Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Vývoj marketingu a základné pojmy

«»
Prípona
.docx
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40324
Posledná úprava
03.06.2012
Zobrazené
614 x
Autor:
ninka.opatovska
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vývoj marketingu a základné pojmy
Marketing pochádza so slova themarket čo znamená trh a prípona ing znamená činnosť. Predstavuje celý komplex činností od nápadu až po uvedenie tovaru na trh. Vznikol v druhej polovici 19. storočia kedy v dôsledku prudkého rozvoja priemyselnej výroby sa časť tovarov stávala nepredajnou. Podnikatelia si začali uvedomovať, že sa odbytom tovaru musia začať zaoberať dávno pred tým než ho vyrobia - v podmienkach Slovenska a Československa môžeme hovoriť o marketingu najmä od konca 80. rokov 20 storočia kedy došlo k výraznej zmene v riadení národného hospodárstva

Vývoj Marketingu
Marketing v dejinách prešiel určitými vývojovými etapami:

1. Primitívny marketing – 1850 – 1920
Informácie o trhu podnikatelia získavali veľmi jednoduchým spôsobom, často i náhodne. Nie všetci podnikatelia boli prinútený zaoberať sa marketingom.

2. Masový marketing 1920 – 1940
V tomto období začína masová výroba takmer všetkých výrobkov a podnikatelia začínajú masovo využívať masové informácie o trhu. Využívajú k tomu štatistické metódy a výpočtovú techniku.
...

Kľúčové slová:

marketing

vývoj marketingu

koncepcie



Obsah:
  • Vývoj marketingu a základné pojmy
    Vývoj Marketingu
    1. Primitívny marketing – 1850 – 1920
    2. Masový marketing 1920 – 1940
    3. Diferencovaný marketing 1940 – 1960
    4. Integrovaný marketing 1960 - 1980
    5. Medzinárodný marketing 1980 – do dnes
    6. Futuristický marketing
    Potreba
    Túžba a priania
    Ponuka
    Dopyt
    Výrobok
    Služba
    Trh
    Cena
    Hodnota pre zákazníka
    Spokojnosť zákazníka
    Analýza marketingových koncepcií
    Výrobná koncepcia
    Výrobková koncepcia
    Predajná koncepcia
    Marketingová koncepcia
    Koncepcia spoločenského marketingu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko