Fyziológia živočíchov - vypracované otázky na skúšku
Vypracované otázky35 s. / 2. roč. / docx
1. Predmety a ciele Fyziológie Živočíchov (FŽ). FŽ je možné definovať ako vedu o procesoch v živých systémoch, študujúca výkony a funkcie organizmov. Učí ako sa živý, vysoko organizovaný systém (organizmus) dokáže udržať v rovnováhe napriek rozmanitým vonkajším vplyvom. Jej cieľom je vyjadriť nesmierne zložitý proces jednotlivých funkcií organizmu a jeho vzájomnosti ako celku v podmienkach vplyvu prostredia v podobe presných informácií. Je to funkčná veda kt. vo svojich záverov vychádza z vlastn...
|
|
0,2 |
13x |
|
Genetika - vypracované otázky + ťahák
Vypracované otázky27 s. / 2. roč. / rar
Vypracované otázky z genetiky (podľa skrípt)
Mendelová koncepcia dedičnosti a premenlivosti. Molekulová podstata génu. Dedičnosť a premenlivosť na úrovni bunky, organizmu a populácie. Špecifické črty a zvláštnosti dedičnosti mikroorganizmov, rastlín a živočíchov. Úvod do genetiky človeka. Genetická premenlivosť kvalitatívnych a kvantitatívnych znakov a vlastností v populáciach.Ťahák z Genetiky
|
|
0,1 |
32x |
|
Krmovinárstvo - vypracované otázky + ťahák
Vypracované otázky18 s. / 2. roč. / rar
Vypracované otázky na krmovinárstvo
|
|
0,1 |
36x |
|
Anatómia hospodárskych zvierat - celé poznámky
Prednášky42 s. / 1. roč. / docx
ROVINY A SMERY ČASTÍ TELAtelo- Horizontálna rovina : Dorazlne↑ / Ventralne↓- Transverzalna rovina : Kauldne→ / Kranialne←- Medianna Rovina : Medialne / Lateralne - Sagitarna rovina - rovnobezna s medianouHlava- Kranialne= orálne/rostralne Končatiny- Horizontálna rovina : Priximalne↑ / Distalne↓- Transverzalna rovina: Plantarne(PK) /Palmarne(HK) a DorzalneOBLASTI HLAVY A KRKUHlavamozgová oblasť - celo - medzirozny val, laterálne vyrastajú rohy - temeno - tylová oblasť(u koni) - spánková oblasť - ...
|
|
13,8 |
5x |
|
Etológia - Habituácia ošípaných (protokol), Pozorovanie kamerúnskych kôz (protokol), Prasnice v Žiranoch (protokol), Prežúvanie oviec (protokol)
Analýza9 s. / 2. roč. / zip
Úvod: Habituácia zvieraťa na podnetMiesto: na farme v Žiranoch Cieľ: Cieľom bolo pozorovať ošípané v miestnosti, kde je podlaha rozdelená na štvorce. Mojou úlohou bolo počítať koľko krát za minútu prejde ošípané cez štvorec a koľko krát kalí. Habituácia: Je to prispôsobenie sa organizmov zmením okolitého prostredia. Navykanie na prostredie alebo na ľudí. Habitulačná komora: Malá štvorcová miestnosť, ktorá je rozdelená na 16 menších štvorcov. Nachádza sa tam kamera alebo okienko na sledovanie.Pro...
|
|
0,1 |
1x |
|
Fyziológia živočíchov - testy
Testy16 s. / 2. roč. / zip
Vysvetlenie základných funkcií tkanív a všetkých orgánových sústav. Základné poznatky o vnútornom prostredí a biologických zákonitostiach, ktoré determinujú životné funkcie v organizme zvierat v závislosti od stále sa meniacich a vyvíjajúcich sa životných podmienok. Interakcie hlavných systémov zabezpečujúcich činnosť buniek, tkanív a orgánov. Princípy riadenia a regulácie procesov v orgánových sústavách a v organizme ako celku. Poskytnutie uceleného prehľadu fyziologických aspektov metabolizmu ...
|
|
0,1 |
39x |
|
Všeobecná zoohygiena - vypracované testy
Vypracované otázky34 s. / 3. roč. / zip
Test 121.Slnečné žiarenie - zdroj tepla a svetla. Podstatný vplyv na všetky fyzikálne - chemické procesy a metabolické procesy v org. Priamy - pastva, výbehy; Nepriamy - ustajnenie. Infračervené žiarenie - neviditeľná zložky slnečného žiarenia je zdrojom tepla vplýva na rast rastlín, termoreguláciu zvierat a podstatný vplyv na kolobeh vody v prírode. Viditeľné spektrum - zabezp. orientá-ciu v priestore. UV žiarenie - baktericídny účinok /usmrcuje/, ovplyvňuje tvorbu pigmentov v org., podstatný v...
|
|
0,2 |
48x |
|
Príklady genetika, okruh otázok na skúšku
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / zip
Geneticky významné štruktúry bunky. Nakreslite a popíšte fázy mitózy. Charakterizujte jednotlivé fázy meiózy. Vysvetlite tvorbu gamét na základe redukčného delenia. Nakreslite a popíšte stavbu chromozómov. Nakreslite a popíšte jednotlivé typy chromozómov. Charakterizujte karyotyp, idiogram a princíp ich zostavovania. Vysvetlite genetický význam mitózy a meiózy. Vysvetlite pojmy: homologické chromozómy, haploidný stav chromozómovej sústavy, chromatidová tetráda, autozóm.
|
|
0,2 |
7x |
|
Záujmový chov hydiny - Indický bežec
Semestrálna práca4 s. / 1. roč. / docx
Toto plemeno som si vybrala z dôvodu jeho vysokej úžitkovosti ale aj kvôli jeho temperamentu. Indický bežec je plemeno kačice, ktoré sa chová predovšetkým pre produkciu vajec. Využívajú sa tiež na likvidáciu slimákov na záhradách. Vo vzorkovníku plemien sa radí do skupiny ľahkých, nosných kačíc. Samec je vyšší než samica. Žijú v skupinách, preto je nutné chovať viac kusov. Takmer vôbec nelietajú. Samec žije dlhšie ako samica....Indický bežec je domestikované forma kačice divej (Anas platyrhyncho...
|
|
0,4 |
5x |
|
Metodika písania záverečných prác - prezentácie
Prezentácia199 s. / 3. roč. / zip
Prezentácie na predmet metodika písania záverečných prác
|
|
0,5 |
1x |
|
Pedagocko - psychologické jazdenie
Semestrálna práca2 s. / 2. roč. / docx
Pedagogicko - psychologické jazdenie je jedna z troch základných zložiek hipoterapie. Hipoterapia je liečba pomocou koňa (hippos - kôň), použitie koňa za účelom liečby. Využíva komplexné pôsobenie koňa na človeka. V PPJ sa bežne spájajú prvky pedagogiky, psychológie, hipológie, medicíny, psychiatrie a mnohých ďalších vedných odborov.
|
|
0,1 |
3x |
|
Genetika - odfotený skúškový test
Záverečná práca3 s. / 2. roč. / zip
Test zo skúšky z Genetiky na SPU. rok 2014 / 2015 .Krúžkovacie testy
|
|
0,2 |
3x |
|