Popis:
Veľa organizácií podnikateľského typu sa cíti byť ohrozených. Rastie neur-čitosť trhového správania a sú problémy s efektívnym zaisťovaním a využívaním zdrojov. Dostavila sa skutočná konkurencia. Na druhej strate existujú zaujímavé príležitosti nakupovať a predávať na globálnych trhoch. Mnohým z nástrah nedokážu odolávať ani niektoré bohaté a silné firmy s dlhou tradíciou. Záleží, či sa len prizerajú dynamike zmien alebo proaktívne pracujú na svojom zdokonaľovaní.
Čo si žiada nové podnikateľské prostredie? Sú to nové štrukturálne formy v podobe dodávateľských reťazcov, cesta za ideálom dokonalej kvality, redukcia zložitosti, zvyšovanie rýchlosti a budovanie silných kompetencií umožňujúcich pružne reagovať na zmeny v prostredí. Samozrejme si žiada aj nový štýl riadenia, založený na uplatňovaní etických princípov a morálke. Na vrchole je zákazník, súčasný aj potenciálny.
Popredné priemyselné spoločnosti vo svete využívajú logistické princípy, ktoré ponúkajú vhodnú alternatívu. Na ceste rozvoja k integrovanej logistike prešli tromi fázami: (i) orientácia na fyzickú distribúciu, (ii) vnútorné spájanie a vytváranie väzieb medzi organizačnými funkciami (iii) externá integrácia.
V tretej fáze radikálne zmenili postoj k dodávateľom, zákazníkom a poskytovateľom služieb. Cieľavedome začali budovať také vzájomne prospešné vzťahy, ktoré vnášajú do tvorby hodnoty pravú synergiu. Na tento spôsob zmeny organizačného myslenia mali vplyv trvalý rozvoj informačných technológií, internetu a elektronickej výmeny údajov, ako aj praktické možnosti procesného riadenia typu Just-in-Time (JIT) a metódy dôsledného plánovania distribučných požiadaviek (distribution requirements planning). Kľúčovou podmienkou kvali-tatívne nových vzťahov bolo a je uplatňovanie princípov TQM (Total Quality Management). Výsledok premien sa dostavil v rastúcom poznaní, že logistické procesy podstatnou mierou vplývajú na náklady, výkonnosť a konkurenčnú schopnosť.
Kľúčové slová:
podniková logistika
riadenie dopytu
holizmus
hospodárstvo
integrácia
stratégie
Obsah:
- 1. Rozvoj konceptu integrovanej logistiky.doc
2. Strategické riadenie.doc
3. Základy riadenia zásob.doc
4. Riadenie dopytu a prognózovanie.doc
5. Systémy riadenia zásob.doc
Podniková logistika úvod.pdf
Kap1 Rozvoj konceptu integrovanej logistiky.pdf
Kap2 Stratégie a trh.pdf
Kap3 Základy riadenia zásob.pdf
Kap4 Riadenie dopytu a prognózovanie.pdf
Kap5 Systémy riadenia zásob.pdf
Kap6 Kvalita a jej riadenie.pdf
Kap7 Identifikácia príčin a jej zdokonaľovanie.pdf
Podniková logistika záver.pdf
Zdroje:
- Achieving Business Success Through Customer Relationship Management. In:www.techguide.com, 2000
- ANDERSON, E.J.: The Management of Manufacturing. Wokingham, Addison Wesley1994, 402 strán
- ANDERSON, J.C. - NARUS, J.A.: Business Market Management. Upper SaddleRiver, Prentice Hall 1999, 430 strán
- ANUPINDI, R. et al.: Managing Business Process Flows. Upper Saddle River,Prentice Hall 2000, 267 strán
- BAILY, P. et al.: Purchasing Principles & Management. 8th edition, London, PittmanPublishing 1998, 406 strán
- BENNETT, P.D. et al.: Dictionary of Marketing Terms. 2nd ed., Lincolnwood, NTCBusiness Books 1995, 315 strán
- BIGNELL, V. et al.: Manufacturing Systems. New York, Basil Blackwell 1985, 317strán
- Breaking Down the Barriers. In: http://www.jdedwards.com, 2000
- BREZÁNIOVÁ, M.: Modelling of Inventory for Quality and Effectiveness ofDistribution Services. In: Zborník 10. medzinárodnej vedeckej konferencie Žilinskej univerzity, Žilina september 1998
- CHASE, R.B. - AQUILANO, N.J.: Production and Operations Management. 5th ed.,Homewood, IRWIN 1989
- DONELLY, J.H. - GIBSON, J.L. - IVANCEVICH, J.M.: Management. Praha, Grada1997, 821 strán
- GILGEOUS, V.: Operations and Management of Change. London, Pittman Publishing1997, 464 strán
- GOLDRATT, E.M. - Cox, J.: Cíl. Praha, InterQuality 1999, 294 strán
- GOLDRATT, E.M.: Kritický řetěz. Praha, InterQuality 1999, 199 strán
- HALL, R.H.: Organizations. Upper Saddle River, Prentice Hall 1996, 341 strán
- Handbook for Productivity Measurement and Improvement. Edited by Christopher,W.F. - Thor, C.G. Portland, Productivity Press 1993
- HANKE, J.E. - REITSCH, A.G.: Business Forecating. 6th edition, Upper Saddle River,Prentice Hall 1998, 581 strán
- HAYES, R.H. - WHEELWRIGHT, S.C.: Dynamická výroba. Praha, VictoriaPublishing 1992, 357 strán
- HODGE, B.J. - ANTHONY, W.P. - GALES, L.M.: Organization Theory. UpperSaddle River, Prentice Hall 1996, 480 strán
- HORNGREEN, CH.T. - FOSTER, G. - DATAR, S.M.: Cost Accounting. 10th ed.,Upper Saddle River, Prentice Hall 2000, 906 strán
- HUNT, V.D.: Process Mapping. New York, John Wiley 1996, 273 strán
- JAMES, P.: Total Quality Management. London, Prentice Hall 1996, 376 strán
- JENNINGS, D. - WATTAM, S.: Decision Making. 2nd ed., London, PittmanPublishing 1998, 364 strán
- JOHANSSON, H.J. et al.: Business Process Reengineering. New York, John Wiley1993, 241 strán-210-
- OHNSON, J.C. et al.: Contemporary Logistics. 7th ed., Upper Saddle River, PrenticeHall 1999, 586 strán
- KARLOF, B. - OSTBLOM, S.: Benchmarking. Cichester, John Willey & Sons 1995
- ...
- MIČIETA, B. - KRÁL, J.: Plánovanie a riadenie výroby. Žilina, EDIS - vydavateľstvoŽilinskej univerzity 1998, 210 strán
- MINTZBERG, H. - QUINN, J.B. - GHOSHAL, S.: The Strategy Process. UpperSaddle River, Prentice Hall 1999, 1036 strán
- OAKLAND, J.S.: Total Quality Management. Oxford,
- O´CONNOR, J. - MCDERMOTT, I.: The Art of Systems Thinking. San Francisco,Thornsons 1997, 265 strán
- PORTER, M.: Konkurenční strategie. Praha, Victoria Publishing 1994, 403 strán
- PORTER, M.: Konkurenční výhoda. Praha, Victoria Publishing 1994, 626 strán
- RUSSEL, R. S. - TAYLOR, B. W.: Operations Management. 3rd ed., Upper SaddleRiver, Prentice Hall 2000, 868 strán
- SIMONS, R.: Performance Measurement & Control Systems for ImplementingStrategy. Upper Saddle River, Prentice Hall 2000, 780 strán
- SCHEIN, E.H.: Organizational Psychology. Upper Saddle River, Prentice Hall 1994,274 strán
- ...
- TOMEK, G. - TOMEK, J.: Nákupní marketing. Praha, Grada 1996, 173 strán
- UNČOVSKÝ, L.: Stochastické modely operačnej analýzy. Bratislava/Praha,ALFA/SNTL 1980, 415 strán-212-
- VOLLMANN, T.E. et al.: Manufacturing Planning and Control Systems. Homewood,IRWIN 1988, 901 strán
- WONNACOT, T.H. - WONNACOT, R.J.: Statistika pro obchod a hospodářství.Praha, Victoria Publishing 1992, 882 strán
- ZIMMERMANN, J.: Customer Relationship Management. In: http://www.techguide.com,2000