Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Podnikanie v malých a stredných podnikoch - vypracované otázky

«»
Prípona
.zip
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
79 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45949
Posledná úprava
22.06.2015
Zobrazené
2 315 x
Autor:
monika1991
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Krajina vzniku MSP, obdobie, prenikanie MSP do Európy
Krajinouvzniku MSP sú Spojené štáty americké, kde základy legislatívy MSP boli položené v 50. rokoch 20. storočia.
V Japonsku a Nemecku sa vznik MSP datuje v 60. rokoch 20. storočia a okolitých európskych štátoch sa ich vznik datuje až v 70. rokoch 20. storočia.

2. Boltonská konferencia a charakteristické znaky pre MSP
Prelomovým bodom na uznanie MSP bola Boltonská konferencia (Anglicko) v roku 1971, na ktorej sa položili základy moderného teoretického bádania problematiky MSP v Európe.
Charakteristické znaky MSP podľa Boltonskej konferencie:
- MSP majú pomerne malý podiel na trhu, nemôžu ho výrazne ovplyvniť
- MSP sú riadené vlastníkmi (podnikateľmi), rodinami vlastníkov, resp. spoluvlastníkmi a nie sprostredkovane cez formálnu štruktúru manažmentu
MSP sú nezávislé podniky

3. Európska charta pre MSP a priority pre MSP
EU uznáva, dôležitosť malých podnikov, a dala to najavoprijatímEurópskej charty pre malé podniky Radou pre obecné záležitosti v Lisabone dňa 13. 06. 2000 a schválením tejto charty Európskou radou na zasadnutívoFeiradňa 19. a 20. 06. 2000. Charta doporučuje, aby vlády zameriavali svoje strategické úsilie na 10 oblastí činnosti, ktoré sú životnedôležitépreprostredie, v ktorom MSP pôsobia.
Triprioritypre MSP uvedené v Charte:
- konzultácie s MSP a ich podpora
- prístup k financiám, sprístupnenie úverov
- inovácie, zavádzanie nových technológií (najvýznamnejší prvok budúcej úrovne a prínosu pre malé podniky)

4. Postavenie MSP v súčasnom podnikateľskom prostredí sveta, EÚ a v Slovenskej republike
Postavenie MSP v súčasnom podnikateľskom prostredí:
- významná sociálno - ekonomická úloha,
- v ekonomike sú najpočetnejším subjektom (v európskom hospodárskom priestore (vrátane Švajčiarska) existuje približne 20,5 milióna podnikov, ktoré zamestnávajú 122 miliónov ľudí. Približne 93 % týchto podnikov tvoria mikropodniky, 6 % malé podniky, 0,8 % stredné podniky a len 0,2 % veľké podniky. Z uvedeného počtu takmer 20 mil. podnikov je v EÚ a 2/3 všetkých pracovných miest poskytujú MSP vrátane mikropodnikov),
- vytvárajú nové, atraktívnejšie podnikateľské príležitosti,
- sú prvkami ekonomickej stabilizácie,
- majú možnosť investovať v EÚ,
- integrujú sa do svetovej ekonomiky EÚ,
- ľahko sa adaptujú na nové trhové podmienky,
- ľahšie rešpektujú nové európske zákony

(27 krajín) : podiel MSP je viac ako 99,8% zo všetkých podnikov a vytvárajú takmer 67,4 % pracovných príležitostí. Zaujímavosťou je, že až 75 % pracovníkov je zamestnaných v rôznych druhoch služieb.

Slovenská republika: podiel MSP na celkovom počte podnikov je takmer 99,9 %, ich podiel na zamestnanosti je 72,2 %, na pridanej hodnote cca 60 % a na tvorbe HDP asi 40 %.

Kľúčové slová:

MSP

malé a stredné podniky

podnikateľský plán

finančné plány

proces strategického riadenia

misia

vízia

ciele podniku



Obsah:
  • 1. Krajina vzniku MSP, obdobie, prenikanie MSP do Európy
    2. Boltonská konferencia a charakteristické znaky pre MSP
    3. Európska charta pre MSP a priority pre MSP
    4. Postavenie MSP v súčasnom podnikateľskom prostredí sveta, EÚ a v Slovenskej republike
    5. Definícia plánovania, klasifikácia plánov podľa časového hľadiska a objektu riadenia
    6. Definícia podnikateľského plánu, jeho funkcie a formálna úprava
    7. Typy podnikateľských plánov a ich špecifiká
    8. Štruktúra finančnej časti podnikateľského plánu a príloh
    9. Proces strategického riadenia - fázy
    10. Misia, vízia, ciele podniku a ich definovanie
    11. Strategická analýza - účel a metódy
    12. Spôsoby formulácie stratégie a ich stručné definovanie
    13. Metódy implementácie stratégie
    14. Druhy kontroly stratégie po jej implementácii
    15. Stratégia, taktika a druhy taktiky a operatíva
    16. Špecifiká rozhodovania v malých podnikoch
    17. Analýza a skúmanie podnikateľského prostredia
    18. Externé mikroprostredie a makroprostredie - definícia a klasifikácia
    19. Zmeny v podniku, typy zmien
    20. Inovácie, inovačné podniky, inkubačné centrá
    21. Typy inovácií a ich charakteristika
    22. Rozhodovanie podniku o inovácii produktov, o inovácii technológií, v manažérskych postupoch:
    23. Strategické partnerstvá a ich stručná charakteristika
    24. Invencia, iniciácia inovácie, difúzia inovácie
    25. Startup - definícia, zakladanie startupu
    26. Startupy a davové financovania.
    27. Kvalitatívne a kvantitatívne funkcie MSP
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko