Popis:
Obsahuje vypracované poznámky/otázky k Marketingu a v závere je 18 otázok, ktoré sa môžu vyskytovať na skúške.
Marketingový mix
- súbor taktických marketing. nástrojov – produktová, cenová, distribučná a komunikačná politika – kt, firma používa k úprave ponuky podľa cieľových trhov
Produktová stratégia a použitie značiek
Produkt – čokoľvek, čo sa dá ponúknuť na trhu k upútaniu pozornosti, ku kúpe, k použitiu alebo k spotrebe, čo môže uspokojiť želania, priania alebo potreby, patria sem fyzické predmety, služby, osoby, miesta, organizácie a myšlienky.
Služby – sú produkty, ktoré zahŕňajú aktivity, výhody, alebo uspokojenie, sú na predaj, sú v zásade nehmotné a neprinášajú žiadne vlastníctvo. Príkladom sú bankové a hotelové služby, kaderníctvo, daňové poradenstvo, či opravy.
Organizácie, osoby, miesta a myšlienky
Marketing organizácií – skladá sa z aktivít smerujúcich k vytvoreniu, udržovaniu, či zmene správania a postojov cieľových spotrebiteľov k určitej organizácii. Organizácie často uskutočňujú aktivity, ktoré majú „predať“ organizáciu samotnú
Marketing osôb – skladá sa z aktivít smerujúcich k vytvoreniu, udržovaniu či zmene správania a postojov cieľových spotrebitlov ku konikrétnym ľuďom. Marketing osôb praktizujú najrôznejší ľudia a organizácie.
Marketing lokalít – zahŕňa aktivity smerujúce k vytvoreniu, udržovaniu či zmene správania a postojov cieľ.spotrebiteľov ku konkrétnym miestam
Marketing myšlienok – napr. kampane spoločenského charakteru – čistenie zubov, na obmedzenie fajčenia, alkoholizmu, užívaniu drog, zneužívanie detí, prejedania sa, so zameraním na osobu
Klasifikácia produktov – býva na skúške
Produkty je možné klasifikovať podľa trvanlivosti a hmatateľnosti.
Podľa trvanlivosti:
Výrobky krátkodobej spotreby predstavujú produkty, ktoré sú obvykle rýchlo spotrebované a sú na jedno či niekoľko málo použití, napr. potraviny, pivo, mydlo... Trvanlivé výrobky sa používajú dlhšie časové obdobie a obvykle vydržia veľa rokov, napr. chladnička, auto, nábytok.
Podľa hmatateľnosti:
Nehmotné produkty – poisťovacie, reštauračné služby. Hmotné produkty – pero, auto...
Kľúčové slová:
marketing
produkt
stratégie
tvorba ceny
Obsah:
- Marketingový mix
Produktová stratégia a použitie značiek
Organizácie, osoby, miesta a myšlienky
Klasifikácia produktov – býva na skúške
Vlastný produkt
Rozhodovanie o produktových radoch – stačí vedieť, čo je produktový rad a že ho možno skracovať a predlžovať
Inovácie a stratégie vývoja nových produktov
Stratégia životného cyklu produktov
Marketing služieb
Tri typy marketingu služieb
Cena, cenotvorba
Všeobecné postupy tvorby cien
Stratégia cenotvorby nových produktov
Distribúcia
Maloobchod
Veľkoobchod
Marketingová komunikácia – nerovná sa reklama
Podpora predaja
Public relations (PR)
Osobný predaj a priamy marketing
Priamy marketing
Otázky, ktoré môžu byť na skúške