Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Didaktika odborného výcviku

«»
Prípona
.zip
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
1,0 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46823
Posledná úprava
19.12.2016
Zobrazené
1 791 x
Autor:
daniela.soukupova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. PRVKY DIDAKTICKÉHO SYSTÉMU

Vo vyučovacom procese predmetu odborný výcvik sa stretneme s rozličnými činiteľmi, ktoré tento vyučovací proces významne ovplyvňujú.


Za najdôležitejšie je možné považovať tieto činitele:

1. podmienky
2. ciele
3. didaktické zásady
4. majster odbornej výchovy a žiaci
5. obsah vzdelávania — učivo
6. metódy
7. organizační formy
8. materiálne prostriedky
9. výsledky — hodnotenie, kontrola

Tieto činitele vytvárajú systém didaktiky odborného výcviku.

2. MAGEROVA TECHNIKA

Pre praktickú potrebu vymedzovania výcvikových cieľov možno použiť Magerovu techniku, podľa ktorej sa odporúča, aby cieľ vo svojej formulácii obsahoval 3 zložky:

požadovaný výkon žiaka - vyjadrený formou pozorovateľnej činnosti (používanie aktívnych slovies, ako napr. vytvoriť, zložiť, navrhnúť, popísať, rozoznať, skonštruovať, kombinovať, zmerať, vyrobiť, zostrojiť, zmeniť a i.),
podmienky výkonu - rozsah požadovaného výkonu, vymedzenie spôsobu riešenia, možnosť použitia pomôcok a pod.,
normu výkonu - požadovaný počet správne vyriešených úloh, tolerované nepresnosti výkonu, časový limit a pod.

Kľúčové slová:

didaktický systém

magerova technika

pravidla Komenského

príprava

dokumentace

metody



Obsah:
  • 1. Prvky didaktického systému
    2. Magerova technika
    3. Pravidla Komenského
    4. Příprava mistra
    5. Dokumentace mistra
    6. Vybíraní metody vyučování
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko