Morálka v politike od Machiavelliho po súčasnosť
Bakalárska práca42 s. / 3. roč. / doc
BP rozbor morálky a politiky v dielach Machiavelliho, Rawlsa, Hobbesa, Marxa, Webera a ďalších filozofov, ktorý sa zaoberali otázkou morálky a politiky a oddelenia morálky od politiky.
Pojmy občan, spoločnosť, politika, morálka. Tieto slová rezonujú nielen v dnešnej dobe. Môžeme povedať, že sú také staré ako ľudstvo samo. Už stáročia, aj keď neboli definované presne v týchto dimenziách, sú vzájomne spojené. Základy kládli ešte Platón a Aristoteles v období, keď sa začala prejavovať kríza ...
|
|
0,3 |
37x |
|
Ľudská dôstojnosť, kvalita a hodnota ľudského života v kontexte ochorenia
Ročníková práca17 s. / 4. roč. / doc
V našej súčasnej uponáhľanej dobe sa do popredia záujmu staršej ale už i tej strednej generácie čoraz častejšie dostávajú otázky spojené s hodnotou a kvalitou ľudského života, pocit straty ľudskej dôstojnosti a s nimi súvisiace diskusie ohľadne zvládnutia respektíve nezvládnutia krízy spôsobenej ochorením. Ľudia sa pýtajú na zmysel života s nevyliečiteľným ochorením i na sprievodné javy, ktoré život človeka ovplyvňujú a mnohokrát i obmedzujú. Často sa stretávame aj s otázkou, či vôbec môže mať ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Nádej ako morálne dobro alebo zlo
Semestrálna práca7 s. / 2. roč. / doc
Názor F.Nietzscheho na otázku nádeje, ponímanie uvedeného pojmu v jeho dielach.
Keď sa v dnešnom uponáhľanom svete zamyslíme nad hodnotami nášho, ale nielen nášho života, zistíme, že vôbec nič nevieme čo a ako sa bude diať ďalej. Koľko ľudí už od pradávna si kladie otázky, na ktoré nevedia odpovedať, odpovie na ne až sám život. V tejto práci sa chceme pokúsiť zodpoveď nastolenú otázku, otázku nielen čo je pre človeka nádej, ale aká vlastne v konečnom dôsledku táto nádej je?
Pokúsim...
|
|
0,1 |
9x |
|
Prípadová štúdia eutanázie
Semestrálna práca24 s. / 4. roč. / doc
Práca je riešením zadaného prípadu z pohľadu piatich etických teórií: prirodzený zákon, prirodzené práva, dentologizmus, kontraktualizmus a utilitarizmus.
V úvode je vymedzený pojem a historický vývin pojmu eutanázie, druhy eutanázie. Jadro práce tvoria už spomínané jednotlivé etické teórie a ich hodnotenie a prístup k eutanázii. V závere je uvedený vlastný názor a príklon k jednej teórii a zdôvodnenie.
|
|
0,2 |
28x |
|
Problém prirodzenosti vo výchove - komparácia J. Locka a J. J. Rouuseaua
Seminárna práca3 s. / 4. roč. / doc
Práca je komparáciou a zhodnotením dvoch výchovných prístupov - konkrétne Johna Locka - dielo O výchove a J.J. Rousseaua - Emil alebo o výchove. V závere - zhodnotenie a prínos pre súčasnosť.John Locke: O výchove
Cieľom výchovy podľa J. Locka je vychovať všestranne vzdelaného úspešného a zdatného gentlemana – stelesnenie požiadaviek vtedajšej mladej buržoázie, ktorý by rozumne riadil svoje záležitosti v živote a stal sa osožným sebe aj spoločnosti. Proti dovtedy zaužívanému scholastickému systé...
|
|
0,1 |
5x |
|
Výchova človeka očami renesančných autorov
Semestrálna práca4 s. / 1. roč. / doc
Pohľad na výchovu v období renesancie očami niektorých renesančných autorov - More, Rotterdamsky, Montaigne. V mojej práci sa budeme venovať autorom, ktorí tvorili v období humanizmu a renesancie. Zameriame sa na takých filozofov ako bol Erazmus Rotterdamský, Thomas Morus či Michel de Montaigne. Každý z nich mal iný názor na formovanie človeka, ktoré predložili aj nasledujúcim generáciám v dielach, v ktorých sa danej téme venujú.
|
|
0,1 |
2x |
|
Problém cieľa výchovy u renesančných autorov
Esej3 s. / 3. roč. / doc
Spôsob výchovy ako ho prezentujú vo svojich dielach Morus a Montaigne. V tejto práci sme sa zamerali na porovnanie postoja k výchove človeka u dvoch renesančných autorov. Prvým je francúzsky humanista a renesančný mysliteľ Michel de Montaigne. Druhým anglický právnik a učenec Thomas More.
|
|
0,1 |
0x |
|