ, S. - MIKULAJOVÁ, M. 2005: Kniha o detskej reči. Bratislava: Slniečko, 2005.
  • LEDERBUCHOVÁ, L.: Literatura ve škole. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.
  • LIPTÁKOVÁ, Ľ. - VUŽŇÁKOVÁ, K. 2009: Dieťa a slovotvorba. Prešov: PF PU, 2009.
  • LIPTÁKOVÁ, Ľ. A kol.: Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. 2011.
  • OBERT, V. 2002: Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Nitra: Aspekt, s. r. o., 2002.
  • RAKÚS, S.: Poetika prozaického textu. Bratislava: Slovenský spisovateľ, 1995.
  • RUSŇÁK, R. 2009: Svetová literatúra pre deti a mládež v didaktickej komunikácii. Prešov: PF PU, 2009.
  • VUŽŇÁKOVÁ, K.: Rečová (jazyková) výchova v materskej škole a vývin detskej reči. In: Slovo o slove. 14. Zborník KKLV PF PU. Prešov 2008, s. 150 - 158.
  • VUŽŇÁKOVÁ, K.: Morfológia, vývin detskej reči a materská škola. In: Slovo o slove. Zborník KKLV PF PU, Prešov 2009, s. 55 - 69.
  • VUŽŇÁKOVÁ, K.: Kompozitá v slovenčine. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta 2012.
  • VALČEK, P.: Slovník literárnej teórie. Bratislava: LIC, 2006.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko