Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske...
|
|
0,1 |
5x |
|
Vypracované štátnicové otázky - pedagogika a psychológia
Štátnicové otázky138 s. / 3. roč. / doc
Historický a súčasný kontext predškolskej pedagogikyDEJINY VÝCHOVYPredmet = skúmanie výchovy ako špeciálneho javu + jeho vývojaZdroj poznávania = dejiny ľudstva Prameň poznávania = všetko kultúrne ľudské dedičstvoDEJINY ŠKOLSTVA A ŠKOLSKÝCH INŠTITÚCIÍPredmet=skúmanie vzniku a vývoja školských a vzdel zariadení (procesy a obsahy vzdel)DEJINY PEDAGOGICKÝCH TEÓRIÍPredmet = skúmanie názorov a teórií ktoré vytvorili známe osobnosti --- vznik a vývoj pedagogických koncepcií, hnutí a vzťahy medzi nimi ...
|
|
0,7 |
47x |
|
Integrovaný projekt na multikultúrnu a emocionálnu výchovu rómskych a nerómskych žiakov
Projekt11 s. / 1. roč. / doc
Integrovaný projekt na predmet Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov
|
|
4,6 |
3x |
|
Rodinná výchova dieťaťa predškolského veku
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / odt
Na správny fyzický a psychický vývoj väčšiny ľudí má rozhodujúci vplyv spoločenstvo, teda sociálna skupina, ktorej je súčasťou. Prvá skupina ľudí, s ktorou sa človek po narodení dostáva do vzájomného kontaktu je RODINA.Cieľom tejto seminárnej práce je charakterizovať výchovu dieťaťa predškolského veku v rodine a jej prostredí. Poukázať na špecifiká rodiny, vplyv jej fungovania na výchovu dieťaťa predškolského veku a vymedzenie faktorov ovplyvňujúcich jeho výchovu v rodinnom prostredí. Aby sme mo...
|
|
0,1 |
3x |
|
Príprava výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole
Iné9 s. / 1. roč. / docx
Metodický postupOrganizácia prostredia:Motivácia - sed skrížmo na koberci pred tabuľou, potom sa deti presunú k pracovným stolom - riadená činnosť.Vytvorené herné kútiky:- dramatický kútik - konštrukčný kútik
Motivačná časť:
Po príchode deti pozdravím, privítam. Deti si posadajú na koberec . Na tabuli bude príbeh „O Medovníkovom domčeku“ ako maľované čítanie. Spoločne si rozprávku prečítame.
Po dočítaní rozprávky sa detí budem pýtať, čo všetko by mohli nájsť v lese, kde bol postavený med...
|
|
0,7 |
26x |
|
Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
Komplet poznámky z predmetu Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov.1. Antropológia človeka. Rómovia v dokumentoch.2. Pravlasť Rómov. Migračné trasy. Rómovia v Európe. 3. Rómska rodina zo sociálne znevýhodneného prostredia. Znaky, odlišnosti. Špecifiká výchovy detí v rodine. Dôsledky izolácie.4. Problematika majority a minorít v spoločnosti.5. Reč, jazyk. Zvyky, obyčaje. Literárne pramene o Rómoch.6. Rómske umenie. Hudba, tanec, divadlo.7. Rómske remeslá. Záchrana tradičných remesiel - kultúrn...
|
|
3,5 |
10x |
|
Integratívny hrovo - edukačný projekt
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / docx
Téma: V zdravom tele zdravý duchCieľ projektu: Integrované prepájanie hier v edukačnej realite Špecifický cieľ: Rozvíjať pozitívny vzťah k svojmu zdraviuCieľová skupina: veková kategória 5 -6 ročných detíTrvanie projektu: 2 dniHry a hrové činnostiČo mi chutíMaterská škola: heterogénna Vek. Kategória detí: 5- 6 rokovŠpecifický cieľ: dokázať rozlíšiť zdravé a nezdravé potravinyObsahový štandard: zdravé potravinyVýkonový štandard: poznať, rozlíšiť, triediť a vyberať si zdravé potraviny Metódy: Slov...
|
|
0,9 |
38x |
|
Vývoj profesie učiteľa
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učitelia zohrávajú a budú zohrávať stále významnejšiu rolu v učiacej sa spoločnosti 21. storočia. Taktiež ostatní pedagogickí zamestnanci, podieľajúci sa na výchove a vzdelávaní všetkých vekových kategórií detí, mládeže a dospelých, sú zahrnutí do profesie, ktorá spolu poskytuje expertnú výchovnú a vzdelávaciu službu spoločnosti.Učitelia a pedagogickí zamestnanci sú príslušníkmi učiacich sa spoločenstiev a stávajú sa spolutvorcami vzdelávacieho obsahu a koncepcií výchovy, vzdelávania a vyučovani...
|
|
0,1 |
10x |
|