Podstata, príčiny vzniku a dôsledky inflácie v Slovenskej republike
Bakalárska práca70 s. / 3. roč. / pdf
Inflácia predstavuje makroekonomický problém, sprevádzaný dlhodobým rastom cenovej hladiny tovarov a sluţieb. Inflácia minimalizuje množstvá tovarov a služieb, ktoré je možné nadobudnúť za finančnú jednotku. Súčasnosť, ako aj minulosť poukazujú na infláciu, ako „fenomén“, ktorý je v neustálom vývoji a regulácia tohto vývoja je podmienená určitými faktormi. Cieľom tejto práce je poukázať na dôležitosť inflácie v spoločnosti, príčinami vzniku a následného prejavu a dopadu na spoločnosť, ako aj mož...
|
|
1,6 |
15x |
|
Racionalizácia ako faktor formovania poznatkov manažmentu v industriálnej spoločnosti - ako racionalizácia ovplyvňuje súčasný manažment
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Racionalizácia ako všeobecná metóda optimálneho usporiadania pracovného procesu je známa už od začiatku 19. storočia. V podstate ide o to, aby ktorýkoľvek výrobný proces sa uskutočňoval na stále vyššej úrovni techniky, technológie, organizácie práce, výroby a riadenia.
Pri racionalizácii je potrebné sústrediť sa najprv na odstránenie zbytočného plytvania, ktoré sa spravidla v rôznych formách objavuje vo väčšine podnikov (veľké zásoby, poruchovosť zariadení, nevhodné usporiadanie pra...
|
|
0,1 |
11x |
|
Štátnicové otázky Mgr. blok 2 - manažment
Štátnicové otázky24 s. / 5. roč. / docx
1. Rodinné podniky v rámci malého a stredného podnikania. Ich úloha, význam z makroekonomického hľadiska pre štát. Dôvody vzniku rodinných podnikov, ich osobitá úloha medzi malými a strednými podnikmi.Veľkosť podnikov v rámci klasifikácie podľa počtu zamestnancov (ZC) - mikropodniky - 1 - 9 ZC (ročný obrat nepresahuje 2 milióny Eur), malé podniky - 10 - 49 ZC (ročný obrat nepresahuje 10 miliónov Eur), stredný podnik - 50 - 249 ZC (ročný obrat nepresahuje 50 miliónov Eur), veľký podnik - 250 a vi...
|
|
0,1 |
102x |
|
Využitie marketingu na príklade rodinného podniku
Diplomová práca65 s. / 5. roč. / pdf
V diplomovej práci sa zaoberáme problematikou vyuţívania marketingu na príklade rodinného podniku, kde sme si za prvý cieľ práce stanovili analýzu konkrétneho rodinného podniku. Druhým cieľom je dotazníkovou formou zistiť postoje zákazníkov k marketingovému mixu a komunikácie firmy SVX s.r.o. a na základe výsledkov inovovať marketingovú komunikáciu podniku. V prvej časti sa venujeme teoretickým základom marketingu, marketingového mixu a marketingovej komunikácie pouţívaných v podmienkach slovens...
|
|
1,1 |
4x |
|
Podnikové financie - poznámky z prednášok
Prednášky34 s. / 2. roč. / docx
I. Charakteristika podnikových financiíV ekonomike pôsobí mnoho hospodáriacich jednotiek, ktoré sa dajú rozdeliť na:1. spotrebiteľské jednotky (SJ)2. výrobné jednotky (VJ)SJ - cieľom je uspokojenie potrieb svojich členov, členíme na súkromné a verejnésúkromné SJ predstavujú domácnosti (financie domácnosti)verejné SJ zabezpečujú spoločenskú spotrebu, patria sem rozpočtové, neziskové a iné verejné organizácie (verejné financie)Výrobné jednotky v ekonomike označujeme spravidla ako podniky, v širšom...
|
|
0,3 |
15x |
|
Kultúra v kontexte medzinárodného podnikania, špecifiká pri obchodných rokovaniach s Čínou a Japonskom
Esej8 s. / 4. roč. / doc
Obsahuje rozdelenie kultúr, popis a krajiny charakteristické pre tieto typy - propartnerské a protransakčné kultúry, monochronické a polychronické kultúry, sebaovládajúce a expresívne kultúry, podrobnejší popis pri obchodných rokovaniach s Čínou alebo Japonskom.V súčasnosti s rastúcou internacionalizáciou podnikania nadobúda čoraz väčší význam otázka zvládnutia medzikultúrnych rozdielov. Napriek tomu, že teoretici aj odborníci z praxe sú si vedomí nutnosti úspešného fungovania spolupráce a komun...
|
|
0,1 |
9x |
|
Tvorba marketingovej stratégie
Semestrálna práca19 s. / 4. roč. / docx
MARKETINGOVÁ STRATÉGIA „Trh, trhový mechanizmus, trhové aktivity, to sú pojmy, ktoré veľmi úzko súvisia s marketingom. Pokiaľ existuje alebo pokiaľ sa buduje trhová ekonomika, tak jej úspešnosť je priamo závislá na marketingu, jeho formovaní a uplatňovaní v každodennom živote podnikateľského subjektu.“Ak chceme uvažovať o dlhodobej prosperite podniku na trhu, musíme si uvedomiť, že s úspešnosťou je spojená marketingová stratégia, ktorú si musí každý podnik vypracovať sám. Marketingová stratégia ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Analýza stratégie firmy Apple
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / doc
1. ÚvodMarketingový plán predstavuje určitý záväzok podniku k zvolenej stratégii. Nie je to iba formalita, ktorá slúži ako povrchný dokument pre externých finančných podporovateľov alebo dodávateľov, ale má byť skutočným nástrojom pre zodpovedanie všetkých otázok súvisiacich s obsahovou štruktúrou marketingového plánu a poskytovať určité návody počas celého plánovacieho obdobia.Porter navrhol tri generické podnikateľské stratégie, ktorými môže určitý podnik prekonať svojich konkurentov. Sú to :
|
|
0,3 |
70x |
|
Študijný materiál z predmetu Strategický marketing
Študijný materiál23 s. / 4. roč. / docx
1.1 Podstata strategického riadenia podnikov- je to nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Vymedzujú sa ňou dlhodobé ciele, volia postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, označená ako analýza 3C.Analýza zákazníkov:- Kto tvorí zákaznícku bázu podniku- Kde a kedy zákazníci nakupujú- Čo motivuje zákazníkov k nákupu- Aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadisk...
|
|
0,1 |
18x |
|
Vypracované skúškové otázky - Finančná a ekonomická analýza
Vypracované otázky29 s. / 3. roč. / rar
Vypracované otázky na skúšku z predmetu Finančná a ekonomická analýza. Vypracovania sú písané rukou a oscanované. Otázky 1 až 3 sú horšie viditeľné - viď. otázka 1 v náhľadoch projektu.Zoznam otázok:1. Definícia analýzy, analýza z hľadiska jej podstaty. Definícia podnikateľskej analýzy, jej klasifikácia, funkcie, zásady pri vykonávaní a všeobecný postup.2. Ukazovatele a ich klasifikácia, sústavy ukazovateľov3. Metódy kvantifikácie vplyvu analytických ukazovateľov na zmenu syntetického ukazovateľ...
|
|
13,7 |
9x |
|
Medzinárodného obchodu - vypracované otázky
Vypracované otázky12 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod do medzinárodných ekonomických vzťahovÚvod do problematiky medzinárodných ekonomických vzťahov: Hlavnými subjektmi medzinárodných vzťahov sú jednotlivé štáty medzi, ktorými vznikajú rôzne väzby. Už v prípade troch štátov vzniká možnosť, aby na základe určitých spoločných záujmov sa dva z týchto štátov zblížili, alebo priamo nadviazali užší zväzok. Tento zväzok už určitým spôsobom ovplyvňuje ich vzťah k tretiemu štátu. Takto vznikajú bilaterálne alebo multilaterálne zväzky, veľmi často v...
|
|
0,3 |
139x |
|
Manažérstvo rizika vypracované otázky na skúšku
Vypracované otázky24 s. / 1. roč. / doc
Nachádzajú sa tu presné otázky ku skúške z Manažérstva rizika. Všetky sú dopodrobna vypracované, samozrejme netreba vedieť všetku ku každej otázke stačí si vybrať to najdôležitejšie... :-) vďaka týmto otázkam máte skúšku spravenú ľavou zadnou... držím palce pri skúške a príjemné učenie :-) sú tam otázky aj pre verejnú správu aj pre manažment malých a stredných podnikov... prvá polovica je pre verejnú správu druhá pre manažment... :-) držím palce na skúške a príjemné učenie... dúfam že tieto otáz...
|
|
0,2 |
173x |
|
Národohospodárskej politiky - 52 vypracovaných otázok
Vypracované otázky20 s. / 2. roč. / doc
1. Charakteristika hospodárskej politiky a národného hospodárstva
Hospodárska politika: vedná disciplína, ktorá sa zaoberá činnosťou jednotlivca, spoločnosti a štátu, ktoré súvisia s tvorbou a spotrebou hospodárskych statkov, t.j. tovarov a služieb určených k uspokojeniu potrieb - na konečné použitie.
Základný cieľ: zameriava sa na ekonomické správanie sa subjektov trhovej ekonomiky (domácnosti, firmy, vládne inštitúcie), tak aby sa pokúsila pochopiť a vysvetliť ekonomické dianie. Rieši vzájo...
|
|
0,5 |
56x |
|
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie (prednášky)
Prednášky42 s. / 4. roč. / doc
Súbor obsahuje poznámky z prednášok Medzinárodného manažmentu a medzinárodné podnikania (vyučujúci prof. Táncošová).
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie1. téma: Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života vznik medzinárodného podnikania. Historický vývoj nadnárodných spoločností a mechanizmus ich fungovania.
Ad1. Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života
Internacionalizácia – je proces zvyšovania vplyvu firiem pri medzinárodných činnostiach v ďalšom období. Vytváranie t...
|
|
0,5 |
117x |
|
Manažment rizika - teória a vypracované úlohy
Vypracované otázky29 s. / 1. roč. / zip
Pomôcka pred skúškou.Vypracované úlohy z učebnice1. Vysvetlite historický pôvod termínu rizikoNa definície termínu rizika z hľadiska historického, ale aj súčasného existujú rôzne názory. Väčšina definícií rizika vyznieva negativisticky a častokrát sú spájané s termínmi nebezpečenstvo, hrozba, príležitosť. Závisí od odboru a problematiky, v ktorej je definícia rizika zahrnutá. Z tohto pohľadu riziko súvisí so škodami, stratami, neúspechom, či narušením bezpečnosti systému. Niektoré definície rizi...
|
|
0,1 |
25x |
|
Metóda Six sigma
Semestrálna práca23 s. / 5. roč. / docx
Základným predpokladom úspešnosti každého podniku, a taktiež podmienkou jeho prežitia v trhovej ekonomike je neustále zlepšovanie kvality ním poskytovaných služieb. Podnikateľské prostredie, hlavne potreby trhu, vytvárajú stále väčší tlak na rast konkurencieschopnosti podniku. Každý podnik má šancu odolávať tomuto tlaku. Má možnosť riadiť procesy v organizácií tak, aby dokázala nielen reagovať na vonkajšie požiadavky, ale ak dokáže potreby zákazníka predvídať, môže ovplyvňovať aj požiadavky trhu...
|
|
0,3 |
2x |
|
Strategický marketing (výcuc z knihy, vhodné ako príprava na skúšku)
Prednášky41 s. / 4. roč. / doc
Dokument obsahuje kompletnu prednášku s popisom a analýzou postupov pri startegickej analýze marketingovych činnosti. Je to výcuc z knihy, vhodné ako príprava na skúšku...Marketing a strategický marketing Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. Cieľom marketingu je prostredníctvom výmeny uspokojovať potreby, želania a dopyt zákazníkov, vytvoriť pre zákazníkov hodnoty, a tak zabezpečiť splnenie stan...
|
|
0,5 |
40x |
|
Podnikové financie - vypracované kontrolné otázky
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / docx
Kontrolné otázky z podnikových financiíCharakterizujte podnik, predmet podnikových financií a základné princípy podnikaniaPodnik je právne a ekonomicky samostatná, plánovite organizovaná hospodárska jednotka, produkujúca výrobky a služby pre trh. V podmienkach trhového hospodárstva peniaze umožňujú kolobeh výrobných faktorov, tovarov a služieb, to znamená, že peňažná stránka podnikania je predmetom podnikových financií. Podnikanie v podmienkach trhového hospodárstva sa vyznačuje rešpektovaním tr...
|
|
0,1 |
31x |
|
Esej z predmetu Financie a mena, Téma - Bankovníctvo
Esej7 s. / 1. roč. / docx
Banková sústavaCentrálna (emisná) banka - emituje príslušné množstvo peňazí podľa potrieb NH a v zmysle HP štátu.Komerčné banky - vytvárajú (kreujú) bankové (depozitné) peniaze peňažnými operáciami.Komerčné bankyPodľa zákona o bankách (546/2006 Zb.) banka je právnická osoba, založená ako akciová spoločnosť, ktorá prijíma vklady a poskytuje úvery a má na tieto činnosti bankové povolenia (licenciu).Banka môže vykonávať tieto ďalšie činnosti, ak ich má uvedené v povolení: a) tuzemské prevody peňažn...
|
|
0,1 |
25x |
|
Ekonomika podniku - prednášky a cvičenia
Prednášky50 s. / 4. roč. / zip
Podnikanie
- v zmysle Obchodného zákonníka chápeme podnikanie ako: sústavnú činnosť
vykonávanú podnikateľom samostatne vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť
a za účelom dosiahnutia zisku.
- podnikanie je využívanie ekonomických príležitostí, na ktoré musíme mať vytvorené
objektívne predpoklady
- základným predpokladom je vytvorenie konkurenčného prostredia prostredníctvom
legislatívneho rámca- Obchodný zákonník, Zákon o konkurze a reštrukturalizácii, Zákon o živnostenskom
podnikaní, ...
|
|
0,6 |
67x |
|
Podstata a význam Dohody o technických prekážkach v obchode
Seminárna práca4 s. / 5. roč. / doc
1.1 Nové obchodné prekážkySprávne fungovanie vnútorného trhu predpokladá zamedzenie vzniku nových obchodných prekážok. Základným nástrojom pre riadenie vnútorného trhu je smernica Rady č. 83/189/EHS pozmenená smernicou Rady a Európskeho parlamentu č. 94/10 (Smernica stanovujúca postup pre zabezpečenie informácií v oblasti noriem a technických predpisov), ktorej cieľom je dosiahnutie transparentnosti a zabránenie akýmkoľvek prekážkam v obchode medzi členskými štátmi. Členské štáty majú vzájomnú o...
|
|
0,1 |
13x |
|
Sociálna politika - poznámky z prednášok
Prednášky102 s. / 2. roč. / docx
Sociálna politika a jej vymedzenie:Sociálna sféra, pojem sociálny, historický vývoj pojmu sociálny, sociálne otázky...Princípy, funkcie a nástroje aktívnej sociálnej politikynajvýznamnejšie princípy, sociálna spravodlivosť, sociálna solidarita, sociálny dialóg...Subjekty, ktoré uskutočňujú sociálnu politiku...Objekty sociálnej politiky...EÚ a dôchodky...Úrazové poistenie...Garančné poistenie...Poistenie v nezamestnanosti...
|
|
0,4 |
27x |
|
Stratégia vo vybranom podniku
Seminárna práca23 s. / 4. roč. / doc
Stratégia vo vybranom podniku LOKO TRANS Slovakia. Poslanie - poslaním podniku je medzinárodná spolupráca, zjednodušenie nákladnej železničnej dopravy, preprava a doprava vybraných tovarov
Cieľ - uplatnenie firmy, jej výrobkov a služieb nielen na domácom, ale aj na zahraničnom trhu. Predaj výrobkov a služieb za prijateľné ceny
Vízia - vybudovaním spomínaných výrobných kapacít by sa mesačné výdavky na prenájom priestorov v Dubnici nad Váhom mohli použiť na splátku úveru a zároveň by sa výst...
|
|
0,2 |
42x |
|
Zaverečný projekt na predmet Projektový manažment (Vytvorenie kozmetického salónu)
Projekt15 s. / 3. roč. / doc
Vízia a hlavné ciele projektu
Obsah vízieVízia podniku je presadiť sa na trhu medzi najlepšími podnikmi, ktoré ponúkajú tie isté služby ako náš podnik. Dosahovať čo najlepšie výsledky a čo najväčší zisk a dosiahnúť čo najväčšiu klientelu.
Hlavné cieleCieľom podniku je uspokojiť dopyt klientov, ktorí sa chcú odlíšiť od iných starostlivosťou o svoj zovňajšok a súčasne poskytovanými službami byť lídrom na trhu pomocou služieb, ktoré prispejú k uspokojeniu potreby sebarealizácie a nemalou mierou a...
|
|
0,3 |
293x |
|
Prednášky z podnikateľského rizika
Prednášky41 s. / 4. roč. / doc
1. prednáška: Charakteristické znaky úspešného podniku
Základné predpoklady úspešného podniku
- zárukou trvalého úspechu podniku je prispôsobovanie sa
- každá zmena so sebou prináša riziko
- základným cieľom riadenia procesu plánovanej zmeny v podniku je jej úspešné uskutočnenie – riziko z neúspechu pri uskutočňovaní zmeny sa musí znižovať najmenšiu možnú mieru
- riadenie zmien má väzbu na riadenie rizík a metódy znižovania rizík v podnikateľskom prostredí
Základné faktory podmieňujúce ú...
|
|
0,4 |
23x |
|
Pracovné právo - poznámky (Zákonník práce, Nelegálna práca a nelegálne zamestnávanie)
Poznámky10 s. / 1. roč. / doc
Fyzickej osoby na strane zamestnávateľa:- Spôsobilosť mať práva a povinnosti - už narodením, alebo počatím, ak sa narodí živé. (napr. je SZČO majiteľ firmy, dnes zomrie, smrťou zamestnávateľa nezaniká pracovný vzťah, práva a povinnosti prechádzajú na dedičov na manželku a deti, čiže má práva a povinnosť.- Spôsobilosť mať pracovnoprávnu spôsobilosť - nadobudnutím dovŕšením 18 roku veku .- Zákonník nepoužíva pojem plnoletosť, ale len dovŕšením 18 roku veku.Neplatnosť právnych úkonov:- Keď je urobe...
|
|
0,1 |
6x |
|
Štátnicové otázky Mgr. blok 1 - manažment
Štátnicové otázky23 s. / 5. roč. / docx
1. Podstata rizika podnikania a jeho členenie na základe vybraných kritérií. Interné a externé faktory rizika. Postoj podnikateľa k riziku.Podnikateľské subjekty sú vystavené neustálemu riziku. Riziko = nebezpečie. Podnikateľské riziko je vyjadrením v stupňa neistoty v rôznych podobách a vyjadreniach. Možno to vyjadriť pravdepodobnosťou v nejakom intervale, alebo smerodajnou odchýlkou vyjadrujúcou mieru variability sledovaného javu. Podnikateľské riziko je spojené s podnikateľským neúspechom, kt...
|
|
0,1 |
103x |
|
Prednášky z Pracovného práva
Prednášky15 s. / 4. roč. / doc
1. Pojem a predmet pracovného práva, vrátane charakteristiky závislej práce?1965 – prijatie 1. Zákonníka práce – pracovné právo sa stáva kodifikovaným právnym odvetvím. PP je relatívne samostatné právne odvetvie slovenského právneho poriadku.
Relatívne – PP súvisí s inými právnymi disciplínami a vychádza z ústavy.
Samostatné – reguluje spoločenské vzťahy pracovnými normami, ktoré neupravuje žiadne iné právne odvetvie.
PP predstavuje súhrn pracovnoprávnych noriem, ktoré upravujú spoločenské pr...
|
|
0,2 |
28x |
|
Podnik, podnikanie a podnikateľ podľa právneho a teoretického hľadiska
Vypracované otázky12 s. / 4. roč. / docx
Podnik, podnikanie a podnikateľ podľa právneho a teoretického hľadiska.Podnikanie - sústavná činnosť, vykonávaná podnikateľom samostatne vo vlastnom mene,na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku - Obch. zákonník - vyhľadávanie a využívanie príležitostí, ktorá je v súlade s právnymi normami daného štátu - teor. hľad.Podnikateľ - nositeľ podnikateľských aktivít Obch. zákonník - osoba zapísaná v OR - osoba, ktorá podniká na základe oprávnenia o Živnostenskom podnikaní- osoba, ktorá pod...
|
|
0,1 |
2x |
|
Prezentácia k predmetu Marketing služieb
Prezentácia47 s. / 3. roč. / ppt
Marketing služieb
Služba – je to akákoľvek aktivita alebo výhoda, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej, je v zásade nehmotná a neprináša vlastníctvo. Jej produkcia môže, ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom (napr. prenájom hotelovej izby, vloženie peňazí do banky, strihanie, oprava automobilu, rady advokáta, atď.).
Ďalšie definície služieb
Služba ako ekonomická kategória predstavuje:
druh produktu
podstatou je činnosť – výkon
vytvára hodnotu
prináša úžitok spotrebiteľovi ak...
|
|
0,7 |
35x |
|
Prednášky a semináre z Podnikového hospodárstva
Študijný materiál24 s. / 1. roč. / docx
Podnikanie = využívanie a vyhľadávanie príležitostí, ktoré vytvára trh. Rozlišujeme objektívne a subjektívne predpoklady podnikania. Objektívne podnikanie sa delí na vonkajšiu a vnútornú podnikavosť. Vonkajšia podnikavosť hovorí o tom, že na každom trhu sa nachádza „diera“ = ponúka nové možnosti.Vnútorná podnikavosť hovorí o tom, že podnikateľ musí túto „dieru“ nájsť a adekvátne využiť. Podnikanie – právne hľadiskoV zmysle Obchodného zákonníka: „Sústavná činnosť vykonávaná podnikateľom samostatn...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy verejnej správy (všetko potrebné ku skúške + testy)
Študijný materiál50 s. / 1. roč. / zip
Všetko potrebné ku skúške + testy z predmetu Základy verejnej správy.VEREJNÁ SPRÁVA- ako vedná disciplína 1- je spájaná so sústavou úradov /ministerstvá, krajské a obvodné úrady/- zabezpečujú spravovanie verejných vecí., teda ktoré sú predmetom záujmu verejnosti.1. Uveďte a charakterizujte tri základné prístupy ku skúmaniu verejnej správy?a) pragmatický – sústava inštitúcií spojených s výkonom štátnej moci. Musí uspokojovať spoločenské potreby, uplatňuje stále nové poznatky, skvalitňovať, aby bo...
|
|
0,5 |
74x |
|
Štátnicové otázky Ekonómia a manažment
Štátnicové otázky65 s. / 3. roč. / odt
Formy nedokonalej konkurencie 1. Monopol - predstavuje takú trhovú štruktúru, kde určitý produkt ponúka iba jedna firma, má na výber či bude vyrábať a predávať veľké množstvo produkcie za nízke ceny, alebo malé množstvo za vysoké ceny. Vstup do odvetvia je uzavretý. 2. Oligopol - trh je rozdelený len na niekoľko predávajúcich, každý z nich môže ovplyvniť cenu, pri svojom rozhodovaní berie do úvahy správanie ostatných subjektov na trhu, svojich konkurentov. Keďže sa chcú vyhnúť ničivým dôsledkom ...
|
|
1,3 |
0x |
|
Finančná analýza a Finančné plánovanie
Prednášky45 s. / 5. roč. / docx
Predmet finančnej analýzy- Podnik, jeho činnosti, výsledky - Organizačné zložky podniku (časti podniku)- Základným cieľom podnikania je maximalizácia hodnoty podniku resp. maximalizácia hodnoty majetku vlastníkov (shareholdervalue) pri rešpektovaní záujmov všetkých subjektov zúčastnených na podnikaní (stakeholdervalue). Hodnota podniku sa chápe ako súčasná hodnota očakávaných budúcich výnosov. - FEA: zistiť, či podnik tento cieľ dosahuje, prispieva k nemu, t.j. ako efektívne transformuje vstupy ...
|
|
1,0 |
75x |
|
Štefan Slávik - Strategický manažment (vypracovaná kniha)
Vypracované otázky32 s. / 4. roč. / doc
Súbor obsahuje vypracovanú knihu v krátkosti profesora Štefana Slávika: Strategický manažment. Dokument obsahuje aj poznámky z prednášok. Vypracované sú kapitoly 1 -10 a 12-14, kapitola 11 a 15 tam nie sú, lebo profesor Slávik to nežiadal.
|
|
0,4 |
59x |
|
Otázky ku skúške Marketingová stratégia
Vypracované otázky14 s. / 4. roč. / zip
1. Podstata strategického marketingu
Marketingovou stratégiou rozumieme dlhodobú koncepciu činnosti podniku v oblasti marketingu a jej zmyslom je premyslene a účelne rozvrhnúť zdroje podniku tak, aby mohli byť čo najlepšie splnené dva základné ciele: spokojnosť zákazníka a dosiahnutie zisku a výhody pred konkurenciou.
2. Marketing a strategický marketing
Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. ...
|
|
0,1 |
115x |
|
Vypracované otázky na Základy verejnej správy
Vypracované otázky19 s. / 1. roč. / rar
Vypracované otázky na konci statí z knihy Základy verejnej správy pre 1.ročník
1 časť: Verejná správa
1) Vysvetlite pojem súkromná správa a verejná správa.
Súkromnú správu uskutočňujú subjekty z vlastnej vôle a riadi sa svojimi vlastnými postulátmi. Je založe¬ná na spravovaní súkromných (osobných) záležitostí, vykonávajú ju súkromné osoby vo svojom vlastnom záujme, pričom sledujú vlastné ciele.Verejnú správu treba odlišovať od súkromnej správy. Verejná správa ako správa verejných záležitostí ...
|
|
0,3 |
72x |
|
Medzinárodná podnikateľská etika, jej podstata a význam. historický vývoj a medzinárodná podnikateľská etika. Sociálna zodpovednosť medzinárodných podnikov.
Seminárna práca7 s. / 4. roč. / doc
Seminárna práca je zameraná na teoretické aspekty medzinárodnej podnikateľskej etiky.
Etika podnikateľského prostredia a príčiny jej vznikuVývoj svetovej ekonomiky vyžaduje urýchliť prispôsobovanie podnikateľského prostredia a výkonnosti národných ekonomík požiadavkám domáceho a svetového trhu. To súvisí s celoživotným prehlbovaním odbornosti a etických postojov pri hľadaní nových pracovných metód a postupov v rámci manažmentu podnikateľskej sféry. Stretávame sa s novým vývojovým trendom v ri...
|
|
0,1 |
104x |
|
Medzinárodná podnikateľská etika
Esej6 s. / 4. roč. / docx
Etika je dôležitou súčasťou podnikovej kultúry, ktorá sa opiera o ľudskú potrebu k niekomu prináležať, patriť, zaradiť sa do spoločenstva ľudí s rovnakými potrebami, záujmami a hodnotami. Samotný pojem etika pochádza z gréckeho ethos, ktoré vyjadruje povahový rys, zvyk, obyčaj, spôsob myslenia, či postoje jednotlivcov a skupín. Za zrod disciplíny s názvom podnikateľská etika môžeme považovať rok 1974 na univerzite v Kansase. Cieľom každého manažéra je dosahovať zisť a minimalizovať svoje náklady...
|
|
0,1 |
18x |
|
Ekonomická teória pre I. ročník (otázky, odpovede, testy, vzorce)
Ťahák25 s. / 1. roč. / zip
Ekonomická teória pre I. ročník Bc. Otázky a odpovede z roku 2021. Pomôcka pri skúške.Vysvetlite fungovanie trhového mechanizmu na trhu statkov a služieb:charakterizujte jednotlivé prvky trhovému mechanizmu charakterizujte dopyt, ponuku a rovnovážnu cenu !Je súhrn vzťahov a procesov medzi jednotlivými hospodárskymi subjektami, ktoré vznikajú pri kúpe a predaji tovarov, služieb alebo výrobných faktorov (práca, pôda, kapitál). Je súhrn procesov a vzťahov, ktoré vznikajú pri kúpe a predaji tovarov,...
|
|
0,1 |
37x |
|