Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Riadenie kvality (ťaháky, otázky na zápočty)

«»
Prípona
.rar
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39661
Posledná úprava
02.03.2012
Zobrazené
1 245 x
Autor:
Stannokar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Veci potrebné na zvládnutie predmetu Riadenie kvality.

ŠTATISTICKÉ MIERY A ICH POUŽÍVANIE
Číselné charakteristiky, ktoré koncentrovanou formou – jedným číslom – vyjadrujú určitú vlastnosť skúmaného štatistického znaku nazývame popisné (deskriptívne) charakteristiky, resp. štatistické miery. Väčšinou sú použiteľné pre kvantitatívne znaky a len niektoré sa využívajú pre kvalitatívne štatistické znaky.
Všeobecné štatistiky – štatistické miery – sa členia na: a) momentové; b) kvantilové
Momentové sa členia: a) stredné hodnoty – aritmetický priemer; vážený AP; b) miery variability – rozptyl; smerodajná odchýlka; variačný koeficient; c) ďalšie štatistiky – úhrn; suma štvorcov; koef šikmosti; koef špicatosti; modus.
Kvantilové sa členia: variačné rozpätie hodnôt; medián; decily; percentily; kvartily; kvantilové rozpätia.

Stredné hodnoty


Najjednoduchšou číselnou char daného rozdelenia početnosti sú stredné hodnoty. SH možno rozdeliť do dvoch skupín. V prvej skupine sú také SH, ktorých veľkosť ovplyvňujú všetky prvky sledovaného radu – bežne sa nazývajú priemery. V druhej skupine sú také SH, ktorých veľkosť nezávisí od všetkých prvkov sledovaného radu, ale ovplyvňuje ju iba určitý prvok, resp. skupina prvkov, ktorých poloha je pre dané rozdelenie charakteristická. Do tejto skupiny zaraďujeme medián...

Trhová ekonomika = silný konkurenčný boj firiem o prežitie
Potreba hľadania vhodných stratégií prežitia alebo rastu
Stratégie prežitia alebo rastu:
1. znižovanie ceny prostredníctvom nákladov
2. investovanie do nových technológií
3. zmena prístupu ku kvalite
„Rýchlosť prispôsobenia sa konkurencie na prijatú stratégiu"
Reputácia je založená na kvalite, spoľahlivosti, dodávke a cene

3. Postavenie zákazníka v konkurenčnom prostredí
Zákazník je spoľahlivý indikátor reputácie – relatívna úspešnosť realizácie produktov
Klasifikácia potrieb zákazníka:
1. základné potreby
2. výkonnostné potreby
3. neočakávané potreby
...

Kľúčové slová:

riadenie kvality

RK


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko