Popis:
Pre úspešné vedenie organizácie je potrebné, aby riadenie bolo systematické a transparentné.
Možno určiť osem zásad manažérstva kvality, kt. sa dajú dosiahnuť ciele kvality:
- zameranie na zákazníka
- vodcovstvo (vedenie)
- zapojenie pracovníkov
- procesný prístup
- systémový prístup k manažérstvu
- trvalé zlepšovanie
- rozhodovanie na základe faktov
- vzájomne výhodné vzťahy s dodávateľmi
Základným pojmom manažérstva kvality je proces uspokojovania potrieb.
Produkt a proces uspokojovania potrieb môžeme charakterizovať z dvoch hľadísk, z hľadiska kvality respektíve z hľadiska zhody.
Kým kvalita kladie za cieľ splnenie potrieb zainteresovaných, zhoda sa snaží o dodržanie predpisov.
02.Pojem produktu,proces vyhotovenia a jeho účastníci.txt
Pojem produktu
Na označenie produktu sa používajú nasledovné 4 kategórie:
A) hardvér (súčiastky a z nich zmontované jednotky)
B) softvér (napr. programy počítačov, procedúry, informácie, údaje, záznamy)
C) služby (napr. poistenie, bankovníctvo, doprava)
D) spracované materiály (napr. základné materiály, kvapaliny, plyny, platne, drôty).
Očakávania súvisiace s kvalitou z hľadiska účastníkov procesu
- hlavní účastníci spotreby
Kľúčové slová:
MKP
manažment
kvalita
procesy
SPU
Obsah: