Strategický marketing
Popis:
1. Definujte stratégiu na základe 5P podľa Mintzberga a popíšte význam stratégie pre podnik
H.Mintzberg - definuje stratégiu na základe 5P:
• stratégia ako plán (plan) - cieľavedome usmerňované konanie, je návodom
na správanie
sa v určitej situácii
• manéver (ploy) - súčasťou plánu a je stratégiou v zmysle úskoku alebo ľsti prostredníctvom ktorého chce podnik zmiasť súperov
• šablóna (pattern) - určitá pravidelnosť v konaní, je to určitá logika strategického myslenia
• postavenie (position) - umiestnenie podniku v prostredí, je podmienené vzťahom
ku konkurentom a trhovým podielom
• budúcnosť (perspective) - vypracovanie vízie, ideí, koncepcie a orientuje ich
do budúcnosti
Význam stratégie pre podnik:
- strategické rozhodnutia ovplyvňujú dlhodobý smer organizácie
- stratégia určuje základné parametre podnikania
- strategické rozhodnutia sa pokúšajú dosiahnu konkurenčnú výhodu
- strategické rozhodnutia sa zaoberajú rozsahom dopadu aktivít organizácie
- stratégia predstavuje prispôsobenie aktivít prostrediu, v ktorom podniká
- stratégia môže od firmy vyžadovať zmenu hlavných zdrojov
- stratégia musí zohľadňovať firemné hodnoty a záujmy vlastníkov
strategické rozhodnutia ovplyvňujú operatívne rozhodnutia
Kľúčové slová:
strategický
marketing
SWOT
VRIO
snalýza
Obsah:
- 1. Definujte stratégiu na základe 5P podľa Mintzberga a popíšte význam stratégie
pre podnik
2. Charakterizujte koncepcie strategického riadenia
3. Popíšte podstatu, princípy, efekty a bariéry strategického myslenia
4. Popíšte proces strategického myslenia
5. Charakterizujte, čo je vízia a popíšte 2 hlavné zložky vízie
6. Definujte poslanie, popíšte jeho význam (hodnotu) a záujmové skupiny, ktoré ovplyvňujú poslanie
7. Popíšte hierarchiu a obsah cieľov a vzťahy medzi cieľmi
8. Charakterizujte 5 konkurenčných síl podľa Porterovho modelu
Porterov model piatich konkurenčných síl
9. Popíšte konkurenčnú štruktúru podľa odvetvia a popíšte spôsob jej merania
10. Popíšte a znázornite životný cyklus odvetvia
11. Charakterizujte konkurenčnú výhodu a popíšte viacrozmernú analýzu konkurenčnej výhody VRIO a popíšte prekážky imitácií, ktoré podnik stavia
ako ochranu pred imitáciou
12. Popíšte podstatu a proces internej analýzy
13. Popíšte podstatu analýzy zraniteľnosti v podniku
14. Popíšte úlohy a postup hodnotenia konkurenčnej sily podniku
15. Popíšte stratégie podľa matice SWOT
16. Popíšte stratégiu nákladového vodcovstva podľa Portera, charakterizujte jej výhody a riziká a popíšte aplikáciu Porterovho modelu na túto stratégiu
17. Popíšte a charakterizujte diferenciačnú stratégiu podľa Portera
18. Popíšte Hallov konkurenčný model generických stratégií
19. Popíšte a charakterizujte stratégiu koncentrácie a stratégiu vertikálnej integrácie ako rastové stratégie podniku
20. Popíšte meranie diverzifikácie podľa indexov
21. Popíšte meranie diverzifikácie prostredníctvom rozdelenia podnikov do kategórií podľa kritérií, ktoré vyjadrujú stupeň diverzifikácie
22. Popíšte a charakterizujte BCG maticu vrátane stratégií, ktoré sa odporúčajú
pre jednotlivé kvadranty
23. Popíšte prednosti a nedostatky BCG matice a popíšte aspoň jednu modifikáciu BCG matice, ktorá odstraňuje niektorý z nedostatkov pôvodnej BCG matice
24. Popíšte a charakterizujte GEC maticu, voľbu stratégie podľa tejto matice
25. Popíšte podstatu marketingovej stratégie
26. Charakterizujte typy vedecko-technických stratégií podľa SWOT analýzy VT prostredia
27. Uveďte zložky implementácie stratégie a popíšte príčiny neúspechu implementácie v podniku
28. Popíšte vzťah medzi formuláciou a implementáciou stratégie
29. Charakterizujte administratívne nástroje implementácie stratégie
30. Popíšte proces rozvoja konfliktu, spôsoby jeho riešenia pri implementácií stratégie a vzťah konfliktu a výkonu podniku
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.