Facilitácia podporných sietí rodinného systému
Bakalárska práca40 s. / 3. roč. / doc
Témou bakalárskej práce je facilitácia podporných sietí rodinného systému. Rodina je základ existencie každého jedného jedinca. V rodine človek funguje po celý svoj život. Práca je teoretická a pozostáva z troch kapitol. Na začiatku práce je bližšie objasnený pojem rodina, jej znaky , typy , funkcie , faktory a zmeny v chápaní rodiny ktoré nám prinieslo kresťanstvo z dávnej histórie. V druhej kapitole ktorá je najrozsiahlejšia sa zaoberáme rodinným systémom , subsystémami, podpornými sieťami, vš...
|
|
0,3 |
1x |
|
Koučing a mentoring
Semestrálna práca15 s. / 4. roč. / doc
Jednou z kľúčových oblastí dobre fungujúceho podniku je zabezpečenie vzdelávania pre svojich zamestnancov a to nielen pre výkonných zamestnancov, ale aj pre riadiacich pracovníkov, čiže manažérov. Iba kvalifikovaná pracovná sila je zárukou pre efektívny chod firmy.
Dôležitou oblasťou vzdelávania manažérov je ich rozvoj – osobný alebo kariérový. Pre formovanie tohto rozvoja sa používajú rôzne metódy a medzi ne patrí aj metóda koučovania, ktorá rozvíja komunikačné schopnosti, schopnosť klásť ...
|
|
0,1 |
32x |
|
Vypracované základné otázky z Morálnej teológie
Vypracované otázky5 s. / 2. roč. / docx
Etika (súčasť filozofie)
Pomocou prirodzeného rozumu skúma vzťahy človeka k všetkému čo existuje (ľudský skutok, rozum, slobodná vôľa). Človek je zodpovedný iba v rovine všeobecného mravného dobra
MorálkaPresahuje ľudské (pozemské) hodnotenie. Porovnanie s cieľom: Božia vôľa
Cieľ (povolanie) človeka na zemiBoha milovať, oslavovať, konať dobré skutky a tak budovať Božie kráľovstvo už tu na zemi.
Morálna teológia
Časť teologickej vedy, ktorá skúma ľudské skutky z hľadiska posledného cieľa –...
|
|
0,1 |
5x |
|
Dejiny pedagogiky - zhrnutie
Poznámky8 s. / 2. roč. / docx
Pedagogika
Veda, ktorá sa zaoberá výchovou a vzdelávaním.
Výchova + vzdelávanie = edukácia
Výchova
Cieľavedomé, zámerné pôsobenie edukátora na edukanta s úmyslom byť vychovávaný
Úloha dejín pedagogiky
Skúmať vznik a vývoj výchovno-vzdelávacích a najmä škol. Inštitúcií v rozlič.hist. etapách a rozlič. geograf. celkov
Línie vývoja
1. Všeobecná (celosvetový vývoja)
2. Regionálna (štát, kraj)
Funkcie
1. Teoretická (prostredníctvom škol. sústav poznať proces vzdelávania)
2. Prognostická (...
|
|
0,1 |
4x |
|
Úloha otca v rodine a vo výchove
Analýza4 s. / 3. roč. / doc
Boh povoláva muža žijúceho v manželstve k prežívaniu otcovstva ako neopakovateľného vzťahu.Podľa Familiaris consortio je primárnou úlohou otca „zabezpečiť harmonický rozvoj všetkých členov rodiny.“ FC uvádza štyri primárne realizácie muža – otca v rodine :
· Prežívanie zodpovednosti otca za život dieťaťa počatého pod srdcom matky
· Zvýšené úsilie zúčastňovať sa na výchove svojich detí
· Vykonávanie práce, ktorá nerozvracia, ale povznáša rodinu
· Prežívanie otcovstva ako svedectvo v...
|
|
0,1 |
3x |
|
Sociálna práca v 3. sektore a sociálny projekt - Poskytnutie pomoci bývalým klientom detského domova
Projekt4 s. / 2. roč. / doc
Sociálna práca v 3. sektore a sociálny projekt. Poskytnutie pomoci bývalým klientom detského domova.
Študijný odbor: Náuka o rodine
Ročník: druhý
Forma štúdia externá
|
|
0,1 |
15x |
|