Hodnotenie vybraných žurnalistických žánrov
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / doc
Dennodenne sa stretávame v printových alebo elektronických médiách s chybne či klamlivo spracovanými správami, článkami a reportážami. Chyby môžeme nájsť v obsahovej i formálnej stránke. V prevahe však našťastie ostávajú tie spracované kvalitne a pravdivo. V nasledujúcich kapitolách práce poukážem na chyby, vysvetlím ich a pokúsim sa ich opraviť. Porovnanie bude možné vďaka dvom ukážkam z každého žánru, a to dobre spracovaným a zle spracovaným. Je dôležité rozlíšiť dobre a zle napísaný článok či...
|
|
5,7 |
2x |
|
Komparácia dvoch tematicky rovnakých správ metódou funkčnej morfologickej analýzy
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / doc
V mojej seminárnej práci sa budem venovať komparácií dvoch tematicky rovnakýchspráv, ktoré som prepísala z archívov daných televízií. Jedna bola odvysielaná vo verejnoprávnej televízií STV a druhá v komerčnej televízií JOJ. V prvej časti určím, v jednotlivých textoch, slovné druhy a ich percentuálne zastúpenie. V druhej časti sa zameriam na určenie substantív, adjektív a adverbií. A nakoniec na analýzu morfologickej segmentácie.
|
|
0,2 |
1x |
|
Inkvizícia: Prenasledovanie čarodejníc
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
Povery majú takú istú históriu ako ľudstvo samo. Viera v kúzla, v nadprirodzenú moc a nadprirodzené vlastnosti niektorých ľudí bola rozšírená už v prvobytnej spoločnosti i v staroveku. Takíto ľudia boli všeobecne vážení a niekde im prisudzovali božské vlastnosti. Predpovedali budúcnosť, hádali, uzdravovali, asistovali pri božích súdoch, zrejme len preto, že ľud veril v ich nadprirodzené vlastnosti, veril, že sa stýkajú s božstvami. Avšak v krajine, v ktorej národ veril v jediného Boha a kde sa v...
|
|
0,1 |
6x |
|
Virginia Woolfová - Pani Dallowayová, Vlastná izba
Analýza10 s. / 2. roč. / doc
Analýza dvoch diel: román Pani Dallowayová a esej Vlastná izba. 10-stranová práca zahŕňa popis jedného aj druhého diela a následne ich porovnanie.
Pani Dallowayová /román/
Román Virginie Wollfovej, ktorý nabáda čitateľa nie čítaním strácať čas, ale uvažovať nad vnímaním sveta. Román, v ktorom je každá postava akýmsi aspektom jednej osobnosti, Virginie Wollfovej. K špecifikám jej rozprávacieho štýlu patrí aj to, že nikdy ani na okamih nehodnotí ani neuvažuje z hľadiska rozprávača. Virginia vž...
|
|
0,1 |
8x |
|
Námety Oliviera Toscaniho pre spoločnosť Benetton - analýza billboardov
Ročníková práca11 s. / - roč. / docx
United Colors. Reklamné kampane, ktoré obleteli celý svet vďaka ich originalite a provokatívnosti, či tým, že na prvý pohľad, aj v oblasti reklamy, prezentovali ,,niečo iné.“ Napríklad to, že prezentujú nielen produkt, ale aj hlbšiu myšlienku, ktorá dokáže rezonovať v mysliach mnohých ľudí ešte dosť dlho. Rozhodli sa propagovať svoj produkt zaujímavejšie, s cieľom osloviť ľudí, v tomto prípade práve tým, že všetci sme si rovní. Aj keď za všetkým môže byť prezentácia spoločnosti v tom lepšom svet...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky na Mediálne právo
Vypracované otázky14 s. / 3. roč. / doc
Vypracované otázky k predmetu Mediálne právo
1. Historický vývoj mediálneho práva
francúzska revolúcia – Deklarácia práv človeka a občana – zakotvená v dokumente sloboda prejavu.
1791 USA – 10 dodatkov k ústave
Rakúsko – Uhorsko
1863 – tlačový zákon v Rakúsku
1914 – tlačový zákon v Uhorsku...
|
|
0,2 |
13x |
|
Spoločenská zodpovednosť a etika v marketingu
Seminárna práca26 s. / 1. roč. / zip
Práca sa týka vplyvu marketingu na jednotlivca, spoločnosť a iné formy podnikania. Obsahuje word súbor (7 strán) aj prezentáciu (19 strán). Úvod
Pri pojme spoločensky zodpovedné podnikanie sa nám naskytnú nasledujúce príklady:
Na konci sedemdesiatych rokov 20.tého storočia vznikli dve firmy, ktorých krédom bolo podnikaním vytvárať lepší svet. Prvá firma vyrábala zmrzlinu z mlieka a smotany bez hormónov a len z prírodných ovocných zložiek či orechov, v ekologických baleniach. Druhá firma vyráb...
|
|
3,7 |
4x |
|
Rozbor žurnalistického žánru (komentár)
Analýza14 s. / 1. roč. / doc
Komplexný rozbor vybraného žurnalistického žánru s aplikáciou poznatkov zo základov textiky a genológie.
I. TEORETICKÁ ČASŤ
1 Teória komentára
Definície komentára rôznych autorov sú priam totožné a často sa skôr dopĺňajú ako vyvracajú. Dana Slančová vo svojom diele Praktická štylistika zaradzuje komentár k analytickej publicistike . Znamená to, že aktuálny spoločenský fakt sa spracúva tak, že sa o ňom nielen informuje, ale daný jav je zároveň analyzovaný. V tomto žánri autor zaumieni osob...
|
|
0,1 |
20x |
|
Marketing - podstatné základy
Študijný materiál21 s. / 2. roč. / doc
Výcuc z 1041-stranovej knihy od Philipa Kotlera-Moderní marketing. Kniha je v českom jazyku, prepis v slovenskom. Sú to najpodstatnejšie veci, ktoré by mal ovládať každý, kto marketing študuje alebo kto sa v tejto oblasti pohybuje.
|
|
0,7 |
4x |
|
PR značky Mountain Dew
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
ÚvodNápoj značky Mountain Dew zmizol z našich končín už pred rokmi bez poriadneho vysvetlenia. Bol tu krátko a zrejme sa neujal natoľko, aby sa jeho výrobcom a distribútorom, spoločnosti PepsiCo, vyplatilo ho tu držať. Za nejakých 10 rokov sa všetko zmenilo, dopyt na trhu sa zmenil, ľudia zmenili návyky, vďaka čomu uspel celý rad energetických nápojov, a predovšetkým - Pepsi chce posilniť svoju značku.Na oficiálnej facebookovskej stránke bol avizovaný návrat distribúcie tejto značky v pollitrový...
|
|
0,1 |
2x |
|
Jeremy Bentham
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
1. Úvod
V tejto seminárnej práci odprezentujem argumenty, pre ktoré Bentham tak rešpektuje utilitarizmus a zároveň skritizujem niektoré jeho názory a postoje. Predtým než začnem rozoberať Benthamove teórie, vysvetlím čo vlastne utilitarizmus je. Ďalej sa zamyslím nad merateľnosťou šťastia ako hodnotou a spôsobom ako si tento utilitaristický filozof kládol otázky a hľadal na ne odpovede.
Medzi utiitaristických filozofov radíme tri mená: Jeremy Bentham, John Stuart Mill a Henrz Sidgwick. ...
|
|
0,1 |
30x |
|
Mediálne právo - k štátniciam
Vypracované otázky27 s. / 3. roč. / doc
Vypracované otázky z predmetu Mediálne právo k štátniciam.
|
|
0,2 |
12x |
|
Morfológia - ukážka textu, určovanie slovných druhov, rozbor slov
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / rtf
Morfológia - ukážka textu - určovanie slovných druhovMorfematický rozbor slovUkážka textuFilm a fotografia sú príťažlivé vynálezy, pričom fotografia sa stala najsilnejším prostriedkom komunikácie v histórii. Objektív kamery víťazí aj nad perom, ktoré je silnejšie ako meč a fotografie v tlači dokumentovali priebeh udalostí. Štyri dni pred koncom roku 1895 bolo prvé premietanie filmu pre verejnosť. V roku 1855 sa vybral vozom ťahaným koňom prvý tlačový fotograf, Angličan, aby fotoaparátom opísal v...
|
|
0,1 |
6x |
|
Organizácia podniku
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Seminárna práca obsahuje informácie z nižšie uvedenej literatúry na tému organizácia podniku. Je komplexne spracovaná, spolu s prílohami (grafy pyramídových organizačných štruktúr).
VÝZNAMY POJMU ORGANIZÁCIA.
Za najdôležitejšie interpretácie pojmu organizácia a za jeho základné významy pokladáme tieto:
1. Organizácia vo vecnom význame (ako určitý objekt)
2. Organizácia ako vlastnosť (atribút) objektu
3. Organizácia ako vnútorné usporiadanie, štruktúra objektu
4. Organizácia v aktívnom...
|
|
0,1 |
6x |
|
Prekliatie Salemu: Čarodejnícke procesy v Connecticute
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / docx
Úvod
Prvýkrát bol zločin čarodejníctva uvedený v zákone počas panovania kráľovnej Alžbety Prvej (1558 – 1603). Penalizácia čarodejníctva bola vyjadrením Božieho práva, ako je aj napísané v knihe Exodus 22:18 („Čarodejnicu nenecháš nažive!“ ) alebo Levitikus 20:27 („Ak niektorý muž alebo žena bude mať v sebe schopnosť vyvolávať duchov alebo schopnosť vykladačstva, musia umrieť. Ukameňujú ich a ich krv bude na nich.“ ). Tieto zákony mali za čias Mojžiša zabrániť podvodníkom odvracať ľudí od viery...
|
|
0,1 |
1x |
|
Tvorba a produkcia reklamných komunikátov
Prednášky10 s. / 3. roč. / doc
Poznámky z prednášok k predmetu Tvorba a produkcia reklamných komunikátov
Rozdelenie reklamných agentúr:
Podľa zamerania: špecializované (kretívne štúdiá, prieskum trhu, médiá, PR,...)
Fullservisové (kreatíva, stratégia, médiá: komplet realizácia kampane)
Komunikačné domy (pokrýva komplexne služby v oblasti marketingovej komunikácie aj s ich doplnkovými službami – výskum trhu, poradenstvo, DM, PR, dizajn CI, spoločenský a kultúrny marketing.)
Podľa vlastníctva: domáce
Tvorba reklamnéh...
|
|
0,1 |
27x |
|
Komunikačná stratégia - Česko-Slovensko má talent
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Práca podrobne rozoberá komunikačnú stratégiu známej talentovej show: Česko-Slovensko má talent.
|
|
0,6 |
2x |
|
Znaky a významy, semiotika, semiotický trojuholník; znak ikonický, indexový, symbolický, označované, označujúce, kódy a konvencie, kódovanie a dekódovanie, konštrukcie významov
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Úvod
V tejto seminárnej práci sa budeme venovať znakom a významom v texte, semiotike, ktorá sa týmito znakmi zaoberá. Povieme si niečo o rozdelení znakov, o tom ako sa kódujú a dekódujú, aké konvencie platia pri zostavovaní textu a ako sa konštruujú významy.
Znaky a významy
Každú mediovanú informáciu môžeme považovať za nejaký druh textu. Každý text sa dá čítať. Je potrebné len odhaliť podľa čoho je text zostavený aby sme mohli zistiť, čo znamená. Tento text závisí na znakoch a kódoch.
Zna...
|
|
0,1 |
7x |
|
Ján Pavol II.
Životopis7 s. / 1. roč. / doc
To najdôležitejšie a najzaujímavejšie zo života Jána Pavla II. On, ako odlišný typ arcibiskupa, jeho dráma života ale aj prekvapenia, smrť Jána Pavla II.
Dramatickosť života Karola Wojtylu (budem o ňom písať ako o Karolovi pokiaľ nevysvetlím, prečo ho všetci poznáme pod menom Ján Pavol II.) prekonáva predstavivosť aj toho najlepšieho scenáristu. Dňa 18. mája 1920, niekoľko mesiacov po získaní nezávislosti krajiny, sa v malom poľskom mestečku, Wadowice pri Krakove, narodí chlapec. Nemá ani des...
|
|
0,1 |
4x |
|
Komplexná lexikálna analýza textov
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / doc
Komplexná lexikálna analýza textov obsahuje vybraný mediálny text, konkrétne publicistickú správu. Nasleduje jeho analýza, t.j. definícia registra a subregistra, iné registre/subregistre, bezpríznakové lexémy, výskyt prízankových lexém, definícia žánru a štýlu a text z hľadiska formy a záverečné zhrnutie.
|
|
0,1 |
7x |
|
Marketing a spoločnosť: spoločenská zodpovednosť a etika v marketingu (Občianske hnutia a verejné akcie pre reguláciu marketingu)
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Niektoré skupiny obyvateľstva vnímajú podnikanie a obchod ako zdroj početných ekonomických problémov a tak sa z času na čas vyskytnú verejné hnutia, ktoré pomáhajú udržiavať podnikanie v akýchsi „prijateľných“ medziach.Tieto hnutia môžeme rozdeliť na hnutie na ochranu spotrebiteľa (alebo consumerism) a hnutie na ochranu životného prostredia (environmentalism).V tejto seminárnej práci sa budeme venovať konzumerizmu, právam predávajúceho a kupujúceho, environmentalizmu, stratégii trvalo udr...
|
|
0,1 |
5x |
|
Masové médiá a propaganda
Semestrálna práca2 s. / 2. roč. / docx
Zakladna charakteristika pojmu propaganda a propagadistov, vplyv propagandy na médiá,historický vývoj propagandy USA a ZSSR prostredníctvom vojen, vplyv propagandy na ľudstvo a ich rozhodnutia, správna interpretácia informácií z pohľadu žurnalistu v sučastnosti, vyvarovanie sa propagandy, propagovanie propagandy v náboženských sektach a ich dôsledky.
Ako tému pre svoju seminárnu prácu som si vybrala: Masové média a propaganda. Táto téma ma zaujala nielen preto, že záujmom propagandy je šíreni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Mediálny marketing - Porovnanie webstránok vybraných médií
Prezentácia38 s. / 3. roč. / ppt
Analýza webstránok vybraných médií. Za médiá, ktoré som analyzovala, som si zvolila dvoch najväčších konkurentov: Rádio Expres a Fun rádio. Porovnávam všetko od textu, cez grafiku a obsah, vrátane efektívneho využívania nástrojov marketingovej komunikácie.
|
|
6,6 |
5x |
|
Prepis hovoreného prejavu a následná analýza jeho syntaxe
Analýza11 s. / 2. roč. / doc
Prepis hovoreného prejavu (Predvolebná diskusia), ktorý obsahuje všetky syntaktické symboly/značky a následne komplexná/podrobná analýza každej jednej repliky zvlášť - počet OPJ (obsahovo-pragmatických jednotiek), ich funkcie a pod.
ZHRNUTIE
To, že ide skutočne o hovorený prejav, potvrdzujú predovšetkým nasledovné znaky:
• dialogickosť
Analyzovali sme prepis diskusie, ktorej súčasťou bola redaktorka a hostia Slota a Matovič. Rozhovor dvoch a viacerých postáv nazývame dialógom a práve ten...
|
|
0,1 |
11x |
|
Fonetická transkripcia - seminárna práca
Seminárna práca11 s. / 4. roč. / doc
Ide o fonetický prepis vybranej zvukovej nahrávky (5 minút) z Rádia Slovensko, konkrétne relácie K Veci. Prvú časť tvorí správny prepis relácie, druhú časť fonetická transkripcia a posledná časť sa týka zhodnotenia výslovnosti, suprasegmentov, hesitačných zvukov a i.
|
|
0,1 |
3x |
|
Klasifikácia a rozdelenie reklamných agentúr
Poznámky3 s. / 3. roč. / doc
Poznámky z prednášok k predmetu Systém a organizácia práce v reklamnej agentúre
1.
globálne – RA má pobočky na viacerých kontinentoch; zdieľa klientov s inými
lokálne – má pobočky na 1 kontinente, v 1 krajine, funguje v rámci 1 mesta; zháňa si klientov sama
2.
sieťová – je súčasťou siete, ktorá môže byť v 3 krajinách; výhodou je prísun klientov zo siete
nezávislá – nemusí rešpektovať sieť, vytvára si stratégiu sama. Neberie ohľad na iné agentúry v sieti
3.
fullservisová – je sch...
|
|
0,1 |
9x |
|
Analýza textov (určenie slovných druhov, analýza slovies)
Analýza8 s. / 1. roč. / doc
Určenie všetkých slovných druhov v texte (3xA4) a následne analýza všetkých slovies z vybraných textov. Text je zaradený k hovorovému štýlu, je čerpaný z: Pokec.sk
|
|
0,1 |
4x |
|
Seminárna práca o štátnej TV na Slovensku
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Je vôbec dôležité aby taký štát ako Slovenská Republika mala svoju vlastnú verejnoprávnu televíziu dokonca s tromi kanálmi? Vnímam to tak, že v porovnaní so súkromnými televíziami sa STV s programovou štruktúrou veľmi odlišuje od toho, čo by človek čakal. Bavme sa konkrétne o Jednotke. Jednotka je kanál, kde sú väčšinou nejaké telenovely, vlastné programy a niekedy aj veľké mega projekty ako napr. Superstar. Dvojka sa zameriava skôr na dokumentárne vysielanie, publicistiku a občas aj nejaký špor...
|
|
0,4 |
27x |
|
Médiá a politika
Skriptá43 s. / 3. roč. / doc
Z médií masovej komunikácie majú politický význam predovšetkým médiá novinárskej komunikácie, t.j. médiá sprostredkujúce aktuálne obsahy. Tieto médiá šíria aktuálne informácie, ktoré obsahujú fakty o vecných stránkach súčasného pohybu spoločnosti ako aj aktuálny pohyb myslenia v ľudskej spoločnosti. Médiá sprostredkujúce aktuálny obsah sú teda základným zdrojom informácií, z ktorých sa spoločnosť dozvedá, čo sa deje v spoločnosti a so spoločnosťou v danom bode jej vývinu. Spoločenskou funkciou n...
|
|
1,5 |
17x |
|
Komunikácia a informácia
Esej4 s. / 1. roč. / doc
Slovo komunikácia sa vyvinulo z latinského communicare, ktorého význam je robiť niečo spoločným, deliť sa, zverovať sa. Vo všeobecnosti komunikáciu chápeme ako rozhovor a slovo komunikovať ako dorozumievať sa, zhovárať sa, sprostredkovať, spájať. V širšom ponímaní je komunikácia výmena informácií medzi ľuďmi pomocou istého systému znakov. Komunikácia je dvojsmerný prenos myšlienok a informácií, ktorého cieľom je vytvoriť porozumenie v mysliach iných a tým podporiť akciu. Ide o každú výmenu infor...
|
|
0,1 |
3x |
|
Psychológia reklamy
Prezentácia24 s. / 3. roč. / ppt
Prezentácia sa týka psychológie konkrétneho reklamného artefaktu. Rozoberám v nej reklamu na Coca-Colu.
|
|
1,1 |
10x |
|
Mediálne účinky a publikum
Poznámky8 s. / 3. roč. / doc
Poznámky o mediálnom produkte, o mediálnych účinkoch a publiku.
PUBLIKUM = z obchodného hľadiska: forma spätnej väzby divákov, hodnotenie ich vlastného výkonu. Publikum je obchodným tovarom → predáva ho inzerentom; mediálne inštitúcie musia poznať cieľové publikum
PUBLIKUM = z psychologického hľadiska: skúmanie publika pre teoretikov, ich chovanie; človek sa zaoberá človekom → ľudstvom
Štyri charakteristické znaky publika:
1. plánované a organizované sledovanie
2. nejakej verejne pre...
|
|
0,1 |
11x |
|
Typografia a grafický dizajn
Prednášky7 s. / 3. roč. / doc
Poznámky z prednášok k predmetu Typografia a dizajn
Termín - GRAFICKÝ DIZAJN sa používa približne 50 rokov. Spojenie písma s obrazom je považované za znak charakterizujúci grafický dizajn. PÍSMO je stavebným kameňom grafického dizajnu.
|
|
0,3 |
10x |
|
Života Tomáša Baťu
Životopis7 s. / 1. roč. / doc
To najdôležitejšie a najzaujímavejšie zo života Tomáša Baťu.
|
|
0,1 |
1x |
|