Popis:
Pojem : V minulosti sa chápala pedagogika ako „veda o výchove, ktorá skúma výchovný proces v plnej jeho šírke a zložitosti / Kačáni , l979 / , v súčasnosti chápeme pedagogiku širšie, t.j. ako súbor vied o edukácií zahrňujúci teóriu a výskum. / Prúcha 1997 /.
Predmet : Podobne aj predmet sa vyvíjal veľmi dynamicky a od jeho skoršieho poňatia , t.j. keď za predmet pedagogiky sa považovalo skúmanie, analyzovanie špecifických výchovno-vzdelávacích javov . Dnes „ Predmetom pedagogiky ako vedy je edukačná realita, jej procesy a konštrukty. Takéto poňatie jej predmetu je oveľa širšie , zahrňuje všetko čo vytvára edukačné prostredie a procesy, ako aj výsledky týchto procesov.
Kľúčové slová:
Pedagogický systém
Charakteristika nadaných žiakov
Charakteristika handicapovaných žiakov
alternativne skolstvo