Vplyv inflácie na úrokové miery a finančný trh v Európe
Semestrálna práca22 s. / 1. roč. / doc
Práca je zameraná na skúmanie vplyvu inflácie na úrokové miery a finančný trh v Európe. Obsah práce sme čerpali z rôznych odborných zdrojov, ktoré skúmajú oblasť samotnej inflácie, či úrokových sadzieb a finančných trhov. Mnohí ekonómovia alebo obchodníci pôsobiaci na finančných trhoch majú odlišné názory na vplyvy rôznych faktorov na trh, preto i naša práca môže byť z časti odrazom subjektívnych názorov tých autorov, ktorých sme v tejto práci citovali. Význam našej práce je poukázať na vzťah me...
|
|
0,9 |
14x |
|
Bankové operácie bankového sektora
Semestrálna práca24 s. / 1. roč. / doc
Cieľom mojej seminárnej práce, ktorej názov je „Finančné operácie bankového sektora a ich vplyv na základné finančné kategórie podnikového sektora“ je predstavenie banky, rozdelenie bankových operácií a charakteristika vybraných služieb a operácie určených pre podnikový sektor. Seminárna práca je rozdelená do troch častí.
V prvej časti seminárnej práce je opísaná banka, ktorá je súčasťou podnikateľského sektora, a tak ako aj ostatné subjekty trhu je orientovaná primárne na vytváranie pozitívne...
|
|
0,4 |
13x |
|
Analýza firmy Nestlé, produkt Nestea
Semestrálna práca29 s. / 3. roč. / docx
Moju seminárnu prácu som zamerala na značku NESTEA®, ktorá je registrovaná ochranná známka spoločnosti Société des Produits Nestlé SA, používaná na základe licencie Beverages Partners Worldwide (Severná Amerika), ktorá je joint venture ( spoločný podnik) medzi The Coca Cola Company a Nestlé. Na Slovensku vyrába nápoje Coca Cola HBC v siedmich príchutiach, ktoré sa predávajú vo viac ako 70 krajinách. Cieľom semestrálnej práce je bližšia charakteristika spoločnosti, charakteristika jej výrobkovej ...
|
|
3,1 |
16x |
|
Bankovníctvo a jeho financie
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / docx
Projekt opisuje bankovú sústavu SR, ďalej históriu bankovej sústavy, Národnú banku Slovenska ako i komerčné banky.
Úvod
Výber témy na túto prácu bol pre mňa veľmi ťažký, nakoľko každá z ponúknutých tém bola pre mňa veľmi zaujímavá. Po dlhom uvažovaní som si vybrala tému Bankovníctvo a jeho financie, nakoľko si myslím že sa nás priamo dotýka.
Peniaze hýbu svetom sú všade okolo nás a stretávame sa s nimi denno - denne. Už len málokto si vie predstaviť život v ktorom by neexistovali peniaz...
|
|
0,1 |
10x |
|
Finančná analýza podniku
Projekt16 s. / 2. roč. / doc
Súčasné obdobie je charakteristické výraznými zmenami vo finančnej oblasti, ktoré súsprevádzané rôznymi finančnými inováciami. Tieto zmeny prispievajú k napĺňaniu základných ekonomických cieľov, ako je zvyšovanie rentability, likvidity a hospodárnosti podniku. Z tohto dôvodu vzniká potreba, aby podnik neustále hodnotil svoju finančnú situáciu. Nástrojom na hodnotenie finančnej situácie a definovanie potrieb podniku je finančná analýza, ktorá je súčasťou finančného riadenia podniku. Finančná anal...
|
|
0,1 |
12x |
|
Ženy a ich úloha v manažmente
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / docx
Ženy naďalej vstupujú na pracovisko v rastúcich počtoch vo všetkých vyspelých krajinách. Niekoľko faktorov vysvetľuje tento trend. Zvyšujúci sa počet ekonomík sa čoraz častejšie stáva priemyselnými, vzrástol sektor služieb otvorených pozícií pre ženy a nastal nárast verejných a neziskových organizácií, ktoré vytvárajú nové príležitosti práce pre ženy. Postoje voči pracujúcim ženám, najmä ženám s deťmi, rovnako ako postoje politických a právnych iniciatív, konečne tento trend podporili. Avšak, te...
|
|
0,1 |
19x |
|
Typy manažérov a úloha manažmentu - seminárna práca
Seminárna práca33 s. / 2. roč. / docx
Seminárna práca z predmetu Základy manažmentu, v seminárnej práci som sa zaoberala typmi manažérov - ich vlastnosťami , predispozíciami - psychologickými vlastnosťami. V seminárnej práce sa taktiež spomína úloha manažmentu ´, komunikácia a reč tela. Seminárna práca obsahuje grafy, tabuľky ktoré sú vlastnoručne spracované
|
|
2,4 |
2x |
|
Coca-Cola s.r.o. stretegický marketing
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / docx
Predmet podnikania: - výroba nealkoholických nápojov, balených vôd a vôd s príchuťou, džúsov, nektárov, športových a energetických nápojov, nápojov na báze kávy, čaju a výťažkov z bylín,- výroba základných surovín pre nealkoholické nápoje, - kúpa tovaru na účely jeho predaja iným prevádzkovateľom živnosti v rozsahu voľnej živnosti - veľkoobchod, - kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi v rozsahu voľnej živnosti - maloobchod, - sprostredkovateľská činnosť, - poskytovanie časov...
|
|
0,1 |
59x |
|
Vstup firmy na zahraničný trh
Seminárna práca26 s. / 3. roč. / docx
Evitapress vznikol v roku 2007 a bola to viac-menej náhoda. Evita Urbaníková ponúkala rukopis svojej prvej knihy Všetko alebo nič viacerým slovenským vydavateľstvám, no žiadne z nich o ňu nemalo záujem. Evita sa rozhodla zariskovať a knihu vydala sama. Jej neuveriteľný úspech ju povzbudil natoľko, že založila vlastné vydavateľstvo Evitapress, ktoré má dnes už v portfóliu viac ako 70 knižných titulov. Vydavateľstvo Evitapress sa časom vyprofilovalo na spoločnosť, pod hlavičkou ktorej vydávajú sv...
|
|
0,7 |
11x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Obchodné podnikanie a marketing
Vypracované otázky53 s. / 3. roč. / docx
Vypracované otázky pre odbor obchodné podnikanie.- - - - - - - -1. Teórie obchodu a vývojové trendy v obchodeHistória obchodu:„... ľudia, ktorí zabudnú svoje dejiny, sú odsúdení na to, aby ich opakovali...“• vznik obchodu je podmienený dvoma skutočnosťami:• spoločenskou deľbou práce a • existenciou rozličných vlastníkov výrobných prostriedkov na jednej strane a vlastníkov výrobnej produkcie na strane druhej• koncom 12. storočia bola už v Európa popretkávaná pavučinou obchodných ciest• jednou z n...
|
|
0,2 |
6x |
|
Potravinársky maloobchod BILLA u nás a v Rakúsku
Prezentácia15 s. / 3. roč. / pptx
VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE O KRAJINE - historické informácie o krajineSLOVENSKOv minulosti súčasťou historickej Rímskej ríše, Samovej ríše, Veľkej Moravy, Uhorska, Habsburskej ríše a Rakúsko - UhorskaSlovensko poznačila 1. aj 2. svetová vojnana konci druhej svetovej vojny - zmeny štátneho zriadeniaveľká časť dejín Slovenska spätá s ČeskomVŠEOBECNÉ INFORMÁCIE O KRAJINE - historické informácie o krajineRAKÚSKOprvým štátnym útvarom bolo keltské kráľovstvo Noricum, neskôr územie Rímskej ríše, Samovej ríše...
|
|
1,8 |
2x |
|
Seminárka produkt a kvalita
Semestrálna práca18 s. / 3. roč. / docx
ÚvodV našej seminárne práci sme sa zamerali na porovnanie zelených čajov od troch rôznych výrobcov. Vybrali sme si výrobok čaj pretože je to jedinečný nápoj , zdravý ako pre telo, tak aj pre dušu.Zvolili sme si spoločnosti TEEKANE, Pickwick a Popradský, ktorí patria medzi kvalitných výrobcov čajov.Potupne sme spracovali každú jednu spoločnosť , od histórie, vízie, ,poslania, cieľov až ku kultúrnym hodnotám.V ďalších kapitolách sa budeme orientovať na imidž, dizajn , logo a obal produktov. Rozobe...
|
|
0,5 |
4x |
|
Základy manažmentu otázky na skúšku
Vypracované otázky16 s. / 3. roč. / docx
1. Spôsoby analýzy dotazníkov a ankiet Analýzu dotazníkov a ankiet môžeme uskutočniť nasledovnými spôsobmi:- Všeobecné vyhodnotenie - Percentuálne vyhodnotenie- Výpočet ᵡ2 pre kontingenčnú tabuľku 2x2- Výpočet ᵡ2 pre kontigenčnú tabuľku m x n - Výpočet V koeficienta pre kontingenčnú tabuľku 2 x 2- Výpočet C koeficienta pre kontingenčnú tabuľku m x n2. Formálne stránky dotazníka- Názov dotazníka- Názov organizácie a zodpovedný pracovník- Inštrukcie o vypĺňaní dotazníka- Charakteristika respondent...
|
|
0,1 |
3x |
|
Komunikačná stratégia vybraného podniku
Bakalárska práca55 s. / 3. roč. / docx
Cieľom záverečnej práce bolo na základe analýzy a zhodnotenia súčasného stavu komunikačnej stratégie v spoločnosti Klenoty SISI navrhnúť možnosti ďalšieho rozvoja, ktoré by viedli k zlepšeniu využívania nástrojov komunikačnej stratégie na podporu propagácie v spoločnosti. Práca je rozdelená do 5 kapitol. Obsahuje 6 ilustrácií a jednu prílohu. Prvá kapitola je venovaná teoretickému vymedzeniu problematiky komunikačnej stratégie. Na začiatku sa pozornosť venuje vymedzeniu pojmu marketingovej komun...
|
|
0,1 |
46x |
|
Prednášky zo základov účtovníctva
Poznámky30 s. / 1. roč. / docx
Majetok účtovnej jednotky
Pri napĺňaní podnikateľských cieľov je pre UJ potrebný majetok, ktoré množstvo a štruktúra závisí od typu podnikateľskej činnosti.
Podľa Obchodného zákonníka sa majetkom rozumie súhrn majetkových hodnôt ( veci, hmot, nehm.), ktoré patria podnikateľovi a ktoré používa pre zabezpečovanie podnikateľskej činnosti. Majetok môžeme rozdeľovať podľa rôznych hľadísk. Podľa hmotnej podstaty:
1. Hmotný
a) hnuteľný
b) nehnuteľný 2. Nehmotný
V zmysle účt. Evidencie zákl...
|
|
0,3 |
9x |
|
Projekt z predmetu Štatistika A
Projekt24 s. / 2. roč. / docx
V mojom projekte som sa zaoberala týmito bodmi:
1. Zotriediť štatistický súbor podľa kvantitatívneho znaku a dopočítať početnosti.
2. Vypočítať deskriptívne štatistiky triediaci znak - výsledky interpretovať.
3. Bodový a intervalový odhad parametrov základného súboru. Výberový súbor bude predstavovať 10% náhodne vybraných hodnôt z pôvodnej databázy. Dopočítať 95% intervaly spoľahlivosti a 99% intervaly spoľahlivosti pre strednú hodnotu, rozptyl a smerodajnú odchýlku.
4. Test zhody strednej h...
|
|
0,1 |
15x |
|
Prednášky z predmetu Produkt a kvalita
Prednášky50 s. / 3. roč. / doc
Výrobková politika• poslaním (úlohou) výrobkovej politiky je vytvárať ponuku v súlade s dopytom (s požiadavkami a potrebami zákazníkov).Výrobková politika musí zaznamenať, analyzovať všetky zmeny na trhu a reagovať na ne (inováciou výrobku alebo novým výrobkom).Všeobecné trendy vo výrobkovej politike• hotové výrobky,• nekomplikované výrobky,• pohodlné výrobky,• módne výrobky,• výrobky „do it yourself“ (pre kutilov - urob to sám),• výrobky šetriace čas (polotovary),• výrobky zohľadňujúce ochranu ...
|
|
0,9 |
0x |
|
Obchodná prevádzka a merchandising
Vypracované otázky17 s. / 3. roč. / docx
1. Význam a funkcie obchoduZdá sa, že opodstatnenie a význam obchodu ako medzičlánku medzi hospodárskymi subjektmi alebo v užšom zmysle medzi výrobou a spotrebou je nepopierateľné.Jednotlivé štáty spolu navzájom obchodujú:- aby získali produkty, ktoré nemôžu vyrobiť vo svojej vlastnej krajine,- aby získali produkty, ktoré sú veľmi drahé pri výrobe v ich vlastnej krajine,- aby zvýšili rozmanitosť tovar dostupný v ich krajine,- aby rozvíjali obchodné kontakty s ostatnými krajinami na spôsobe dávať...
|
|
0,1 |
13x |
|
Logistika skúška
Vypracované otázky35 s. / 3. roč. / docx
1. Objekt, funkcie a úlohy logistikyZa objekty logistiky možno považovať všetky druhy materiálov, ktoré sa objavujú v materiálovom toku v podniku (výrobné materiály, pomocné materiály, prevádzkové materiály, subdodávky, náhradné diely, obchodný tovar, polotovary, hotové výrobky)Funkcie logistiky: nákup, skladovanie, plánovanie a riadenie výroby, riadenie zákaziek a distribúciaÚlohy logistiky: zhromažďovať a spracovávať tok informácii z odbytového trhu a transformovať obsah informácií na trh obst...
|
|
0,4 |
14x |
|
Strategický marketing
Vypracované otázky21 s. / 2. roč. / docx
1. Definície marketing a strategický marketing Marketing je podniková filozofia založená na poznaní trhu.Marketing orientuje podnik na uspokojovanie potrieb spotrebiteľov.Marketing je metóda, postup uvedenia nápadu na trh.Marketing je spôsob riadenia a podnikania.Strategický marketing je aktivita založená na riadení jednotlivých činností a ich koordinácií a súčinnosti čiastkových opatrení do jednotného systému, ktorý vedie k dosiahnutiu marketingových cieľov.Strategický marketing je proces zlade...
|
|
0,1 |
6x |
|
Ekologická politika - seminárka
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
Seminárna práca je zameraná na charakteristiku environmentálnej politiky, jej ciele a stratégie do budúcnosti s ohľadom na trvalo udržateľný rozvoj. Voda a jej využívanie má a bude mať významný vplyv na vývoj sveta, preto sa tejto problematike bude venovať.
„Ochrana vody ako základu života je prvoradý cieľ politiky životného prostredia každého štátu. Voda je ovplyvňovaná rôznorodými pôsobeniami. Preto, aby mohla aj naďalej do budúcnosti plniť svoje významné funkcie ako v kolobehu prírody, tak ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Zelený marketing
Semestrálna práca32 s. / 3. roč. / doc
Spolu s vývojom národov, prišiel rozvoj priemyslu a technológií, ktorý prebieha neustále. To všetko so sebou prinieslo negatívne dôsledky pre životné prostredie. Ďalej bolo nutné uvažovať o tom, ako zosúladiť postupný vývoj a uviesť ho do súladu s prírodou. Ekologické myšlienky boli preložené do environmentálnej politiky a štáty, podniky, jednotlivci a nad tým všetkým Európska únia sa zaoberajú týmto problémom.
Hoci sa na riešení ekologických problémov podieľajú rôzne skupiny v rámci štátu aj ...
|
|
0,3 |
9x |
|
Centrálne bankovníctvo a menová integrácia
Seminárna práca19 s. / - roč. / doc
Centrálna banka
Centrálna banka je inštitúcia, ktorá je zriadená v každom štáte.
Dôležitým predpokladom efektívneho fungovania centrálnej banky je jej nezávislosť od vlády a politickej moci.
Miera tejto nezávislosti môže byť v rôznych krajinách rôzna, a tým je dané aj postavenie a funkcie centrálnej banky.
Cieľom centrálnej banky je menová stabilita a kvalita bankového systému ako celku.
Centrálna banka môže byť konštituovaná ako jedna banka ( napr. vo Veľkej Británií Bank of England, S...
|
|
0,1 |
11x |
|
Kulturné rozdiely a spôsob akým sa s nimi medzinárodné spoločnosti vyrovnávajú. Praktický príklad na vybranej medzinárodnej spoločnosti
Analýza11 s. / 3. roč. / docx
Svet, ktorý nás obklopuje je rozmanitý a užasný. V každom kúte sveta, na každom kontinente, v každej krajine sa nachádzajú iní ľudia , hovoria inými jazykmi aj ich zvyky a tradície sa líšia. Každá krajina má svoju vlastnú kultúru, ktorá sa líši od ostatných. Naša prípadová štúdia sa venuje podobnostiam a rozdielom dvoch na prvý pohľad úplne rozdielnych krajín, Francúzsku a Japonsku. Našim cieľom je poukázať, že aj napriek rozdielnemu historickému vývoju týchto dvoch krajín, v ich kultúre a menta...
|
|
0,1 |
1x |
|
Keynesiánstvo - Ekonomické teórie
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
John Maynard Keynes (1883 – 1946) anglický ekonóm, štátny činiteľ a novinár zakladateľ najvýznamnejších prúdov v myslení 20. storočia – keynesiánstva. Študoval na cambridgeskej univerzite matematiku, filozofiu a ekonómiu, pričom jeho učiteľmi boli A. Marshall a A. C. Pigou. Všeobecné základy Keynesiánstva boli sformulované v diele „Všeobecná teória zamestnanosti, úroku a peňazí“ v roku 1936. Všeobecná teória je Keynesovým vrcholným dielom. Predchádzala jej dlhá etapa hľadania, počas ktorej sa Ke...
|
|
0,1 |
9x |
|
Leasing - Projekt (Čo je to leasing, Typy leasingu ... )
Projekt13 s. / - roč. / doc
Čo je leasing?Leasing v angličtine znamená prenájom. Teda leasingová zmluva je vlastne zmluva medzi nájomcom (zákazníkom) a prenajímateľom (leasingovou spoločnosťou) s tým, že po vypršaní doby, na ktorú bola leasingová zmluva uzatvorená, má nájomca prednostné právo na odkúpenie predmetu leasingu za zostatkovú cenu.Niekoľko leasingových pojmov:AkontáciaUdáva výšku zálohy na nájomné za predmet leasingu. Vyjadrená býva v percentách z obstarávacej ceny vozidla a prepočítava sa na slovenské koruny. A...
|
|
0,3 |
2x |
|
Angličtina - Projekt na UNICERT
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / zip
Anglický projekt na UNICERT - úroveň C1....
|
|
0,2 |
0x |
|
Prednášky z predmetu Makroekonómia
Prednášky7 s. / 1. roč. / docx
Základné pojmy :1.1.1. - Ekonómia, mikro a makroekonómia:• Ekonómia je veda, ktorá skúma, ako spoločnosť využíva vzácne zdroje na výrobu užitočných statkov a ako tieto statky rozdeľuje medzi rôzne skupiny ľudí.• Mikroekonómia skúma a vysvetľuje správanie sa jednotlivých rozhodovacích jednotiek: domácnosti, firiem, vlády, zahraničných subjektov. Skúma ako sa rozhodujú v súlade s vlastným záujmom, aké dôsledky majú ich rozhodnutia a aké vzťahy sa medzi nimi utvárajú. • Makroekonómia študuje správa...
|
|
0,1 |
0x |
|
Mikroekonómia príklady na zápočet
Testy10 s. / 2. roč. / doc
TRHOVÁ ROVNOVÁHA1. Funkcia dopytu a ponuky určitého produktu jeP = 35 - 2 QdP = 5 + 2,5 Qsa) nakreslite tieto funkcie do grafub) vypočítajte elasticitu dopytu a ponuky v bode ekvilibria2. Vláda podporuje príjmy farmárov produkujúcich mlieko, podpornou cenou mlieka. Súčasná podporná cena je 2,- Sk/l, spotrebitelia kupujú 50 tis. litrov denne a farmári produkujú 60 tis. litrov. Cenová elasticita dopytu po mlieku je -1,0, cenová elasticita ponuky je 0,5.a) koľko peňazí musí vláda denne vynaložiť, a...
|
|
0,2 |
8x |
|
Seminárna práca z Obchodného práva
Semestrálna práca28 s. / - roč. / zip
Článok 5: Predmet činnostiPredmetom činnosti Spoločnosti je: - kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi v rozsahu voľných živností (maloobchod)- kúpa tovaru na účely jeho predaja inému prevádzkovateľovi živnostiv rozsahu voľných živností (veľkoobchod)- kovovýroba, zámočníctvo a zváračské práce- poradenská služba k vybaveniu počítačov /hardware, software/- údržba a oprava mechanických častí kancelárskych strojov a počítačov- sprostredkovanie obchodu, výroby a dopravy v rozsahu v...
|
|
0,2 |
1x |
|
Obchodná prezentácia - Influence of advertising on children
Ročníková práca10 s. / - roč. / docx
„Advertising is the promotion of a company's products and services carried out primarily to drive up sales of the products and services“ (Manorah,2011). It focuses only for one product or service, resulting in a greater effect than promote more goods and services at the same time. Advertising is presented through a variety of TV commercials, billboards, brochures, ads in the e-mail, newspapers, interne and so on. On the market are successful advertisings that are something more specially and are...
|
|
0,1 |
5x |
|
Medzinárodné trendy v cestovnom ruchu
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / docx
Úvod
V nadväznosti na všeobecný proces globalizácie vo svete došlo koncom 20. storočiav cestovnom ruchu k prehlbovaniu medzinárodnej spolupráce. Tento proces bol sprevádzanýliberalizáciou pohybu osôb a zároveň aj rastom konkurenčného prostredia. Progres v rozvoji cestovného ruchu bol začiatkom 21. storočia negatívne ovplyvnený teroristickými útokmi smerujúcimi aj do niektorých destinácii cestovného ruchu. Ako však ukazuje vývoj v ostatných rokoch, cestovný ruch dokázal aj v týchto podmienkach ...
|
|
0,1 |
10x |
|
John Stuart Mill
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / docx
JohnStuartMill, (narodený 20. mája 1806, Londýn, zomrel 8. mája 1873, Avignon, Francúzsko), anglický filozof, ekonóm, a predstaviteľ pozitivizmu, empirizmu a klasickej ekonómie. V etike zastával utilitarizmus. Skúmal induktívnu logiku ako jednu z metód poznávania prírodných zákonov.Mill bol vzdelávaný svojím otcom, ktorý bol naňho veľmi prísny. Vo svojích ôsmych rokoch sa začal učiť latinčinu, geometriu, algebru a začal učiť mladšie deti v rodinách. V dvanástich rokoch začal rozsiahlu štúdiu o S...
|
|
0,1 |
0x |
|
Makroekonomické ukazovatele - seminárna práca
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Seminárka je zamerana na zakladne makroeonomicko ukazovatele a su porovnané v krajinach Francuzko a Nemecko
|
|
0,5 |
5x |
|
Projekt z predmetu Štatistika
Projekt10 s. / 2. roč. / xlsx
..projekt zo štatistiky na SPU FEM. Cieľom je vypracovať vlastný projekt na predmet štatistika 1, tento projekt bol veľmi dobre ohodnotený.
|
|
0,1 |
10x |
|
Nemecko - Októberfest
Prezentácia12 s. / 2. roč. / pptx
Spracovanie krajiny Nemecka a hlavne Oktoberfestu
|
|
2,6 |
1x |
|