VZNIK A CHARAKTER PRAŽSKEJ ŠKOLYPražská škola vznikla 6.10.1926. V tomto období sa začala v Prahe stretávať skupina jazykovedcov, ktorí založili Pražský lingvistický krúžok a neskôr boli označovaní ako pražská lingvistická škola. Títo jazykovedci vytvorili novú jazykovednú koncepciu a ovplyvnili vývoj modernej lingvistiky v 20. storočí. K vytváraniu základných koncepcií prispeli svojimi prácami predstavitelia ako R. Jakobson, N. S. Trubeckoja S. Karcevijskij. Tvrdí sa, že práve oni dali pražskej...
Ako sa píše v samotnom úvode tejto knihy, jej obsahom by nemal byť iba akýsi ucelený systém teoretických poznatkov z oblasti prekladu, ale aj intelektuálna zvedavosť týkajúca sa všetkého, čo súvisí s jazykom a presvedčenie o dôležitosti prekladu ako prostriedku kultúrnej výmeny. A práve kvôli spomínanej zvedavosti som túto knihu v rámci povinného čítania nepovažovala iba za pár teoretických statí, ktorými sa musím chtiac-nechtiac prelúskať, ale naopak, pustila som sa do čítania s ozajstným záujm...
O necelý mesiac budem na tomto svete už presne devätnásť rokov. Podľa platných noriem Slovenskej republiky som už teda takmer rok považovaná za dospelého človeka. Dospelého človeka. Cítim sa aj ja sama byť dospelou?
„Dospelosť je stav, kedy človek dosiahol určitej veľkosti a sily, ktorú potrebuje na vykonávanie určitých činností, aby sa mohol prispôsobiť životu.“ Takto je definovaná dospelosť na internetovej stránke wikipédie. Podľa J. A. Komenského je dospelý človek, ktorý „dosiahol vzrast a u...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.