Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / docx
Teoretická časť - Terapia a náprava porúch učeniaEfektívnosť terapieNielen v zahraničí ale aj u nás sa kladie veľký dôraz na meranie efektívnosti. Obsah pojmu efektívnosť nie je celkom jednoznačný ani presne vymedzený. Spája sa s ním niekoľko synoným ako sú: účinnosť, hospodárnosť, produktívnosť, účelnosť, prospešnosť, užitočnosť.B. Rosenshine (1983) charakterizuje efektívne vyučovanie nasledovne:- aktualizácia prv osvojeného učiva, - sprístupnenie jasných cieľov vyučovania žiakom,- vyučovanie v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Pedagogická komunikácia - semestrálna práca z predmetu Základy pedagogiky
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / docx
Úvod Komunikácia a komunikačné schopnosti patria k najdôležitejším ľudským schopnostiam, slúžia k vytváraniu, udržovaniu a pestovaniu medziľudských vzťahov. Komunikácia je jedným zo základných predpokladov socializácie človeka. Zo všetkých schopností a zručností medzi najdôležitejšie a najužitočnejšie v ľudskej spoločnosti patria komunikačné schopnosti, výmena názorov, odovzdávanie informácií. Komunikácia je teda neodmysliteľnou súčasťou života človeka, sprevádza ho v jeho osobnom, spoločenskom ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Biológia mládeže a školská hygiena - Prevencia vzniku obezity u detí
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / docx
Detská obezita je vážny zdravotný problém, ktorý postihuje deti a dospievajúcich. Je to obzvlášť znepokojujúce, pretože kilá navyše často naštartujú deti na cestu k zdravotným problémom, ktoré boli kedysi považované za problémy dospelých. Medzi najčastejšie patria kardiovaskulárne ochorenia, diabetes typu 2 a mnoho druhov rakoviny, najmä rakovina kolorekta, obličiek a pažeráka. Ich problémom jej okrem. predčasnej úmrtnosti aj dlhodobá chorobnosť (WHO, 2012). Detská obezita môže viesť aj k zlému ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vývinové poruchy učenia - legislatívne dokumenty
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Škola je miesto, kde platia isté pravidlá, kde má každý žiak isté práva, kde trávi väčšinu svojho času, kde získava potrebné vzdelanie nie len po stránke vedomostnej ale aj po stránke morálnej. Práve tam sa dieťa začína učiť vhodnej interakcii s inými deťmi ale aj dospelými. Tam sa učí hlavným zásadám morálky a slušného správania. Práve z týchto dôvodov by o to nemalo byť ochudobnené ani jedno dieťa bez ohľadu na to či je alebo nie je nejakým spôsobom hendikepované. Pretože právo na vzdelanie má...
|
|
0,1 |
2x |
|
Modely riadenia škôl
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / docx
Škola je inštitúcia, ktorej primárnym poslaním je odovzdávanie vedomosti, znalosti a zručnosti ľudským bytostiam za účelom ich uplatňovania v osobnom, pracovnom a spoločenskom živote. Je to teda taká inštitúcia, ktorá je založená na humanistických princípoch s cieľom maximalizovať úžitok pre spoločnosť i jednotlivca. (Tomica, 2013)Tak, ako každá inštitúcia, aj škola potrebuje riadiaci model, resp. definovanie štruktúry, spôsobu a procesov, akým bude manažovaná jej prevádzková a rozvojová činnosť...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vývoj podnikovej ekonomiky
Prednášky3 s. / 2. roč. / docx
Vývoj vyučovacieho predmetu DPOEObchodné školstvo -> ekonomické školstvo- začiatok školstva - 2.pol. 18. storočia- koniec 18. st. - vznik inštitúcií, poskytovanie vzdelania v komerčných náukách- rast zložitosti výroby a obchodu, potreba dokonalejšej školskej prípravy - vznik obchodných akadémií- rok 1877 zaradenie predmetu obchodná náuka- cieľ - poznanie obchoddného podniku, jeho činností vo vnútri podniku- jeden z hlavných odborných predmetov- predchodca vyučovacieho predmetu podniková ekono...
|
|
0,1 |
2x |
|
Metodický rozbor témy Trhová rovnováha a nerovnováha
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / docx
1 Zaradenie témy do tematického celku
Téma Trhová rovnováha a nerovnováha patrí do tematického celku Trh a trhový mechanizmus. Tematický celok je zaradený na začiatok prvého ročníka po tematickom celku Základné ekonomické pojmy a kategórie a pred tematický celok Národné hospodárstvo, pretože tento tematický celok je nevyhnutný pre správne pochopenie fungovania trhovej ekonomiky. Tematický celok Trh a trhový mechanizmus je rozdelený na témy:
• Trh
• Základné ekonomické otázky
• Trhové subjekt...
|
|
0,1 |
10x |
|