Programové prostriedky na tvorbu ES a prehľad niektorých ES
Študijný materiál5 s. / 3. roč. / rtf
Programovacie jazyky umelej inteligencie:LISP (50-te roky, funkcionálny jazyk, riešenie problému = funkcia, nezvyklá syntax, efektívne programy s jasným významom, práca so symbolmi) PROLOG (80-te roky, logické programovanie predikátová logika 1. rádu, práca so symbolmi) Objektovo orientované C++ alebo SMALLTALK (nutnosť práce s rozmanitými reťazcovými operáciami a dostatok možností na tvorbu údajovo-riadiacich štruktúr)Špeciálne programovacie jazyky (Knowledge Representation Language - KRL, Fr...
|
|
11,0 |
0x |
|
Prostriedky na tvorbu Expertných systémov
Študijný materiál7 s. / 3. roč. / rtf
ECLIPSE- Firma The Haley Enterprise. Vychádza z CLIPSu verzie 4.3. Je implementovaný v rôznych platformách, vysoká rýchlosť používaním algoritmu RETE. Vlastnosti zodpovedajú CLIPSu, iný spôsob vývoja. Okrem priameho reťazenia používa aj spätné. Podpora spolupráce s dBase, viacnásobné ciele. Novšie verzie spolupráca s Vbasic, tak, že jeho lišta je obohatená o možnosť práce s pravidlami. Udalosti IM vykonávajú kód daný vo VB. Distribúcia: na www - možnosť stiahnuť archívny súbor,na požiadanie hesl...
|
|
7,5 |
0x |
|
Stručný prehľad histórie UI a ES
Študijný materiál6 s. / 3. roč. / rtf
1943 - model neurónu - McCulloch, Pitts 1950 - Turingov test - Turing1956 - Darthmouthská konferencia- Minsky, Simon, Newell, McCarthy 1957 - Perceptron - Rosenblatt 1957 - formálne gramatiky - Chomsky 1957 - GPS - Newell, Simon,Shaw 1958 - LISP - McCarthy 1965 - DENDRAL - Feigenbaum, Buchanan 1965 - fuzzy logika
rezolučný princíp - Zadeh
Robinson 1968 - sémantické siete - Quillian 1969 - kniha Perceptrons - Minsky, Papert 1970 - PROLOG - Colmerauer, Roussell 1973 - MYCIN - Shortliffe, Buchana...
|
|
3,4 |
3x |
|
Životný cyklus ES
Študijný materiál8 s. / 2. roč. / rtf
Konceptualizácia - ide sa do hĺbky • preskúmanie problémovej oblasti, vymedzenie pojmov a vzťahov, rozklad úlohy na podúlohy • podstatná je práve časť získavania poznatkov z danej oblasti, na ich základe sa vytvára konceptuálny model ES • konceptuálny model ES - definuje entity reprezentujúce určitý myšlienkový rámec, vlastnosti jednotlivých rámcov a vzťahy medzi nimi - ontológia problémovej oblasti • koncept = relatívne stály charakter pre prob. oblasť • odpovedá na otázku: ČO? idem robiť
|
|
1,8 |
0x |
|
Projekt e-shopu (vypracované v Exceli) na Informačné systémy a aplikačný softvér
Projekt10 s. / 1. roč. / xlsx
Projekt na predmet Informačné systémy a aplikačný softvér.
|
|
0,1 |
6x |
|
Expertný systém - architektúra
Študijný materiál5 s. / 3. roč. / rtf
Kým IM pozostáva zo súborov kooperujúcich programov zabezpečujúcich procedurálnu zložku činnosti systému, báza znalostí a báza faktov sú pasívne údajové štruktúry. Základná myšlienka tradičnej architektúry znalostných systémov spočíva v oddelení symbolovej reprezentácie poznatkov a faktov od ich procedurálne realizovanej interpretácie. Toto členenie odráža kľúčovú myšlienku deklaratívneho (situačného) programovania, tvoriaceho jeden zo základných princípov znalostných expertných systémov.
|
|
1,7 |
0x |
|