Prednášky z predmetu Úvod do štúdia literatúry
Prednášky23 s. / 1. roč. / doc
Literatúra a jej základné funkcie
Pojem literatúra. Synchrónne a diachrónne klasifikovanie písomníctva. Literárne dielo ako znak, problematika znaku (pojem, typológia: index, ikona, symbol, denotatívnosť, konotatívnosť, znak a kód, umelecký superznak). Literatúra (písomníctvo) = všetko, čo bolo zaznamenané písmom. Jej špecifikum ako kultúrnej oblasti: stavebným materiálom je jazyk.
Základné funkcie písomníctva:
- informatívna (poskytnúť vecné poznatky),
- formatívna (ovplyvňovať postoje i...
|
|
0,2 |
46x |
|
HYDROCEFALUS (Základy špeciálno-pedagogickej diagnostiky)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
ÚVOD V tejto seminárnej práci sme sa rozhodli venovať pozornosť problematike závažného neurodegeneratívneho ochorenia s názvom hydrocefalus. Starostlivosť o pacienta s hydrocefalom vie byť niekedy veľmi náročná a vyžaduje si odborný prístup personálu a poučenie opatrovateľov pacienta o správnej starostlivosti, no nie vždy je pacient s hydrocefalom automaticky odkázaný na doživotnú pomoc iných ľudí. Hlavným cieľom je zmapovať základné teoretické poznatky a spracovať kazuistiku o pacientke s daným...
|
|
0,1 |
0x |
|
Prevencia proti rasizmu a diskriminácií v školských zariadeniach aj mimo nich
Záverečná práca13 s. / 1. roč. / docx
Určite je jednoduchšie robiť si o ľuďoch rôzne domnienky, ako tráviť čas spoznávaním niekoho, kto je od nás výrazne vzhľadovo aj správaním odlišný v znakoch či už biologického alebo kultúrneho charakteru. Tieto znaky môžu zahŕňať napr. farbu pleti, tvar vlasov, oči, lebky, postavy, tradície, zvyky a hodnoty, ktoré vyznáva určitá kultúra a mnoho ďalšieho. Z týchto nevinných domnienok vznikajú predsudky, ktoré nás ovplyvňujú z mnohých strán a zároveň formujú naše správanie. S predsudkami sa streto...
|
|
0,2 |
1x |
|
Predškolská pedagogika - podklady ku skúške
Vypracované otázky33 s. / 1. roč. / doc
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred
začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí
PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a ...
|
|
0,2 |
256x |
|
Prihrávačky (Prihrávanie, Hry na prihrávanie s loptou...)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Ústrednou témou mojej seminárnej práce je prihrávanie. Je známe, že väčšina detí je už od raného veku zasypávaná kopou rôznych hračiek, ktoré majú za úlohu nejakým spôsobom stimulovať dieťa počas jeho vývinu formou hravej činnosti. Medzi tieto hračky by sa nepochybne mala zaradiť aj “obyčajná“ lopta, ktorá zohráva dôležitú úlohu pre rozvoj a aktivitu dieťaťa. Slúži ako výborná prevencia proti rôznym problémom, ktoré môžu nastať počas detského vývinu (napr. ťažkosti s jemnou a hrubou motorikou, z...
|
|
0,1 |
2x |
|
Výučba založená na zážitkovom učení (Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učenie nie je len o tom niečo sa ,,nabifľovať,, bez toho, aby sme to pochopili a taktiež nie o tom učiť sa z donútenia len preto, že to niekto iný od nás požaduje. Učenie by malo byť pre samotných žiakov záľubou, radosťou a potešením z toho, že sa niečo nové dozvedia a naučia. V hlavnej miere by sa mali žiaci na učení podieľať a nebyť len pasívnymi pozorovateľmi. Pretože len tak získajú z učenia zážitok, ktorý si uchovajú vo svojej pamäti a srdci aj niekoľko rokov, ba možno aj po celý život. Tot...
|
|
0,1 |
1x |
|
Hmyz a motýle - vzdelávacia aktivita pre ŠKD (seminárna práca)
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Je známe, že človek je odjakživa súčasťou prírody. Už od útleho detstva sme aktívnymi bádateľmi a po kúskoch sa snažíme spoznať celý svet. Jedným z ideálnych miest na detské bádanie je nepochybne prírodne prostredie. Prináša nám mnoho príležitostí na preskúmanie a pochopenie okolitého sveta. Postupne si pestujeme vzťah s prírodou a spoznávame rôzne stromy, rastliny či zvieratá. Určite nás to nie jedenkrát pokúšalo nazrieť sa aj bližšie do trávy, kde sme objavili našich najmenších obyvateľov plan...
|
|
1,6 |
5x |
|
Dynamické rozcvičenie (seminárna práca)
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
To, že rozcvička je základ pred akoukoľvek športovou činnosťou nám rodičia či učitelia hovorili už ako malým deťom. Viedli nás k správnym pohybovým vzorom, aby sme mali dobré poznatky v tejto oblasti a tak predchádzali rôznym zraneniam a nebezpečenstvám počas pohybovej činnosti. Odvtedy je rozcvička neodmysliteľnou súčasťou prípravy organizmu na fyzické i psychické zaťaženie. V seminárnej práci sa zameriam na dôležitosť rozcvičky (dynamického rozcvičenia). Väčšina ľudí však podceňuje alebo nevi...
|
|
0,1 |
3x |
|
Elementárny hudobný inštrumentár (zobcová flauta)
Poznámky10 s. / 1. roč. / docx
Akustika je vedný odbor zaoberajúci sa fyzikálnymi dejmi, ktoré sú spojené so vznikom zvukového vlnenia, jeho šírením a vnímaním zvuku sluchom. Fyzikálna akustika skúma spôsob vzniku a šírenia zvuku. Zaoberá sa tiež jeho odrazom a pohlcovaním v rôznych materiáloch. Hudobná akustika študuje hudobné zvuky a ich kombinácie vzhľadom na potreby hudby.Zvukom označujeme v bežnej reči aj vo fyzike vlnenie hmotného prostredia, ak sa o jeho existencii môžeme presvedčiť sluchom. Hmotné prostredie v ktorom ...
|
|
6,0 |
0x |
|
Agresivita u detí (Seminárna práca z predmetu Psychológia)
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / docx
1. TEORETICKÉ VYMEDZENIE PROBLÉMU - AGRESIVITA Agresivita u detí je závažným problémom v školskom prostredí, pričom počet agresívnych detí v posledných desaťročiach neustále narastá. (Říčan, 1995, s. 17) Agresívne správanie možno definovať ako „porušenie sociálnych noriem, ako správanie obmedzujúce práva a narušujúce integritu sociálneho okolia“. (Fischer a Škoda, 2009, citovaní podľa Fulkovej, 2020, s. 43) Pojem agresivita chápeme ako sklon k agresívnemu správaniu a pojem agresia možno popísať ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Rozvoj výtvarnej expresie
Prednášky27 s. / 1. roč. / docx
Výtvarné umenie. Druhy a žánre, ich charakteristika. Úžitkové umenie. Umelecká fotografia. Dizajn. Umenie z počítača. Intermediálna a multimediálna tvorba
Sumárne znaky pojmu umenie:
- je charakterizované ako určitý vzťah ku skutočnosti (svetu, životu a pod.): jej nápodoba (mimezis), obraz, odraz, osvojenie, poznanie, hodnotenie, informácie o nej; alebo ako model; tento vzťah je zároveň charakterizovaný ako čin, činnosť, akcia, tvorivá premena skutočnosti;
- tento vzťah je druhom esteticke...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociálna psychológia - vypracované otázky
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / docx
Vypracované otázky predmetu sociálna psychológia. Pr.: Presnosť sociálnej percepcie: vek, rodové rozdiely,osobnostné črty pozorovateľa, inteligencia, profesionálne zameranie, sociálna percepcia anomálnymi jedincami. Rodové rozdiely- vo všeobecnosti ženy v porovnaní s mužmi viac prejavujú emócie navonok vo svojom správaní a tiež vedia spoľahlivejšie rozpoznať emócie u iného človeka. Pri vnímaní iných ľudí si ženy vo všeobecnosti viac všímajú osobnostné charakteristiky( aký človek je) a muži skôr ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Sociológia detstva (DETSTVO, HISTORICKÝ EXKURZ DO DETSTVA, DETSTVO MODERNEJ SPOLOČNOSTI...)
Poznámky27 s. / 1. roč. / pdf
1. TRI PARADOXY SOCIÁLNEHO SVETA DETÍ➢ A, PRÁVNA NEZODPOVEDNOSŤ a PRÁVNA BEZMOCNOSŤ- Právne vedomie detí je na nule a dieťa môže svoje problémy riešiť cez rodičov.- Dieťa je neustále spochybňované (A je to pravda? Klame či nie?)- Dospelý môže zažalovať za urážku, fyzické násilie, ale dieťa nie.- Ani dospelý jedinec nemôže zažalovať dieťa, pretože dieťa právne nezodpovedá za svoje činy- Dieťa nemôže pracovať, ale ani vlastniť majetok- Nemá právo sa rozísť s rodičmi, oni sa ho však môžu vzdať.- Ne...
|
|
0,5 |
8x |
|
Základy jazykovej kultúry (Teória - poznámky, Pravopisné cvičenia, Referáty, Vypracované otázky)
Poznámky38 s. / 1. roč. / pdf
JAZYKJe bytostne odkázaný na ľudské spoločenstvo. Je aktívny vtedy, ak má aktívnych používateľov. Latinčina už napríklad nie je aktívny jazyk = mŕtvy jazyk.Spisovný jazykPoužívatelia ho poznajú a zároveň ovládajú v praktickej aj teoretickej rovine. Treba sa ho učiť neustále, pretože jazyk nemá človek vrodený, len si ho zdokonaľuje.Zaradenie sa medzi používateľov spisovného jazykaJe aktívny vzťah k jazyku, kedy pokročíme od spontánneho k uvedomenému používaniu = jazykovo vzdelaný používateľ. Najv...
|
|
1,3 |
1x |
|
Somatický vývin dieťaťa - všetky obdobia rastu a vývinu + metódy hodnotenie telesného rastu a vývinu + endokrinopatie + sústavy
Prednášky20 s. / 1. roč. / zip
PRENATÁLNE OBDOBIE:FAKTORY OVPLYVŇUJÚCE RAST A VÝVIN: (ovplyvnenie pôrodnej dĺžky, hmotnosti)a) PARITA (poradie gravidity) : Väčšinou novorodenci z prvej gravidity bývajú menší ako ich súrodenci pri narodení, je to pravdepodobne preto, lebo pôrodné cesty nie sú ešte natoľko rozšírené pri prvorodenom dieťati ako pri tých ďalších pôrodoch.b) GENETIKA MATKY - menšie matky s užšou panvou majú menších novorodencov, ako matky so širšou panvou. Dieťa narastie iba do veľkosti pôrodného kanála. Preto men...
|
|
11,3 |
1x |
|
Psychológia morálneho vývinu (Horst Heidbrink)
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
1. BIOLÓGIA A PSYCHOLÓGIA MORÁLKY A SPRAVODLIVOSŤ1.1 BIOLÓGIA MORÁLKYPodvedomým cieľom ľudského správania je rozširovanie vlastných génov, snažíme sa čo najviac zväčšiť šance na prežitie vlastného potomstva. Genetická individualita a z nej vychádzajúci altruizmus (princípy nezištnej pomoci) k príbuzným sú považované za vlastnú príčinu rozvoja etiky, morálky a práva. Príklad: Ak si máme vybrať, či pomôžeme cudziemu človeku alebo blízkemu príbuznému, vyberieme si pomoc blízkemu. Očakávame aj od na...
|
|
0,1 |
2x |
|
Didaktika jazykovej a literárnej výchovy- otázky
Študijný materiál3 s. / 2. roč. / docx
1.Vyjadrite, čo rozumiete pod pojmom individuálne čitateľstvo a ako chápete jeho vzťah k povinnému čítaniu?2. Zdôvodnite, či sa možno sa pri interpretácii poézie pre deti zamerať na vecnú a výhradne racionálnu stránku básne?3. Opíšte metódu, ktorú pri práci s literárnym textom (uvedte ktorým) považujete za originálnu? Možno jednu metódu použiť univerzálne?4.Uvedte, ktorú knihu pre deti by ste vybrali pre dievčatko vo veku 9 rokov, ktoré nerado číta ako zaujímavú a prečo?5.Opíšte, ako by sa dalo ...
|
|
0,1 |
19x |
|
Informatórium školy materskej
Skriptá15 s. / 1. roč. / pdf
Prvé predškolské kurikulum od Jana Amosa Komenského - Informatórium školy materskej.Komenského Informatórium školy materskej, prvý spis z odboru predškolskej pedagogiky vôbec vo svetovej literatúre, je klasické dielo odbornej literatúry o predškolskej pedagogike. Ako príručka pre vychovávateľov najmenších detí nadväzuje na celkové poňatie výchovy, ako ho Komenský podal vo svojom spise Veľká Didaktika. Tá, hoci bola vytlačená len na sklonku života svojho tvorcu a uznania sa jej dostalo len v 19. ...
|
|
0,2 |
65x |
|
Systém literárnych druhov a žánrov
Prednášky112 s. / 1. roč. / ppt
Prezentácie z prednášok
1. Žánre pre deti a mládež
riekanka (folklórna, autorská, nonsensová),
próza s detským hrdinom (variant s dievčenskou hrdinkou),
autorská rozprávka pre malé deti (malí čitatelia),
hrané a bábkové divadlo,
obrázková kniha (Bilderbuch).2. Žánre, ktoré LPDM prevzala zo starovekej a folklórnej literatúrymýtus,
epos,
bájka,
rozprávka,
povesť....
|
|
1,1 |
29x |
|
Etická výchova - vzdelávacia aktivita pre deti - otvorená komunikácia, komunikačné chyby (seminárna práca)
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / docx
1 AKTIVITA - POČÚVAM/ NEPOČÚVAMOpis hry:Dvaja žiaci sa medzi sebou rozprávajú, ale nereagujú na myšlienky toho druhého. Každý si „melie“ svoje, napr. jeden o chytaní rýb a druhý o umení. Hra začína tým, že vyzveme dvoch žiakov, aby predstúpili pred ostatných. Jeden žiak si náhodne vytiahne papierik, na ktorom bude napísaná komunikačná chyba, ktorú musí znázorniť. Druhý žiak si vytiahne tému, na ktorú bude niečo rozprávať. Napr. Janka si vytiahne ako komunikačnú chybu - skákanie do rečí. Danka té...
|
|
0,1 |
0x |
|
Premeny človeka a spoločnosti a ich dopad na výchovu
Esej6 s. / 1. roč. / doc
Sociálne determinanty výchovy v postmodernej spoločnostiSituácia človeka na začiatku 21. storočia je označovaná ako postmoderna.Pojem postmoderná spoločnosť označuje duchovné a spoločenské prostredie (klímu) súčasnej západnej spoločnosti. Postmoderné myslenie a pocit ľudí v spoločnosti významne súvisí so sklamaním z výsledkov modernej spoločnosti. Ľudia prestali dôverovať racionalizmu modernej spoločnosti, odmietajú ideu pokroku, neveria v možnosť vedeckého predvídania a plánovania sopoločenskýc...
|
|
0,1 |
48x |
|
Predškolská a elementárna pedagogika - Štátnicové otázky Bc.
Štátnicové otázky31 s. / 3. roč. / doc
Konkrétne znenia štátnicových otázok z predmetu predškolská a elementárna pedagogika. Niektoré sú aj vypracované.
|
|
2,2 |
16x |
|
Hra v edukácií (Čo je to hra, Vývin hry vo vzťahu k vývinu dieťaťa...)
Poznámky24 s. / 1. roč. / docx
→ HRA · činnosť, prezentujúca vnútornú (psychickú) a vonkajšiu (motorickú) aktivitu jedinca. Patrí medzi základné ľudské činnosti, a je prítomná u človeka od narodenia až po smrť. Preto je hra najprirodzenejšia forma aktivity a samostatnej činnosti dieťaťa.· vytvára opozitum k práci. Práca je zameraná na uspokojovanie potrieb napr. (ekonomických) , pričom narozdiel hra je na uspokojovania potrieb (seba uplatnenia a seba potvrdenia)· dôležitý atribút hry: dobrovoľnosť (princíp slobody) a preto di...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované okruhy na skúšku zo Všeobecnej psychológie
Vypracované otázky10 s. / 1. roč. / odt
I.Všeobecná psychológia ako veda. Predmet záujmu, metódy a význam psychológie.PojemVšeobecná psychológia skúma psychiku človeka vo všeobecnosti (skúma všeobecné zákonitosti prežívania, správania). Metódy psychológie- Pozorovanie Skúmanie psychických javov sledovaním a rozborom ich vonkajších prejavov (mimické prejavy, pantomimické, gestikulácia ...)Psychológia ako veda využíva vedecké pozorovanie, ktoré sa od laického líši tým, že si vopred určuje cieľ pozorovania a robia sa presné záznamy pozor...
|
|
0,1 |
21x |
|
Problémy a perspektívy výchovy v súčasnej spoločnosti
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
Problémy výchovy a vzdelávania v súčasnej spoločnosti. Vyhliadky kvalitnej edukácie v budúcnosti.
Úvod - pozitíva a negatíva súčasnej doby
Žijeme v rýchlej dobe, kde sa všetko mení zo dňa na deň. Ľudia nemajú čas ani zastaviť a vydýchnuť si. Nie to ešte rozmýšľať nad ,,maličkosťami“ ako sú rôzne ekologické problémy, výrazné zhoršenie ovzdušia na celej planéte či šírenie ničivých chorôb. Väčšina ľudí sa stihne pousmiať nad ekologickými snahami, a tak prispieva k zhoršeniu situácie.
...
|
|
0,1 |
10x |
|
Hudobná edukácia - Intonačná a rytmická výchova - 1.roč. PEP
Študijný materiál11 s. / 1. roč. / doc
Piesne na skúšku z Intonačnej a rytmickej výchovy.
(spievať, intonovať, hrať na flaute)
Húsky biele húsky Učebnica pre 1. roč. ZŠ, r. 2001 str. 8
Pôjdeme my do lesíka _ „ _ str.14
Povedzte nám, pastuškovia _ „ _ str.30
Už je zima, už je tu _ „ _ str.32
Spi dieťatko, spiže (béčko sa nehráJ) _ „ _ str.36
Mám ručníček, mám _ „ _ str.40Prosil líšku vĺčik _ „ _ str.46
Na dvore býva sliepočka _ „ _ str.66
|
|
10,7 |
12x |
|
Aktívne počúvanie a spätná väzba ako základ pedagogickej komunikácie
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
ÚVOD
Témou mojej seminárnej práce je Aktívne počúvanie a spätná väzby ako základ pedagogickej komunikácie.
Keďže sa chcem stať učiteľkou je dosť dôležité, ako zaujať žiakov v škole aby sa stali aktívnymi poslucháčmi a získali aj nejaké vedomosti. Vo svojej práci som sa zamerala hlavne na pojmy počúvanie, aktívne počúvanie, spätná väzba. V závere práce zhrniem prepojenie aktívneho počúvania a spätnej väzby v škole.
|
|
0,1 |
22x |
|
Psychohygiena - vypracované otázky
Vypracované otázky1 s. / 2. roč. / doc
Vypracovaný test z povinne voliteľného predmetu Psychohygiena.Základné pojmy psychohygieny, jej význam a miesto v pedagogických a psychologických vedách, ale najmä jej praktický význam pre človeka v jeho povolaní a v každodennom živote.Predmet a význam psychohygieny. Náročné životné situácie a ich zvládanie. Psychohygiena myslenia. Sociálne aspekty psychohygieny. Syndróm vyhorenia. Kvalita života. Relaxačné metódy.
|
|
0,1 |
8x |
|
Terminológia telesných cvičení
Skriptá35 s. / 1. roč. / doc
Učební podpora je zaměřena na základy odborného racionálního vyjadřování při realizaci pohybového úkolu. Vymezuje názvoslovný systém, který pokládáme za jádro verbálního i písemného projevu. Součástí textu je i stručná charakteristika vybraných kinantropologických pojmů, se kterými se studenti setkávají v dalších oblastech tělesné výchovy a sportu. Text se zabývá pouze elementárními polohami a pohyby těla či jeho částí. Vychází ze systematiky tradičních forem tělesných cvičení prováděných zejmén...
|
|
8,0 |
3x |
|
Otázky na elementárnu didaktiku
Vypracované otázky23 s. / 2. roč. / doc
Vypracované otázky k predmetu Predškolská a elementárna didaktika a diagnostika, konkrétne na časť: elementárna didaktika
|
|
0,6 |
15x |
|
Podklady na skúšku z Pedagogickej diagnostiky
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / doc
Podklady na skúšku z predmetu Pedagogická diagnostika, sú to vypracované otázky, ktoré vyplývajú z syláb z tohto predmetu. Otázky sa týkajú :Základné otázky pedagogického diagnostikovania - metódy, druhy, proces, diagnostikovanie rozvíjania dieťaťa.
|
|
0,2 |
27x |
|
BMI- index telesnej hmotnosti ,Voda, pitný režim,Mlieko, mliečne výrobky,Cholesterol
Prezentácia15 s. / 1. roč. / pptx
(Body mass index), -Quételetov index telesnej hmotnosti, ktorý je považovaný za najlepší marker obezity.-Hodnota BMI môže byť výrazne ovplyvnená tzv. individuálnym samatotypom, vrodeným typom postavy.-Použitie BMI u jedenej osoby môže byť zavádzajúce, pretože hodnotí len celkovú hmotnosť a nie množstvo telesného tuku, ktoré je pre hodnotenie nadhmotnosti alebo obezity rozhodujúca.
|
|
0,5 |
1x |
|
Pedagogická komunikácia - vypracované otázky
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / docx
Vypracované otázky k záverečnému hodnoteniu predmetu -Pedagogická komunikácia.V úvode je zadanie otázok, na dalšej strane sú otázky vypracované.Otázky sú zamerané na: 1. Komunikácia ako výmena informácii - komunikačný akt a zámer komunikácie2. Neverbálna komunikácia - jej druhy a význam v komunikácii3. Verbálna komunikácia - slovo a jeho význam4. Rozhovor a diskusia v edukačnom procese5. Efektívna komunikácia učiteľa a žiaka - pravidlá a zásady
|
|
0,1 |
17x |
|
Štátnicové otázky - Predškolská a elementárna pedagogika
Štátnicové otázky115 s. / - roč. / doc
1.Človek ako objekt vedy. Pedagogika v systéme vied o človeku. Predmet pedagogiky a metódy skúmania edukačnej reality. Historicko - filozofické východiská edukácie. Najvýznamnejší predstavitelia ideí predškolskej a elementárnej výchovy Človek ako objekt vedyČlovek je objektom vied filozofických, prírodných, spoločenských a iných. Objekt je vo vede chápaný ako predmet záujmu, činnosti a myslenia danej vednej disciplíny. Pedagogika sa považuje za samostatnú spoločenskú antropologickú (patri do sús...
|
|
2,2 |
16x |
|
Výtvarná kultúra počas novoveku a v 19. a 20. storočí
Prednášky5 s. / 1. roč. / doc
Výstižná prednáška ku všetkým štádiám výtvarnej kultúry počas novoveku a v 19. a 20. st.
Novovek
Renesancia-Taliansko 13.st
-obdobie rozmachu
-veľká pozornosť sa venuje architektúre
-S. a M. Architektúru nedopĺňajú
-pozornosť sa venuje mestskej A.-radnice.divadlá,meštianske domy,kaštiele
-prechod od vertikálnej stavby k horizontálnej
-pôdorys jednoduchý
-okná majú odĺžnikovitý tvar,obdĺ.doplnený poloblúkom
-objavujú sa sakrálne prvky
...
Barok-Tal.,Španielsko
-pompéznosť
-veľmi ozd...
|
|
0,1 |
3x |
|
Biológia predškolského dieťaťa - sústavy
Študijný materiál50 s. / 1. roč. / zip
študijný materiál na predmet - Biológia dieťaťa - podrobne popísané sústavy človeka, veľká pomôcka pre študentov pedagogickej fakulty, odbor- predškolská a elementárna pedagogika.
|
|
1,7 |
3x |
|
Scenár rozhlasovej hry - Kocúr v čižmách
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / docx
Scenár rozhlasovej hry- Kocúr v čižmách na predmet Dramatické formy literatúry pre deti a mládež
|
|
0,1 |
25x |
|
Otázky na skúšku zo slovenského jazyka
Vypracované otázky11 s. / 1. roč. / zip
1. časť:Fonetika a fonológia1. Aký je rozdiel medzi samohláskami a spoluhláskami z hľadiska artikuláciesamohlásky sa vyslovujú bez prekážky, spoluhláskam sa stavajú do cesty prekážky v podobe záveru, úžiny a polozáveru2. Nájdi v texte slovo s ŕ ĺ a popíš význam slovo z textu bolo dlho a význam je ten, že stoja medzi dvoma spoluhláskami s menšou mierou slabičnosti 3. Nájdi v texte slovo, kde sa uplatňuje rytmické krátenie a čo je vlastne rytmické krátenieja osobne som slovo nenašla, ale krátenie ...
|
|
0,1 |
11x |
|
Cviky vo dvojiciach - Portfólio TV
Seminárna práca31 s. / 2. roč. / docx
98 cvikov Prípravných cvičení v dvojiciach. Predmet: základná a rytmická gymnastika
|
|
21,9 |
35x |
|
Diagnostika dieťaťa
Semestrálna práca7 s. / 2. roč. / docx
Projekt obsahuje vstupnú, priebežnú a výstupnú diagnostiku dieťaťa ako aj navrhované a realizované intervencie. Na konci dokumentu sa nachádzaju pracovné listy, ktoré boli pri diagnostike a intervencii použité.
|
|
0,2 |
14x |
|