Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 026   projektov
0 nových

Študijný materiál na marketing ku skúške

«»
Prípona
.docx
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40379
Posledná úprava
10.06.2012
Zobrazené
911 x
Autor:
lucina.zdechovanova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Obsahuje vypracované poznámky/otázky k Marketingu a v závere je 18 otázok, ktoré sa môžu vyskytovať na skúške.

Marketingový mix
- súbor taktických marketing. nástrojov – produktová, cenová, distribučná a komunikačná politika – kt, firma používa k úprave ponuky podľa cieľových trhov

Produktová stratégia a použitie značiek
Produkt – čokoľvek, čo sa dá ponúknuť na trhu k upútaniu pozornosti, ku kúpe, k použitiu alebo k spotrebe, čo môže uspokojiť želania, priania alebo potreby, patria sem fyzické predmety, služby, osoby, miesta, organizácie a myšlienky.

Služby – sú produkty, ktoré zahŕňajú aktivity, výhody, alebo uspokojenie, sú na predaj, sú v zásade nehmotné a neprinášajú žiadne vlastníctvo. Príkladom sú bankové a hotelové služby, kaderníctvo, daňové poradenstvo, či opravy.


Organizácie, osoby, miesta a myšlienky
Marketing organizácií – skladá sa z aktivít smerujúcich k vytvoreniu, udržovaniu, či zmene správania a postojov cieľových spotrebiteľov k určitej organizácii. Organizácie často uskutočňujú aktivity, ktoré majú „predať“ organizáciu samotnú

Marketing osôb – skladá sa z aktivít smerujúcich k vytvoreniu, udržovaniu či zmene správania a postojov cieľových spotrebitlov ku konikrétnym ľuďom. Marketing osôb praktizujú najrôznejší ľudia a organizácie.
Marketing lokalít – zahŕňa aktivity smerujúce k vytvoreniu, udržovaniu či zmene správania a postojov cieľ.spotrebiteľov ku konkrétnym miestam


Marketing myšlienok – napr. kampane spoločenského charakteru – čistenie zubov, na obmedzenie fajčenia, alkoholizmu, užívaniu drog, zneužívanie detí, prejedania sa, so zameraním na osobu

Klasifikácia produktov – býva na skúške
Produkty je možné klasifikovať podľa trvanlivosti a hmatateľnosti.
Podľa trvanlivosti:
Výrobky krátkodobej spotreby predstavujú produkty, ktoré sú obvykle rýchlo spotrebované a sú na jedno či niekoľko málo použití, napr. potraviny, pivo, mydlo... Trvanlivé výrobky sa používajú dlhšie časové obdobie a obvykle vydržia veľa rokov, napr. chladnička, auto, nábytok.
Podľa hmatateľnosti:
Nehmotné produkty – poisťovacie, reštauračné služby. Hmotné produkty – pero, auto...

Kľúčové slová:

marketing

produkt

stratégie

tvorba ceny



Obsah:
  • Marketingový mix
    Produktová stratégia a použitie značiek
    Organizácie, osoby, miesta a myšlienky
    Klasifikácia produktov – býva na skúške
    Vlastný produkt
    Rozhodovanie o produktových radoch – stačí vedieť, čo je produktový rad a že ho možno skracovať a predlžovať
    Inovácie a stratégie vývoja nových produktov
    Stratégia životného cyklu produktov
    Marketing služieb
    Tri typy marketingu služieb
    Cena, cenotvorba
    Všeobecné postupy tvorby cien
    Stratégia cenotvorby nových produktov
    Distribúcia
    Maloobchod
    Veľkoobchod
    Marketingová komunikácia – nerovná sa reklama
    Podpora predaja
    Public relations (PR)
    Osobný predaj a priamy marketing
    Priamy marketing
    Otázky, ktoré môžu byť na skúške
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko