Podnikové financie - celá učebnica
Popis:
Jedná sa o komplentý prepis celej učebnice z predmetu Podnikové plánovanie.
Manažment je vedný odbor patriaci medzi spoločenské vedy. Predstavuje ucelený súbor poznatkov o princípoch, metódach a postupoch riadenia všetkých podnikových činností.
Manažment možno chápať aj ako organizovaný súbor aktivít na dosahovanie stanovených cieľov.
Plánovanie je častou manažmentu, ktoré sa v dôsledku deľby práce a špecializácie v ňom osamostatnilo a predstavuje jednu zo základných manažérskych funkcií. Manažérske funkcie sú úlohy, ktoré manažér rieši v procese svojej riadiacej činnosti. V odbornej literatúre neexistuje jednotný názor na počet manažérskych funkcií. My sa stotožňujeme s názorom, že hlavné manažérske funkcie sú nasledovné:
- Plánovanie: činnosť zameraná na projektovanie budúcnosti prostredníctvom stanovenia cieľov a spôsobov ich dosiahnutia.
- Organizovanie: vytvorenie organizačnej štruktúry s horizontálnym a vertikálnym usporiadaním jednotlivých prvkov, realizačných úloh ľudí a ich vzájomných väzieb. Organizovanie má zabezpečiť premenu plánov na činnosť a pridelenie jednotlivých činností pracovným pozíciám.
- Riadenie ľudských zdrojov (personálne zaistenie a vedenie ľudí): zabezpečenie personálneho obsadenia pracovných pozícií vhodnými pracovníkmi; priame a nepriame usmerňovanie konania podriadených tak, aby včas a efektívne plnili potrebné úlohy smerujúce k dosiahnutiu vopred stanovených cieľov.
- Rozhodovanie: stanovenie možných riešení identifikovaného problému a výber najvhodnejšieho riešenia na základe zvolených kritérií. Výber vhodného variantu plánu je rozhodovaním pri plánovacej činnosti.
- Kontrolovanie: porovnávanie skutočného stavu s plánovaným stavom, cieľom alebo štandardom, zistenie odchýlok a návrh opatrení na ich odstránenie. Kontrola plní v procese plánovania funkciu spätnej väzby, informuje, ako sa darí plniť stanovené plány.
...
Kľúčové slová:
podnikové plánovanie
plánovanie
podnik
marketing
predaj
podnikateľský plán
manažment
proces plánovania
podnikový plán
cash-flow
makroprostredie
mikroprostredie
swot
zisk
strata
Obsah:
- ÚVOD DO PODNIKOVÉHO PLÁNOVANIA
PROCES PLÁNOVANIA A SYSTÉM PODNIKOVÝCH PLÁNOV
POSTUPY A METÓDY PLÁNOVANIA
NORMATIVNE PLÁNOVANIE
STRATEGICKÉ PLÁNOVANIE
OPERATÍVNE PLÁNOVANIE
PLÁNOVANIE MARKETINGU A PREDAJA
PLÁNOVANIE VÝROBY A MATERIÁLOVÝCH POTRIEB
PERSONÁLNE PLÁNOVANIE
FINANČNÉ PLÁNOVANIE
PODNIKATEĽSKÝ PLÁN
PROJEKTOVÉ PLÁNOVANIE
KONTROLA PLNENIA PLÁNOV
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.