Jednoosobové spoločnosti s ručením obmedzeným a ich postavenie v Slovenskej Republike
Bakalárska práca39 s. / 3. roč. / pdf
ABSTRAKTBakalárska práca sa venuje podnikaniu v právnej forme jednoosobovej spoločnosti s ručením obmedzeným a jej postavením v Slovenskej republike. Cieľom práce je na základe teoretických východísk spracovať ucelený pohľad na postavenie jenoosobových spoločností s ručením obmedzeným v Slovenskej republike, vymedziť práva a povinností spoločníka tejto spoločnosti, ako aj poskytnúť prehľad povinností spoločnosti v prípade, ak je spoločník aj konateľom prípadne aj zamestnancom spoločnosti. Práca ...
|
|
0,7 |
0x |
|
Súčasné tendencie v IKT pre riadenie podnikov
Bakalárska práca55 s. / 3. roč. / docx
Informačné a komunikačné technológie sa vyvíjajú veľmi rýchlym tempom, dôsledkom čoho sa informácia stala nevyhnutnou podmienkou pre riadenie ale aj rozhodovanie v podnikoch a aj medzi ľuďmi počas ich života.Informačné a komunikačnétechnológie umožňujú zaznamenávanie, prenos, uchovávanie a spracovanie informácií.Výrazne napomáhajú aj v oblastiach vedy,výskumu a vzdelania. V minulosti boli informačné technológie veľmi finančne náročné, a preto si ich nemohli dovoliť v každej spoločnosti.V súčasno...
|
|
1,1 |
5x |
|
Vývojové fázy marketingu - semestrálna práca
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / docx
Semestrálna práca vypracovaná podľa požiadavkiek cvičiacej predmetu Marketing - Ing. Zvaríková na temu Vývojové fázy marketingu. Téma bola ako zadanie pre dve osoby. Táto semestrálna práca bola ohodnotená na plný počet bodov. Obsah dokumentu má úpravy ako bakalárska práca (čiastočné odchylky sú možné) podľa požiadavky cvičiacej. Úvod:Ekonomické subjekty hľadajú cesty k naplneniu svojich podnikateľských cieľov, ktoré môžeme všeobecne zahrnúť pod základný strategický cieľ trvalej prosperity. Každý...
|
|
0,1 |
5x |
|
Nezamestnanosť (chrakteristika nezamestnanosti, história nezamestnanosti, typy nezamestnanosti...)
Referát12 s. / 2. roč. / docx
Aká je história nezamestnanosti?o V Európe sa začal vyskytovať problém nezamestnanosti až na začiatku 19.storočia.o Povojnové usporiadanie strednej Európy sa muselo vysporiadať s obrovskými sociálnymi problémami. Značná časť pracovnej sily padla v prvej svetovej vojne alebo zostala invalidná. Priemysel bol orientovaný na zbrojenie, ktoré koncom vojny upadalo. Transformácia zbrojného priemyslu na iné odvetvia podnikania bola pomalá a viedla ku veľkej hospodárskej kríze, ktorá postihla aj Českoslo...
|
|
0,1 |
2x |
|
Obchodné spoločnosti (104 vypracovaných otázok)
Referát11 s. / 2. roč. / docx
1. Aké sú typy právnických osôb- obchodných spoločnosti?Medzi typy právnických osôb- obchodných spoločnosti patria verejná obchodná spoločnosť, komanditná spoločnosť, spoločnosť s ručeným obmedzením a akciová spoločnosť a jednoduchá spoločnosť na akcie.Postavenie obdobné spoločnosti majú aj právnické osoby založené podľa práva Európskej únie. 2. Aké sú typy právnických osôb, ktoré nie sú ale obchodnými spoločnosťami?Medzi typy právnických osôb, ktoré nie sú obchodnými spoločnosťami patria družst...
|
|
0,1 |
1x |
|
Inovácie (charakteristika, členenie, tvorivý manažér...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aké sú charakteristiky slova inovácia?Pojem inovácia má latinský pôvod, inovácia= obnova Slovo inovácia pochádza z latinského slova nova, novitas. A) Inovácia je definovaná ako ľubovoľný nový námet alebo vylepšená metóda alebo produkujúca úžitkovú hodnotu. B) Z ekonomického hľadiska inovácie znamenajú vývoj a realizáciu myšlienok a technológii, ktoré vedú k zvyšovaniu kvality tovarov a služieb alebo k ich efektívnejšej výrobe resp. poskytovaniu. C) Inovácia je nová idea či koncept v ekonomick...
|
|
0,1 |
0x |
|
Personalistika, personálna práca, personálna politika, riadenie ľudských zdrojov...
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Kedy je organizácia efektívna a úspešná?Organizácia je efektívna a úspešná, len vtedy ak prepojí ľudské, materiálne, informačné a finančné zdroje. 2. Aké sú možné názvy personalistiky?Možné názvy personalistiky sú personálny manažment, manažment personálu, riadenie personálu, personálne riadenie, manažérstvo ľudských zdrojov, riadenie ľudských zdrojov a ľudské zdroje. 3. Aká je charakteristika personálnej činnosti?Personálna činnosť je časť riadenia podniku, ktorá sa zameriava na všetko čo sa...
|
|
0,1 |
0x |
|
Mzda B - charakteristiky pojmu mzda, mzdový systém podniku, politika odmeňovania...
Referát10 s. / 2. roč. / docx
Aké sú charakteristiky pojmu mzda?Mzda je odmena za prácu alebo odmena za závislú prácu alebo odmena za prácu robotníka alebo odmena za prácu v súkromnom a verejnom sektore. Mzda je peňažná odmena za prácu úmerná odpracovanému času alebo vykonanej práci.Mzda je dohodnutý dôchodok z práce. Mzda je cena za prácu, ktorá je výsledkom fungovania na trhu a t. j. súhry dopytu a ponuky po práci.Mzda je položka podnikových nákladov. Mzda je cena výrobného faktora práca.Mzda je peňažné plnenie alebo plnen...
|
|
0,1 |
0x |
|
Marketing (charakteristika, ciele, marketingový mix...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika marketingu? Slovo marketing sa skladá z dvoch slov a to market, čo znamená trh a ing, čo znamená prebiehajúca činnosť. Z celospoločenského hľadiska sa marketing chápe ako spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.Marketing je identifikácia, zabezpečovanie, predpokladanie a ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách.Marketing je obchodná politika a výrobná politi...
|
|
0,1 |
4x |
|
Štýly vedenia ľudí (charakteristika, typy, etické vedenie, vedúci manažér...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika vedenia ľudí?Hlavnou črtou riadenia a vedenia ľudí je definícia stanovených úloh a cieľov. Pracovníci musia vedieť ako a čo majú robiť. Dôležitú úlohu zohráva aj časové vymedzenie, určenie do akej doby má cieľ splnený. Po vymedzení cieľov môže nastať fáza plnenia cieľov a ich realizácia. Vedenie ľudí je vertikálny vzťah vedúceho ku svojim podriadeným. Je to vlastne forma pracovného vzťahu nadriadeného ku podriadeným. Podľa Burnsa viesť ľudí značí mobilizovať iných prost...
|
|
0,1 |
0x |
|
Dopyt a ponuka (charakteristiky a typy dopytu, charakteristiky a druhy ponuky...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika trhového mechanizmu? Trhový mechanizmus je systém procesov a vzťahov, ktorý vzniká pri kúpe a predaji tovarov a služieb za určitú cenu.Fusch a Tuleja charakterizujú trhový mechanizmus ako vnútorný poriadok trhu, ktorý plní určité funkcie. Samuelson a Nordhaus charakterizujú trhový mechanizmus nasledovne:"Je to forma organizácie ekonomiky, v ktorej individuálni spotrebitelia a podniky vstupujú do vzájomných vzťahov na trhu, aby vyriešili tri základne problémy organizácie...
|
|
0,1 |
3x |
|
Neživotné poistenie na Slovensku
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / docx
Poisťovníctvo predstavuje podstatnú časť ekonomiky každého štátu a zabezpečuje fungovanie národného hospodárstva krajiny. Pomáha udržať ekonomickú stabilitu subjektov národného hospodárstva a krytie finančných rezerv podnikateľov a obyvateľov štátu. V súčasnom poistnom trhu sa vytvára konkurenčné prostredie v oblasti životného aj neživotného poistenia, poistenia podnikateľov i občanov.V našej práci sa budem venovať konkrétne neživotnému poisteniu.Semenára práca je rozčlenený na tri kapitoly, pri...
|
|
0,4 |
1x |
|
Marketing 1 - kontrolné otázky (vypracované otázky, Ing. Poliačiková Eva, PhD.)
Vypracované otázky23 s. / 1. roč. / docx
1. Čo rozumieme pod pojmom marketing?- Umenie predávať produkty,- Proces výmeny medzi jednotlivcami a organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojenie zúčastnených,- Riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky,- Spôsob riadenia a usmerňovania hospodárskej činnosti podľa požiadaviek trhu,- Spojovací článok medzi výrobcom a zákazníkom,- Schopnosť ponúknuť užitočný a potrebný produkt,- Filozofia myslenia a konania firmy zamer...
|
|
0,1 |
2x |
|
Strategický marketing (podoby marketingových stratégii, prístupy tvorby cien...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
Podoby marketingových stratégii 1. Produktové stratégie Produktové stratégie sa zameriavajú na zmenu výrobkového portfólia, modifikáciou produktu, štandardizáciou produktu, spôsobom balenia a požičiavaním značiek.Produktová stratégia je proces koordinovania rozhodnutí o druhoch produktov, produktových radoch a produktovom mixe ( portfóliu). Prienik na trh Prienik na trh ide o zvýšený predaj toho istého produktu väčšiemu počtu zákazníkov rovnakého typu. Rozšírenie trhu Rozšírenie trhu znamená zís...
|
|
0,1 |
1x |
|
Rodinné právo - chakrakteristiky a znaky rodinného práva, zákon o rodine...
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika rodinného práva?Rodinné právo upravuje najmä práva a povinnosti osobnej povahy medzi manželmi, medzi rodičmi, medzi deťmi a medzi ďalšími členmi rodiny.Rodinné právo je súhrn právnych noriem upravujúcich osobné vzťahy a niektoré nimi súvisiace a nimi podmienené vzťahy majetkovej povahy medzi snúbencami a následne manželmi, medzi rodičmi a ich deťmi ako aj vzťahy napodobňujúce alebo nahrádzajúce vzťahy rodičov a detí.V objektívnom slova zmysle rodinné právo je súhrn práv...
|
|
0,1 |
1x |
|
Trh a trhový mechanizmus (charakteristiky trhu, delenie trhu, charakteristika burzy...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Kto sformuloval základné črty fungovania trhu?Základné črty fungovania trhu sformuloval Adam Smith. 2. Čím je známy Adam Smith?Adam Smith je známy teóriou neviditeľnej ruky trhu. 3. Akými výrokmi je známy Adam Smith?Adam Smith je známy nasledujúcimi výrokmi:Každý účastník hospodárskeho života sleduje svoje záujmy a trhový systém napriek tomu prospieva všetkým. Vlastný egoizmus človeka je jeho najsilnejšia motivácia a že konečné dôsledky egoizmu sú prospešné pre všetkých 4. Aké sú charakterist...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rodinné právo časť 2. (Charakteristika rodinného práva, Pramene rodinného práva, Rodičovské práva a povinnosti...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
Charakteristika rodinného práva Charakteristickým rysom rodinného práva je to, že na rozdiel od iných právnych odvetví upravuje vzťahy v rodine a je obmedzené svojim rámcom. Hlavné ciele rodinného práva Medzi hlavné ciele rodinného práva patria1. upevňovanie rodiny2. budovanie rodinných vzťahov na pocitoch vzájomnej lásky a úcty 3. vzájomná pomoc a zodpovednosť voči rodine všetkých jej členov4. nadväzovanie vzťahov v rodine Základné zásady rodinného práva 1. Rovnosť práv manželov v rodine 2. Dob...
|
|
0,1 |
2x |
|
Tomáš Garrigue Masaryk - život a dielo 1. prezidenta ČSR
Referát9 s. / 2. roč. / docx
Aký bol život Tomáš Garriqua Masaryka po štúdiu na Viedenskej univerzite?Po ukončení štúdia v roku 1876 odišiel s jedným chovancom do Lipska, aby sa venoval ďalšiemu filozofickému štúdiu.V Lipsku sa zoznámil s americkou študentkou Charlotte Garriquovou.Tento pobyt neposkytol Masarykovi len rozšírené vzdelanie, ale predovšetkým tu v júni 1877 prvýkrát stretol svoju budúcu životnú družku Charlotte Garrique, dcéru bohatého amerického podnikateľa z New Yorku. V auguste 1877 pred odchodom do ich domo...
|
|
0,1 |
0x |
|
Motivácia zamestnancov (charakteristika pojmu motivácia, charakteristika motivačného založenia, sedem pravidiel motivácie podľa Plamínka...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je Charakteristika pojmu motivácia ?Slovo motivácia je odvodený od latinského slova movare, čo znamená hýbať sa, pohybovať sa. Mnoho psychológov hovorí, že sebamotiváCia je vlastne jediný druh skutočnej motivácie. Ani jeden motivátor čí osobný tréner nemôže človeka priviesť k úspechu, ak človek sám nechce.Motiváciu môžeme vnímať ako preferenčný rámec pre výber z viacerých možností. Podľa Řežáča motiváCia je zložitý pojem s fyziologickými, biologickými, ekonomickými, sociologickými a ďalší...
|
|
0,1 |
1x |
|
Marketingový mix (prvky marketingového mixu, online marketing, marketingová komunikácia...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Čo je vlastne marketingový mix?Termín marketingový mix je pripisovaný Jamesovi Culitonovi, ktorý použil prvýkrát toto slovné spojenie v roku 1948. Marketingový mix je konkrétna kvalitatívna, kvantitatívna a časová kombinácia marketingových nástrojov.Marketingový mix je súbor nástrojov, ktoré podnik používa na propagáciu predaja svojej práce. Marketingový mix je súbor štyroch základných marketingových nástrojov, ktoré slúžia na tvorbu a realizáciu marketingovej stratégie. Podľa Kotlera marketi...
|
|
0,1 |
0x |
|
Podniková kultúra (charakteristika, funkcie, typy...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
Aká je charakteristika podnikovej kultúry?Vymedzenie pojmu podniková kultúra je veľmi náročne. Medzi najčastejšie definície podnikovej kultúry patria:Podniková kultúra je strategický nástroj na dosahovanie výkonnosti a konkurencieschopnosti podniku. Podniková kultúra má byť premyslená, myšlienkovo vnútorne súrodá ideológia spriahnutá s typom biznisu podniku, ktorá prenikla do povedomia a konania všetkých v podniku. Podniková kultúra je súbor prístupov, zásad, praktík, preferencii a správania sa ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Podniková kultúra - charakteristiky, znaky, prvky
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aké sú charakteristiky pojmu podniková kultúra?Podniková kultúra je kolektívne naprogramovanie myslenia, ktoré odlišuje členov jednej skupiny od inej skupiny. Podniková kultúra je súbor symbolov, ceremónii a mýtov, ktoré sprostredkúvajú a hodnoty a presviedčania zamestnancom. Podniková kultúra je duša organizácie, ktorá prezentuje uznávané normy a hodnoty, ktoré určujú charakteristickú podnikovú klímu a spôsob ako sa majú ľudia v organizácii správať. Podniková kultúra je vzájomne závislý súbo...
|
|
0,1 |
0x |
|
Občianske právo (Definícia občianskeho práva, Delenie občianskeho práva podľa slovenského práva, Delenie občianskeho práva podľa rímskeho práva...)
Referát11 s. / 2. roč. / docx
Občianske právo Občianske právo je všeobecným právnym odvetvím súkromného práva. Upravuje právo vo vzťahu k občanovi. Vzťahy v občianskom práve sú výsledkom slobodnej vôle.Jedná sa pri ňom hlavne o naplňovanie občianskych práv, slobôd a ochranu osobnosti a majetku. Okrem toho upravuje základné vzťahy medzi občanmi, fyzickými a právnickými osobami aj vo vzťahu k štátu. Základným prameňom občianskeho práva je Občiansky zákonník. Občiansky zákonník charakterizuje a upravuje právne úkony. Okrem Obči...
|
|
0,1 |
0x |
|
Typy dôchodkov (starobný, predčasný starobný, invalidný, sirotský, vdovský, vdovecký)
Referát8 s. / 2. roč. / docx
1. Aké typy dôchodkov poznáme?Typy dôchodkov sú starobný dôchodok, predčasný starobný dôchodok, invalidný dôchodok, vdovský dôchodok, vdovecký dôchodok, sirotský dôchodok a výsluhový dôchodok. 2. Kedy vzniká nárok na starobný dôchodok? Nárok na starobný dôchodok vzniká v nasledujúcich prípadoch:A) Dovŕšil dôchodkový vek B) Je dôchodkovo poistený už 15 rokov 3. Na aký účel vzniká starobný dôchodok?Starobný dôchodok vzniká na zabezpečenie príjmu v starobe.4. Čo je starobný dôchodok?Starobný dôchod...
|
|
0,1 |
0x |
|
Frederick Winslow Taylor - priekopník vedeckého manažmentu
Referát8 s. / 2. roč. / docx
V roku 1875 mal Frederick Taylor už videnú víziu. V tom čase nastúpil do priemyselnej oceliarskej spoločnosti so sídlom vo Philladelphii, kde pracoval ako pracovník. V roku 1877 vo veku 22 rokov Frederick Winslow Taylor začal ako úradník v Midvale. V roku 1878 pracoval v spoločnosti Midvale Steel Company v Utahu v Spojených štátoch. Veľmi rýchlo vystúpil v rámci spoločnosti a vykonal prácu strojníka, vedúceho skupiny, majstra, hlavného majstra a riaditeľa kancelárie, kým sa nestal hlavným inžini...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dane B (charaktarestika dane, daňového systému, daňovej reformy, daňovníka, delenie daní...)
Referát8 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika pojmu daň?Daň predstavuje najdôležitejšiu časť príjmov štátneho rozpočtu.Daň je platba fyzických a právnických osôb, ktorá je vynútiteľná, nenávratná, spravidla neúčelová, zákonom určená a pravidelne opakujúca a ktorú vyberá štát a orgány miestnej samosprávy.Daň môžeme definovať ako povinnú, zákonom stanovenú spravidla opakujúcu sa platbu, ktorú odovzdávajú daňovníci zo svojho daňového základu v stanovenej lehote do štátneho rozpočtu.Bojnanský a kolektív definuje daň po...
|
|
0,1 |
0x |
|
Úver (definícia bankového systému, finančného trhu, úveru...)
Referát8 s. / 3. roč. / docx
Definícia bankového systému Bankový systém je súhrn troch základných prvkov a to finančných dokumentov, finančných trhov a finančných inštitúcii. Finančný trh Finančný trh je miesto, kde sa stretáva dopyt a ponuka po voľných finančných prostriedkoch. Delenie bankových systémov A) Jednostupňový bankový systém Je charakteristický tým, že jedna banková inštitúcia plní funkciu centrálnej banky. B) Dvojstupňový bankový systém Je charakteristicky pre vyspelé štáty. Je založený na oddelení makroekonomi...
|
|
0,1 |
0x |
|
Náklady, výnosy a hospodárnosť (charakteristika pojmov, ich členenie a klasifikácia)
Referát8 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika nákladov?Podľa Kupkoviča náklady predstavujú peňažné ocenenie spotreby podnikových výrobných faktorov vynaložených podnikom na jeho výkony a ostatné účelovo vynaložené náklady spojené s jeho činnosťou. Podľa Hajdúchovej a Nemčokovej náklady sa označujú ako spotreba zhmotnenej a živej práce vyjadrená v peniazoch.Podľa Bielika náklady sú ukazovateľom vyjadrujúci kvalitu celej spoločnosti podniku.Podľa Baštincovej náklady predstavujú vynaloženie ekonomických zdrojov pri us...
|
|
0,1 |
0x |
|
Náklady (charakteristika, význam, členenie...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika nákladov?Náklady predstavujú peňažné ocenenie spotreby podnikových výrobných faktorov vynaložených podnikom na jeho výkony a ostatné účelovo vynaložené náklady spojené s jeho činnosťou.Náklady sú peňažné vyjadrenie spotreby elementárnych a dispozitívnych faktorov podniku, ktoré podnik vynaložil na dosiahnutie vytýčeného cieľa súvisiaceho s výrobou a predajom podnikových výkonov a ďalšími podnikovými aktivitami. Podľa Syneka a kolektívu náklady sú všeobecne peňažné čiast...
|
|
0,1 |
0x |
|
Strategický marketing (charakteristiky, princípy, filozofia...)
Referát7 s. / 2. roč. / docx
Strategický marketing Charakteristiky marketingu1. Cieľom marketingu je poznať a rozumieť zákazníkovi tak dobre, že výrobok alebo služba mu budú vyhovovať a samy sa predajú.2. Marketing je prostriedok, pomocou ktorého sa rozvíja a sprostredkuje blahobyt ľudí.3. Slovo marketing pochádza z anglických slov market- trh a ing- činnosť, číže slovo marketing môžeme voľne preložiť ako činnosť s trhom. 4. Marketing je vedná disciplína, ktorá sa zameriava na uspokojovanie potrieb zákazníkov.5. Marketing j...
|
|
0,1 |
1x |
|
Temperament, hlavné charakteristiky osobnosti z hľadiska temperamentu
Referát7 s. / 2. roč. / docx
Aká je charakteristika pojmu osobnosť?Osobnosť je integrovaný celok duševných a telesných vlastností. Podľa Mikulaštík osobnosť je otvorená vplyvom prostredia a iných osobností zo sociálneho prostredia. Aké sú teórie osobnosti?Medzi teórie osobnosti patria teória vrstiev, typologické, faktorové a humanistické teórie. Aká je charakteristika jednotlivých teórii osobnosti?A) Teória vrstiev Teória vrstiev je psychoanalytická paradigma osobnosti. B) Typologické teórie Typologické teórie sú základné c...
|
|
0,1 |
0x |
|
Manažment (chrakteristiky manažmentu, úrovne manažérov, manažérske funkcie...)
Referát7 s. / 2. roč. / docx
1. Od akého anglického slova pochádza slovo manažment?Slovo manažment pochádza od anglického slova to manage. 2. Čo znamená anglické slovo to manage? Toto anglické slovo znamená riadiť, viesť a vládnuť. 3. Kedy sa tento termín prvýkrát objavil a v akej podobe?Prvýkrát sa tento termín objavil od druhej polovice 19. Storočia a mal podobu managment. 4. Ako bol pôvodne definovaný manažment?Manažment bol pôvodne definovaný ako umenie riadiť podnikovú činnosť. 5. Aké sú charakteristiky manažmentu?Mana...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pracovné právo (charakteristika pracovného práva, objekt pracovného pomeru, obsah pracovného pomeru...)
Referát7 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je Charakteristika pracovného práva?Pracovné právo je kodifikované odvetvie práva upravujúce vzťahy medzi ľuďmi pri uskutočňovaní ľudskej práce. Pracovné právo je samostatné právne odvetvie právneho poriadku Slovenskej republiky, ktoré možno definovať ako súbor právnych noriem upravujúcich vzťahy medzi ľuďmi pri uskutočňovaní ľudskej činnosti. Podľa BaranCovej je Charakteristické pre pracovné právo, to že sa v jeho rámci uskutočňujú nielen typické sociálne ústavné práva ,ale aj liberálne ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Henry Ford - život a dielo vynálezcu, priekopníka automobilového priemyslu
Referát7 s. / 2. roč. / docx
Henry Ford taktiež bojoval s učením, hoci matematika mu išla celkom ľahko. Už od detstva Henryho Forda pútali pozornosť mechanické zariadenia. Neustále niečo drôtikoval, rozoberal naťahovacie hračky svojich súrodencov a analyzoval fungovanie každého mechanického predmetu, ktorý sa dostali do rúk. Henryho fascinovali riečne parníky a aj ďalšie parou poháňané zázraky, ktoré sa čoraz viac objavovali v jeho meste. Od svojich 10 rokov ho fascinovala technika.V 12 rokoch videl lokomotívu, čo zmenilo j...
|
|
0,1 |
1x |
|
Medzinádné právo verejné (Spôsoby nadobúdania občianstva, Zánik občianstva...)
Referát7 s. / 2. roč. / docx
Medzinárodné právo verejnéCharakteristiky medzinárodného práva Medzinárodné právo možno definovať ako ucelený, rozvijajuci sa súbor právnych pravidiel, ktoré upravujú vzťahy medzinárodného práva predovšetkým medzi suverénnymi štátmi. Pravidlá medzinárodného práva, ktoré sa všeobecne uznávajú a ktoré zaväzujú všetky štáty bez rozdielu spoločenského zriadenia tvoria všeobecné medzinárodné právo. Medzinárodné právo je súbor politických, hospodárskych, sociálnych a iných spoločenských vzťahov, ktoré...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úvery (charakteristika pojmov, rozdelenie úverov... )
Referát7 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika úveru?Úvery sú poskytnutie peňažných prostriedkov zo strany jednej osoby tzv. veriteľa do určitej sumy v prospech inej osoby s podmienkou, že dlžník poskytnuté peňažné prostriedky po určitom čase vráti.Za úver sa považuje aj situácia, keď veriteľ poskytuje tovar a dlžník vracia peniaze, alebo keď veriteľ poskytuje tovar a dlžník vracia tovar.Úver je prenechanie peňažného kapitálu formou zapožičania, číže postúpenie hospodárskeho práva zaobchádzať s týmito peniazmi, prot...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sigmund Freud - psychológ a psychiater, zakladateľ psychoanalýzy
Referát7 s. / 3. roč. / docx
Kto bol Sigmund Freud?Sigmund Freud bol rakúsky lekár, psychológ, psychiater, psychoanalytik, univerzitný profesor a neurológ. Akou významnou vlastnosťou disponoval Sigmund Freud?Sigmund Freud disponoval vlastnosťou, že bol nadšený pozorovateľ. Žiaden z jeho objavov nevznikol sám od seba. Sigmund Freud pozoroval práce svojich kolegov a vlastné myšlienky odvodzoval z ich výskumov. Jeho vlastné pokusy a zistenia boli výsledkom bohatej praxe a práce s pacientmi. Kde navštevoval Sigmund Freud univer...
|
|
0,1 |
0x |
|
Milan Rastislav Štefánik - slovenský astronóm, vedec, vynálezca, fotograf, vojenský letec, brigádny generál ozbrojených síl Francúzska, organizátor, diplomat, politik a štátnik
Referát7 s. / 2. roč. / docx
Počas vojny cestou francúzskych politikov a novinárov informoval verejnosť o ťažkom položení Slovákov v Uhorsku. Politikom predostrel návrh na vytvorenie slobodných štátov, ktoré by vznikli rozpadom Rakúsko-Uhorska. Zohral významnú úlohu pri oboznamovaní ostatných štátov Dohody a svetovej verejnosti o vytvorení novej koncepcie Európy. Roky 1915-1919 predstavujú obdobie jeho úspešnej a intenzívnej diplomatickej a vojenskej činnosti. Štefánik sa vrátil do Paríža, kde ho politik Jouvenel zoznámil s...
|
|
0,1 |
0x |
|
Trestné právo (význam trestného práva, pôsobnosť trestného činu, definícia trestného činu, typy trestného práva...)
Referát8 s. / 2. roč. / docx
Trestné právo o Trestné právo je jedno z odvetvia verejného právaVýznam trestného práva Trestné právo poskytuje ochranu spoločenským záujmom uvedeným v Trestnom zákone pred protiprávnymi konaniami.Pôsobnosť trestného činu A) Časová pôsobnosť trestného činu Trestnosť činu sa posudzuje v čase, keď bol trestný čin spáchaný. B) Územná pôsobnosť trestného činuTrestný čin je trestný podľa územnej pôsobnosti, ktorý bol spáchaný na území daného štátu C) Osobná pôsobnosť trestného činu Trestnosť činu sa ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Michal Kováč - prezident, politik a človek
Referát9 s. / 3. roč. / pdf
Do Komunistickej strany Československej vstúpil Michal Kováč ako 18-ročný.Neskôr v roku 1970 ho z nej vylúčili v rámci čistiek po augustovej okupácii z roku 1968.Po novembri 1989 sa Michal Kováč angažoval v hnutí VPN- Verejnosť proti násiliu.Od roku 1989 bol poslancom Snemovne ľudu Federálneho zhromaždenia Československej federatívnej republiky.Po revolúcii v decembri 1989 sa stal ministrom financií Slovenskej republiky vo vláde národného porozumenia.V prvých slobodných voľbách v júni 1990 ako K...
|
|
0,9 |
0x |
|