Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Ekonomika vereného sektora - vypracované otázky a ťahák

«»
Prípona
.rar
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
50 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41144
Posledná úprava
09.12.2012
Zobrazené
1 734 x
Autor:
allikka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Teória ľudského kapitálu
* vlastníkom ľuds. kapitálu je jednotlivec – má 2 zložky:
- vlastnosti (dedičné) (môžeme zmerať napr. hodnotu IQ)
- to, čo investujeme do seba-vzdelávanie, skúsenosti, prax...(môžeme merať napr. vzdelaním, počet rokov vo vzdelávaní
- hlavným predpokladom, na ktorom je táto teória vybudovaná je, že vzdelávanie zvyšuje produktivitu jednotlivca,
- konkurencia je faktorom, ktorý vyrovnáva produktivitu práce medzi jednotl. zamestnaniami,
- z toho vyplýva, že rozdiely medzi produktivitami jednotlivcov môžu vyplývať z rozdielu medzi rozsahom ich spôsobilosti niečo konať a z genetickej dedičnosti jednotlivca,
- rozdiely môžu vzniknúť alebo sa prehĺbiť investovaním do seba, najmä do vzdelávania.
...

Prístupy k sociálnemu kapitálu
* vlastníkom ľuds. kapitálu je jednotlivec – má 2 zložky:
- vlastnosti (dedičné)
- to, čo investujeme do seba-vzdelávanie, skúsenosti, prax...
Dedičné vlastnosti – môžeme zmerať napr. hodnotou IQ
To, čo investujeme – môžeme merať napr. vzdelaním, počet rokov vo vzdelávaní...
- sociálny kapitál uľahčuje vzdelávanie a má vplyv na vytváranie ľuds. kapitálu
- pre technolog. inovácie a ľuds. kapitál sú nevyhnutné sociál. vzťahy
- schopnosti potrebné na zvyšovanie kompetencií a kvalifikácií – spojené so sociál. kapitálom
...

Kľúčové slová:

verejný sektor

vzdelávanie

privatizácia

znalosti

formy vzdelávania

ľudský kapitál

privatizácia

investície



Obsah:
  • 1. Teória ľudského kapitálu
    2. Prístupy k sociálnemu kapitálu.
    3. Investícia do vzdelania a jej prínosy
    4. Vymedzenie vzdelávacej politiky - základné ciele národnej vzdelávacej politiky, funkcia štátu vo vzťahu k vzdelávaniu.
    5. Základné úlohy verejnej správy vo vzdelávacom systéme - vplyv externých faktorov vzdelávacieho systému, systémové faktory vzdelávacieho systému
    6. Vymedzenie celoživotného vzdelávania, ciele, kategórie účelných vzdelávacích aktivít, štruktúra celoživotného vzdelávania, .
    7. Znalosť ako ekonomický statok, vzdelávanie a znalostná ekonomika, informačná spoločnosť, vedomostná a učiaca sa spoločnosť.
    8. Základné vplyvy modifikujúce stratégie vo vzdelávaní a odbornej príprave.
    9. Kľúčové problémy financovania vzdelávania, súčasné tendencie financovania vzdelávania.
    10. Privatizácia vo vzdelávacom systéme, informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní.
    11. Koncept efektívnosti vo vzdelávaní, koncept rovnosti vo vzdelávaní, náklady neúspešnosti v škole..
    12. Aspekty efektívnosti, rovnosti a spravodlivosti v jednotlivých vzdelávacích cykloch.
    13. Agenda pre európsku spoluprácu v školstve.
    14. Školská politika ako súčasť národnej vzdelávacej politiky, ciele školskej politiky.
    15. Európsky priestor odborného vzdelávania a prípravy, Kodanský proces a jeho nástroje
    16. (Národná) vysokoškolská politika, ekonomické a neekonomické nástroje, trhové a netrhové nástroje.
    17. Základné typy reforiem vo vysokoškolskom vzdelávaní, znalostný trojuholník a vysoké školy. modernizácia vysokoškolského vzdelávania, bolonský proces
    18. Prínosy z investície do vzdelania na trhu práce, faktory podnecujúce investície do vzdelania.
    19. Metódy odhadu návratnosti investície do vzdelania, súkromná vnútorná miera návratnosti, spoločenská návratnosť.
    20. Nástroje na ovplyvňovanie dopytu a ponuky po učiteľoch
    21. Kritériá hodnotenia kvality vzdelávacieho system, metódy evelvácie vzdelávacích politík
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko