Záujmové vzdelávanie a občianske vzdelávanie
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
V rámci výučby predmetu základy andragogiky som vypracovala tému záujmové a občianske vzdelávanie. V tejto seminárnej práci venujem pozornosť predmetu, obsahu, metódu záujmového vzdelávania a jeho rozdelenia. Ďalej vysvetľujem aj význam pojmu občianske vzdelávanie. O týchto vzdelávacích systémoch treba vedieť, že v rokoch 1991 - 1994 sa bol realizovaný jeden projekt na Slovensku, ktorý sa nazývame PHARE: Stratégia programy vzdelávania dospelých. Jeho výsledkom bola zákon pri členení oblasti ďalš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Školský systém vzdelávania na Slovensku
Seminárna práca26 s. / 1. roč. / doc
Školský systém participuje na vytváraní životných príležitostí mladým ľuďom tým, že im umožňuje prístup k vyššiemu alebo nižšiemu vzdelávaniu prostredníctvom neho k vyšším alebo nižším pracovným pozíciám, k prestíži, ale i k určitej moci spojenej s funkciou v zamestnaní.Úlohou školy a školského systému je zabezpečovať harmóniu medzi vzdelaním, sociálno-ekonomickým rozvojom krajiny a individuálnymi potrebami účastníkov vzdelávania. Inými slovami vyjadrené, prispôsobovať štruktúru školského systém...
|
|
0,2 |
17x |
|
Neohumanistické teórie vo výchove a vzdelávaní dospelých
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / docx
1 Yves bertrand a jeho teórie vzdelávania“Klasifikácia teórií vzdelávania je potrebná, lebo ich počet sťažuje ich pochopenie a voľbu smeru či prípadných zmien vo výchove“ (Bertrand, 1998). Bertrandova klasifikácia je postavená na štyroch póloch, ktoré tvoria póly reflexie výchovy:1. subjekt (žiak),2. obsah (predmety a disciplíny),3. spoločnosť (svet, okolie, univerzum),4. pedagogická interakcia medzi tromi pólmi (učiteľ, médiá, technológia komunikácie)Znázornením týchto pólov vo vzájomnej intera...
|
|
0,1 |
1x |
|
Život Daniela Lehotského
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / docx
Daniel Lehocký, ktorému sa budem v tejto seminárnej práci venovať, bol významným slovenským pedagógom v druhej polovici 18. a začiatkom 19. storočia. Zaoberal sa výchovou určenou hlavne pre deti. Rozlišoval zmyslové a rozumové poznanie ale podľa neho cieľom výchovy je len poznanie rozumové. Uprednostňoval prirodzenú výchovu, materinský jazyk a moderný jazyk. Veľký význam prikladal rodine a psychologickému vzdelaniu učiteľa. Podľa Daniela Lehockého má učiteľ viesť záznamy o žiakoch. Žiadal predĺž...
|
|
0,1 |
8x |
|
Záverečné pisomné práce
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
2.1 Záverečná práca Záverečná práca je školské dielo vytvorené študentom na splnenie študijných povinností vyplývajúcich z jeho právneho vzťahu k univerzite. Jej autorom je študent univerzity, a je to jeho samostatná práca.2.2 Typy záverečných prác V zmysle zákona č. 131/2002 Z. z o vysokých školách je záverečnou prácou:a) bakalárska práca b) diplomová prácac) dizertačná prácad) rigorózna prácae) habilitačná práca3 OBSAHOVÉ ZAMERANIE 3.1 Bakalárska práca Píše sa pri štúdiu podľa študijného progr...
|
|
0,1 |
0x |
|
Andragogické pojmy - seminárna práca
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
2.1 Andragogika Vedecká disciplína, zaoberajúca sa všetkými procesmi a súvislosťami učenia a vzdelávania dospelých. 2.2 Celoživotné učenie Všetky účelné formalizované aj neformalizované činnosti súvisiace s učením, ktoré sa priebežne realizujú s cieľom dosiahnuť zdokonalenie znalostí, zručností a odborných predpokladov. 2.3 Celoživotné vzdelávanie Celoživotné vzdelávanie je koncepcia, ktorá predpokladá kultiváciu človeka prostredníctvom cieleného vzdelávania počas celého jeho života. Celoživotn...
|
|
0,1 |
19x |
|
Rola starého rodiča a jej význam
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Nevyhnutnosť plynutia času sa v celej organickej ríši, teda i u človeka prejavuje zmenami v stavbe organizmu a tiež v jeho psychike.
Psychológia sa venuje každému obdobiu veľmi dôsledne a každá etapa je predmetom zaujímavého pozorovania ako aj učenia sa a človek tak v každom veku spoznáva nielen seba ale aj sleduje rôzne telesné, ale hlavne psychické zmeny na svojej osobnosti.
V našej seminárnej práci sa budeme venovať celej periodizácii cyklu života, charakterizujeme si starobu, rozoberieme ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Seminárna práca - Psychológia osobnosti
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV rámci výučby predmetu všeobecná psychológia sme vypracovali tému psychológia osobnosti. V tejto seminárnej práci venujeme pozornosť predmetu a historickými východiskami psychológie osobnosti. Ďalej sa zaoberáme aj tým, že ako (sa) vznikli jednotlivé definície osobnosti od staroveku až do súčasnosti. Dôraz kladieme na vysvetlenie definície, ktoré vymysleli významní psychológovia: ako S. Freud, J. B. Watson, W. Wundth a pod.
|
|
0,1 |
16x |
|
Konštruktivizmus - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Témou mojej seminárnej práce bol konštruktivizmus, ako jeden z mnohých teórií výchovy. Konštruktivizmus patrí do kognitívnych psychologických teórií v ktorých sa hovorí predovšetkým o teóriách, podľa ktorých žiak svoje poznanie aktívne konštruuje.Pedagogický slovník (2008, s.105) definuje konštruktivizmus ako: „Široký prúd teórií vo vedách o správaní a sociálnych vedách, zdôrazňujúci ako aktívnu úlohu subjektu a význam jeho vnútorných predpokladov v pedagogických a psychologických procesoch, tak...
|
|
0,1 |
6x |
|
Dejiny výchovy a vzdelávania dospelých
Študijný materiál36 s. / 1. roč. / docx
Stručné a výstižné poznámky z predmetu DVVD od praveku po súčasnosť.Historické pramene• Hmotnéučebné pomôcky, budova školy• Obrazovémapy, fotografie• Tradičnézachovali sa tradovaním• Písomnérozprávačské, kronikaúradné - vysvedčenia, zákony, vyhláškysúkromné - zošity, denníky, životopisyodborná literatúra, beletria Výskumné metódy a metódy historického výskumu• Vedecká metóda postup smerujúci k získaniu nových vedeckých poznatkov• Historické metódy postupy smerujúce k získaniu nových historických...
|
|
1,0 |
6x |
|
Edukačná psychológia - študijný materiál
Študijný materiál20 s. / 2. roč. / docx
1 História edukačnej psychológie dospelýchPsychologické disciplíny všeobecne delíme na Teoretické a Aplikované.EDUKAČNÁ PSYCHOLÓGIA - Aplikovaná vedná disciplínaZakladateľ psychológie - WUNDT - 1879 - laboratórium v LipskuZaoberá sa tým, ako výchovno-vzdelávací proces pôsobí na jednotlivca, ako formuje a deformuje jeho osobnosť v závislosti od priebehu VV procesu. Vzťah k iným vedám: ?HISTÓRIA pg psychológieAntická psychológiaØ Sokrates - Sokratova otázka - rozvoj logického myslenia - otázka/odp...
|
|
0,1 |
13x |
|
Základy psychológie pre andragógov
Študijný materiál18 s. / 1. roč. / docx
Prístupy psychológie• Človek je súčasťou ľudského kolektívu, ktorý spája to, v čom sme si podobní• Psychológia je dnes zastupovaná prístupmi:1) Psychobiologickýčlovek ako živočích, nervová sústava2) Behavioristickývonkajšie prejavy človeka ovplyvnené minulými skúsenosťami3) Kognitívnyanalýza procesov medzi podnetom a vonkajším správaním4) Psychoanalýzaskúma aspekty, ktoré nevstupujú do života človeka, ale ovplyvňujú vonkajšok5) Fenomenologickýsubjektívna skúsenosť jedincaJednotlivec a jeho okoli...
|
|
0,1 |
4x |
|
Záujmové vzdelávanie - seminárna práca
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
V našej seminárnej práci by sme Vám chceli bližšie priblížiť tému Záujmového vzdelávania dospelých, pojem „záujem“, obsah záujmového vzdelávania, jeho charakteristiku a jeho aplikáciu.
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociológia výchovy ako vedná disciplína
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
V našej seminárnej práci by sme chceli
bližšie definovať pojmy ako sociálna
výchova, sociológia výchovy a vedy s ňou spojené, aj o ich
pôvode a historickom vývoji. Keďže je sociológia ako veda pomerne mladá,
je dôležité uvedomiť si čo všetko sa udialo kým táto veda vznikla ako
samostatná. Mená ako August Comte, Karl Marx a ďalší by nemali ostať bez
povšimnutia.
|
|
0,1 |
11x |
|
Celoživotné vzdelávanie
Esej10 s. / 1. roč. / docx
Vo svojej práci sa venujem problematike celoživotného vzdelávania človeka. Opisujem jednotlivé obdobia vývoja človeka a ich proces vzdelávania a nadobudnutie odborností , ktorá človeka posúva v rámci zaradenia sa v spoločnosti.Získanie vzdelania by nemalo byť len na úrovni škôl, ale dostáva sa aj dostatok priestoru mimo samotného inštitucionalizovaného procesu. Individuálne vzdelávanie, vzdelávanie v neskoršom veku alebo vzdelávanie formou školení, kurzov, seminárov na pracoviskách alebo mimo ni...
|
|
0,1 |
17x |
|
Metodológia andragogickej vedy a andragogický výskum
Študijný materiál19 s. / 1. roč. / pptx
Metodológia andragogickej vedy1) Infraštruktúra andragogiky a andragogickej vedyVýskumné pracoviskáSAV, VŠ, NÚCV2) Andragogické asociácieaivd.sk/cz, andragogika.info3) Zdroje a informáciemonografia, zborník, slovník, výkladový terminologický slovník, časopisy (Lifelong, Learning), výskumné správy (VEGA, KEGA, APVV)4) Andragogické programyErasmus+, Grundtvig
|
|
0,2 |
9x |
|
Prednášky z Edukačnej psychológie
Prednášky12 s. / 2. roč. / doc
História pedagogickej psychológie
Edukačná psychológia na pozadí dejínW. Wundt 1879 – zakladateľ psychológie vo všeobecnosti, v Lipsku založil experimentálne laboratórium. Po osamotení psychológie vznikali postupne jej jednotlivé oblasti. Významní predstavitelia psychológie ako takej: Sokrates, Aristoteles, R. Descartes, Z. Freud, Adler, Jung, A. Maslow, a iní. Kolískou ako celej psychológie, tak aj jej odvetví je Lipsko.
V roku 1884 napísal Mayer prvú učebnicu pedagogickej psychológie. Mayer...
|
|
0,2 |
25x |
|
Biológia človeka
Študijný materiál28 s. / 1. roč. / pptx
Podmienky k absolvovaniu: • ukončenie - priebežným hodnotením• účasť na cvičeniach (1 absencia povolená)• absolvovanie dvoch testovCieľ predmetu: Cieľom predmetu je sprostredkovanie študentom základných poznatkov o ľudskom organizme, o anatomicko-fyziologických osobitostiach jednotlivých sústav so zameraním na adultný a seniorský vek.Stručná osnova predmetu: 1. Postnatálny rast a vývin. Faktory ovplyvňujúce rast a vývin.2. Akcelerácia a sekulárny trend. Hypotézy vysvetľujúce tieto procesy.3. Jed...
|
|
3,3 |
4x |
|
Erazmus Rotterdamský - seminárna práca
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Cieľom mojej seminárnej práce, je Vám bližšie priblížiť osobnosť dejín, významného humanistu 15. - 16. storočia - Erazmusa Rotteramského. Pokúsim sa Vám priblížiť jeho život, filozofiu a najvýznamnejšie diela. Dúfam, že touto seminárnou prácou rozšírim Vaše doterajšie vedomosti.
|
|
0,1 |
6x |
|
Vznik a vývoj andragogiky
Študijný materiál15 s. / 1. roč. / pptx
Východiská edukácie dospelýchDokumenty o CV1) MEMORANDUM O CV (od narodenia po smrť)- nové kvalifikácie (kompetencie, CJ, IKT)- investícia prostriedkov do rozvoja ľudských zdrojov- inovácia vzdelávania a vyučovania (metodika + obsah)- priblížiť vzdelávanie k domovom účastníkov (detašované pracoviská)- skvalitnenie profesijného poradenstva a orientácie- oceniť ľudí za ich ďalšie vzdelávanie2) NÁRODNÝ PROGRAM VÝCHOVY A VZDELÁVANIA V SR celý vzdelávací systém v SR3) Stratégia CV a celoživo...
|
|
0,3 |
2x |
|
Seminárna práca o Rusínoch na Slovensku
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Seminárna práca o Rusínoch na Slovensku, ich história, kultúra, náboženstvo, jazyk, časopisy, spolky, rozmiestnenie a počet obyvateľov.
Úvod
Rusíni sú najzápadnejšia vetva východných Slovanov žijúca u nás na severovýchodnom Slovensku. Nikdy nemali svoj vlastný štát. Napriek tomu, že Slovenská republika uznáva samostatnú rusínsku národnosť a rovnako aj samostatnú národnosť ukrajinskú, dodnes sa stáva, že tradiční obyvatelia východu sú označovaní spoločným názvom ruínsko-ukrajinská menšina. Je...
|
|
0,1 |
12x |
|
Drogové závislosti a ich sociálny dopad na rodinu
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
V súčasnej dobe sa čoraz častejšie stretávame s problematikou drogovej závislosti, ktorá predstavuje jeden z najzávažnejších celospoločenských problémov. Užívanie drog je súčasťou života každej spoločnosti, prirodzene zasahuje aj rodiny, v rôznej intenzite sa prelína rodinným životným cyklom, životom jednotlivých členov a členiek rodín. Drogová závislosť mládeže patrí azda medzi najnegatívnejšie javy. Zvlášť alarmujúci je fakt, že drogová závislosť rodičov veľmi negatívne vplýva na celkovú situá...
|
|
0,1 |
31x |
|
Vzdelávanie členov komisie na hodnotenie rizík z oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / docx
Každých 3,5 minúty zomiera v Európskej únii jedna osoba v dôsledku pracovného úrazu (Príručka kampane - Iniciatíva manažmentu a účasť zamestnancov v oblasti BOZP).Aktívny vzťah človeka k podmienkam jeho existencie sa netvorí inak, než na báze pracovného procesu. Preto, ak hovoríme o aktivite človeka v jeho pomere k podmienkam života, myslíme tým predovšetkým ľudskú prácu. „Ľudská práca je činnosťou vedomou teda nutne účelovou. Práca je chápaná ako vlastný prejav života, v ktorom človek realizuje...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dospelý človek v procese socializácie a edukácie
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / pptx
Socializácia• Všetky procesy učenia, prijímania a sprostredkovávania informácií na základe ktorých človek nadobúda predpoklady pre vykonávanie určitých sociálnych rolí v súlade so spoločenskými požiadavkami • Proces zospoločenšťovania človeka, kedy sa z biologickej bytosti stáva bytosť spoločenská • V tomto procese si človek osvojuje socializačné procesy príslušnej spoločnosti
|
|
0,7 |
5x |
|
Ontogenetický vývin
Študijný materiál23 s. / 1. roč. / pdf
Človek je v porovnaní so subhumánnymi cicavcami málo reprodukčne výkonný, o môžeme dokumentovať týmito príkladmi:má neskoré sexuálne dozrievanie,má nízku plodnosť,má dlhú gestáciu (tehotenstvo) a laktáciu (dojčenie),má vysokú vnútromaternicovú úmrtnosť,má pomerne malý plod,má dlhú rodičovskú starostlivosť,má dlhé intervaly medzi pôrodmi,má dlhý postreprodukčný život (u žien).Človek je veľký, dlho žijúci a pomaly rastúci cicavec.
|
|
0,8 |
1x |
|
Efektívna komunikácia
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Komunikácia je proces, pomocou ktorého dochádza k výmene významov medzi ľuďmi prostredníctvom dohodnutej sústavy symbolov (Adair, J.). Aby komunikácia prebiehala efektívne, mali by byť dodržané nasledujúce poznámky. Osoby, ktoré komunikujú musia byť vo vzájomnom kontakte. Obaja účastníci komunikácie musia používať spoločný jazyk či komunikačný prostriedok. Správa musí byť jasne poskytnutá. Musí byť prijatá, správne pochopená a interpretovaná (Adair, J.).
|
|
0,4 |
14x |
|
Vzdelávanie seniorov
Semestrálna práca10 s. / - roč. / doc
Zásadnou zmenou v období života každého jedinca je prechod z aktívneho činného pracovného života do dôchodku. Človek zo dňa na deň stráca svoju hlavnú sociálnu rolu, zmení sa jeho postavenie a príjem a ocitá sa tvárou v tvár problému spojenému so stratou programu. Niektorí sa na túto etapu svojho života tešia, ale nájdu sa aj takí, ktorí sa s touto situáciou nevedia vyrovnať. Chýba im zamestnanecká rola, sú postihnutí citovo, osamelosťou a prípadne aj nudou. Niektorí ľudia nemajú žiadnu konkrét...
|
|
0,1 |
13x |
|
Ciele, funkcie a obsah výchovy a vzdelávania dospelých
Študijný materiál9 s. / 1. roč. / pptx
Obsah VVD• Obsah VV je dynamická a štrukturovaná sústava poznatkov, informácií a faktov, ktoré sa v priebehu edukačného procesu menia na vedomosti, zručnosti, návyky, vzorce správania• Vedomosť sa nezískava, informácia sa spracováva na vedomosť• Do obsahu VV sa zaraďujú zložky edukácie:- rozumová zložka- estetická zložka- ekologická/enviromentálna zložka- pracovná/technická zložka- telesná/športová zložka- mravná zložka
|
|
0,3 |
7x |
|
Komunikácia v rodine poznačenej rozvodom
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Problematika komunikácie v rodine poznačenej rozvodom - v rámci rodinnej výchovy.Rodina je základnou bunkou spoločnosti a zohráva dôležitú úlohu v živote každého. Základnou funkciou rodiny je vytvárať zdravé a radostné výchovné prostredie, teda výchovu detí. Každý človek túži po fungujúcej rodine, ale návod na rodinné šťastie v podstate neexistuje. Jedným zo základných pravidiel fungujúcej rodiny je komunikácia. Nedostatočná alebo nevhodná komunikácia, neschopnosť, často neochota vyvinúť úsilie ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Formy a prostriedky výchovy a vzdelávania dospelých
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / ppt
Prostriedky VVDNástroje, ktorými ľahšie napĺňame stanovené cieleProstriedky materiálnej povahy- vyučovací interiér jazykové laboratórium, múzeum, galéria, autoškola- didaktická technika dataprojektor, videokonferenčný systém, ...- didaktické pomôcky DVD, CD, knihy, ...Prostriedky duchovnej povahynázory lektorapolitické nastavenienáboženské presvedčeniepolitika vzdelávacej inštitúcie
|
|
0,3 |
0x |
|
Činitele formovania osobnosti dospelých
Študijný materiál7 s. / 1. roč. / pptx
Činitele1. VNÚTORNÉ endogénnea) fyziologické/biologické - genetické predispozície, centrálny nervový systém, endokrinný systém, zdravotné postihnutie, ...b) psychické - vlastnosti, pudy, charakter, temperament, psychické poruchy, .... 2. VONKAJŠIE exogénnévýchovasocializáciaprostredieGENOTYP + PROSTREDIE/VÝCHOVA = FENOTYP(s čím sa (aký človek momentálne je)človek rodí)
|
|
0,4 |
5x |
|
Osobnosť dospelého človeka
Študijný materiál7 s. / 1. roč. / pptx
OsobnosťZložitý, neopakovateľný b-p-s-d systém, ktorý sa mení a vyvíja v závislosti od spoločenského vývoja v určitom časovom, historickom a teritoriálnom kontexte3 ZLOŽKY OSOBNOSTI1. Racionálna - rozumová/kognitívnapôsobí sa na ňu vzdelávaním2. Emocionálna - socio-efektívnapôsobí sa na ňu výchovou3. Psychomotorická - reflexno-vegetatívnapôsobí sa na ňu výcvikom
|
|
0,1 |
3x |
|
Metódy výchovy a vzdelávania dospelých
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / pptx
Metódy v andragogikeVÝCHOVNÉ METÓDYzaoberá sa nimi teória výchovy dospelýchVZDELÁVACIE METÓDYandrodidaktikaDIAGNOSTICKÉ METÓDYandragogická diagnostikaVEDECKO-VÝSKUMNÉ METÓDYmetodológia andragogiky a andragogického výskumuMetóda = zámerný a cieľavedomý postup činnosti andragóga zameraný na dosiahnutie stanovených edukačných cieľov
|
|
0,6 |
6x |
|
Andragogika ako veda a študijný odbor
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / pptx
Andragogika ako vedaHumanitá, edukačná, prevažne aplikatívna, antropoligická vedaVlastný vedný systém, kt tvoria základné, hraničné a aplikované andragogické disciplínyEdukológia = Pedagogika + Andragogika + Geragogika(výchovoveda) (deti a mládež) (dospelí) (súčasť A, seniori, vedná disciplína)
|
|
0,1 |
0x |
|
Princípy a zásady VVD
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / pptx
Všeobecné požiadavky, odporúčaniaNie sú to normy ani dogmy, ktoré ovplyvňujú výsledky edukačného procesu a edukačnými cieľmi• Zásada = princíp• Princíp uvedomelej aktivity interakcia medzi andragógom a poslucháčmi
•
Princíp názornostizmyslový zážitok
•
Princíp systematickostiučivo je logicky a systematicky prezentované
•
Princíp primeranostiprihliadnutie na potreby účastníkov
•
Princíp trvácnostiuchovávanie v pamäti, opakovanie
|
|
0,1 |
0x |
|
Kyberšikana
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
ÚvodVysvetlíme si pojem kyberšikana, teda čo to znamená. Ďalej si povieme ako je to s kyberšikanou na Slovensku a v Čechách. Taktiež prečo je tak nebezpečná a jej vplyvy na spoločnosť. Zoznámim Vás s rôznymi prípadmi kyberšikany nielen na našom území. Vymenujeme si prostriedky a druhy kyberšikany ktoré poznáme a jej podobnosť s klasickou šikanou. No a na záver zistíme ako sa proti kyberšikane brániť, respektíve čo robiť keď zistíme že sa deje v našom okolí.
|
|
0,1 |
33x |
|
Osobnosť andragóga
Študijný materiál3 s. / 1. roč. / ppt
Osobnosť andragóga• Andragóg profesionál s andragogickou kvalifikáciou • Andragóg neprofesionál pracuje ako lektor, má len andragogické minimum
|
|
0,2 |
1x |
|