Vývoj marketingu a základné pojmy
«»
Popis:
Vývoj marketingu a základné pojmy
Marketing pochádza so slova themarket čo znamená trh a prípona ing znamená činnosť. Predstavuje celý komplex činností od nápadu až po uvedenie tovaru na trh. Vznikol v druhej polovici 19. storočia kedy v dôsledku prudkého rozvoja priemyselnej výroby sa časť tovarov stávala nepredajnou. Podnikatelia si začali uvedomovať, že sa odbytom tovaru musia začať zaoberať dávno pred tým než ho vyrobia
- v podmienkach Slovenska a Československa môžeme hovoriť o marketingu najmä od konca 80. rokov 20 storočia kedy došlo k výraznej zmene v riadení národného hospodárstva
Vývoj Marketingu
Marketing v dejinách prešiel určitými vývojovými etapami:
1. Primitívny marketing – 1850 – 1920
Informácie o trhu podnikatelia získavali veľmi jednoduchým spôsobom, často i náhodne. Nie všetci podnikatelia boli prinútený zaoberať sa marketingom.
2. Masový marketing 1920 – 1940
V tomto období začína masová výroba takmer všetkých výrobkov a podnikatelia začínajú masovo využívať masové informácie o trhu. Využívajú k tomu štatistické metódy a výpočtovú techniku.
...
Kľúčové slová:
marketing
vývoj marketingu
koncepcie
Obsah:
- Vývoj marketingu a základné pojmy
Vývoj Marketingu
1. Primitívny marketing – 1850 – 1920
2. Masový marketing 1920 – 1940
3. Diferencovaný marketing 1940 – 1960
4. Integrovaný marketing 1960 - 1980
5. Medzinárodný marketing 1980 – do dnes
6. Futuristický marketing
Potreba
Túžba a priania
Ponuka
Dopyt
Výrobok
Služba
Trh
Cena
Hodnota pre zákazníka
Spokojnosť zákazníka
Analýza marketingových koncepcií
Výrobná koncepcia
Výrobková koncepcia
Predajná koncepcia
Marketingová koncepcia
Koncepcia spoločenského marketingu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.