Popis:
Personálna agenda
1. Manažment ľudských zdrojov
Predstavuje tú časť riadenia organizácie, ktorá sa zaoberá postavením človeka v organizácií, ľudskou pracovnou silou. Zahrňuje nie len proces získavania a udržiavania pracovníkov, ale i proces plánovania, tvorenia stratégie a zaisťovania optimálneho stavu.
2. Personálna agenda
Vedením personálnej agendy sa rozumie administratívna činnosť súvisiaca so zamestnávaním ľudí. Ide najmä o vytváranie, uchovávanie a aktualizáciu personálnych dokumentov. Do personálnej agendy je ďalej možno zaradiť činnosti súvisiace s výberom konkrétneho zamestnanca, vzdelávanie a školenie zamestnancov a podklady k odmeňovaniu zamestnancov či evidenciu pracovnej doby.
Personálne činnosti možno rozdeliť na 2 skupiny:
-činnosti zamerané na získavanie a výber zamestnancov, následne ich rozvoj, vzdelávanie, hodnotenie a starostlivosť
-činnosti spojené s prijatím zamestnanca do pracovného pomeru, jeho rozmiestňovanie, uvoľňovanie, a tiež vedenie osobného spisu zamestnancov a ich personálnych agend
Medzi personálne údaje ktorý zamestnávateľ pri uzatvorení a trvaní pracovného pomeru smie o zamestnancovi evidovať patrí:
-meno, priezvisko, tituly ,dátum a miesto narodenia, štátna príslušnosť, adresa, rodinný stav .údaje o vyživovaných deťoch údaje o manželovi(ke)
-údaje o dosiahnutej kvalifikácií
-údaje o zdravotnej spôsobilosti
-či je osoba zdravotne znevýhodnenou
-doklad o predchádzajúcom zamestnaní, alebo doklad o dobe evidencie ako uchádzača o zamestanie u úrade práce pred vznikom pracovného pomeru
-v odôvodnených prípadoch doklad preukazujúci trestnú bezúhonnosť
-doklady preukazujúce vznik a trvanie pracovného pomeru- dohody
3. Medzi činnosti personalistiky nepatria:
Medzi personálne činnosti možno zaradiť - vytváranie a analýza pracovných miest; personálne plánovanie; získavanie, výber a prijímanie pracovníkov...
Kľúčové slová:
personálna
agenda
ľudské zdroje
príjmy
pracovný pomer
zamestnávateľ
zamestnanec
Obsah:
- 1. Manažment ľudských zdrojov
2. Personálna agenda
3. Medzi činnosti personalistiky nepatria:
4. Na základe výstupného listu sa prevádza
5. Pracovný posudok musí zamestnávateľ zamestnancovi vystaviť.
6. Prehlásenie poplatníka dane z príjmu FO
...
...
...
23. Údaj o plate
24. Do osobného spisu
25. Pracovná doba
26. O rozvrhu pracovnej doby rozhoduje
27. Pružná pracovná doba
Zdroje:
- Katerina Bočková manažment