Nezamestnanosť a jej riešenie voči absolventom škôl v regióne Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Nezamestnanosť patrí k fenoménom, ktorému je v modernej ekonómii venovaná zvýšená pozornosť a v súčasnej dobe predstavuje podstatný existenčný problém nielen v našej krajine, ale ide o celosvetový problém, ktorý narastá stále do väčších rozmerov. Nezamestnanosť má svoje negatívne dôsledky na človeka, rodinu i spoločnosť. Zvyšuje sa pravdepodobnosť chudoby, nezamestnaný je často vytlačený na okraj spoločnosti.
Nezamestnanosť je závažným sociálnym a ľudským problémom, ktorý postihuje ľudí bez ohľ...
|
|
2,4 |
36x |
|
Sociálna patológia - poznámky z prednášok
Prednášky26 s. / 2. roč. / docx
Ukončenie: vytvoriť preventívny program Literatúra: Ondrejkovič a kol. - Sociálna patológia Határ a kol. - Základy soc. pedagogiky pre pomáhajúce profesie Turček - Psychopatologické a sociálnopatologické prejavy u detí a mládeže E. Komárik - Pedagogicka emocionálne a sociálne narušených1. prednáška: Soc. patológia, soc. deviácie a soc. anómia- Všeobecne nežiaduce javyPatológia - náuka o chorobáchSociálna patológia - odvetvová sociologická disciplína, kt. skúma negatívne javy vyskytujúce sa v spo...
|
|
0,1 |
2x |
|
Specifické poruchy chování a pozornosti. Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Alan Train KONSPEKT
Semestrálna práca17 s. / 1. roč. / docx
Učíme se porozumět dítěti s ADHD
1. Formujeme chování dítěte
V první kapitole autor nás autor uvádí do problému s výchovou a spoluprácí s dítětem s ADHD, snaží se povzbudit rodiče, učitele a také psychology, či jiné odborné pracovníky, aby se nebáli s dětmi s touto poruchou pracovat, i když je to mnohdy velmi těžké. K prvotnímu popisu problému a úplné představy o něm použil autor příběh chlapce, kterého ve své knize pojmenoval Simon, a jeho matky Liz. Popisuje každodenní problémy s dítětem trp...
|
|
0,1 |
6x |
|
Výchovné poradensto na školách s problémovými žiakmi
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Výchovné poradenstvo je pomerne mladým druhom poradenstva ale je taktiež dôležitou súčasťou školského systému. V Slovenskej republike sa začalo rozvíjať len nedávno no v dnešnej dobe je výchovné poradenstvo zavedené už na všetkých typoch slovenských škôl. V rámci výchovného poradenstva sú žiakom poskytované rôzne konzultačné a poradenské služby, ohľadom vzdelávacích a výchovných problémov ale aj psychických, sociálnych a iných problémov žiakov. Tému mojej seminárnej práce týkajúcej sa problemati...
|
|
0,1 |
8x |
|
Úvod do sociálnej pedaogigky - poznámky
Poznámky17 s. / 1. roč. / docx
2. Téma - Základná terminológia SP a príbuzných vied Pojmy: Sociálny, Socializácia, Soc. Starostlivosť, Profilaxia, Kompenzácia, Poradenstvo, Dobrovoľníctvo1. Sociálny (Bláha, Novotná, Geck):Týkajúci sa živ. podmienok, živ. úrovneVyjadrenie živ. istoty, blaha, dobraSpolucítenie, ľudskosťPozitívne hodnotySkupinový, kolektívnyMajúci sympatie k ľuďom Dobročinnosť, pripravenosť pomôcť2. Socializácia:Proces zospoločenštenia, začlenenia sa do soc. VzťahovFáza prípravná - osvojenie si reči, interiorizá...
|
|
0,1 |
1x |
|
Osobnosť a kompetencie učiteľa
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
ÚVOD Pedagogika je jedna z najvýznamnejších vied a učiteľstvo nie je len jedno z najvýznamnejších povolaní, je to aj poslanie. Poslanie v zmysle štátnom, spoločenskom ale aj očakávania rodičov. Učitelia sú tí, ktorí zasvätia svoj život deťom, ich výchove a vzdelávaniu. A preto si ich práca zaslúži náš rešpekt a úctu. Učiteľ je podľa všeobecnej mienky platený za to, že príde do práce, odsedí si pred triedou zopár hodín a navyše dostane dva mesiace prázdnin. Viacerí si myslia, že učiteľ po prícho...
|
|
0,1 |
16x |
|
Deti proti fajčeniu (preventívny program)
Záverečná práca6 s. / 1. roč. / docx
Vo svete fajčí 1,1 miliardy ľudí a do roku 2025 sa očakáva zvýšenie na 1,6 miliardy. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácii na ochorenia súvisiace s fajčením zomiera ročne 3,5 milióna osôb a ak bude trend fajčenia pokračovať, v roku 2025 zomrie približne 10 miliónov osôb. Deti sa o cigaretách dozvedajú už v ranom veku. Tri zo štyroch detí vedia, čo sú to cigarety, už pred dosiahnutím piateho roku života, nezávisle na tom, či rodičia fajčia alebo nie. Do svojich 11 rokov experimentuje s fajčení...
|
|
0,1 |
9x |
|
Školstvo na Slovensku v období neskorého feudalizmu
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Jedná sa o seminárnu prácu na predmet Dejiny pedagogiky. Táto téma je veľmi zaujímavá. V našej knižnici sme sa dostali k takejto knihe, ktorá nás zaujala. V práci analyzujeme problematiku školstva na Slovensku v období neskorého feudalizmu. Práca sa skladá z 1 kapitoly, 8 podkapitol. Druhá podkapitola sa skladá z 2 častí. Tretia podkapitola sa skladá z 2 častí. Piata podkapitola sa skladá z 2 častí. V práci sme použili literárnu, komparatívnu a historickú metódu.
|
|
0,1 |
5x |
|
Dejiny pedagogiky - poznámky z prednášok
Poznámky14 s. / 1. roč. / docx
1. PrednáškaDP sú vedná disciplína pedagogiky, kt. skúma vývoj výchovy a vzdelávania od najstarších čias po súčasnosť. Prostredníctvom DP sú analyzované a spoznávané skúsenosti z oblasti výchovy a vzdelávania od najstarších čias po súčasnosť.DP majú 3 výrazné funkcie:1. TEORETICKÚ - prostredníctvom ktorej je možné poznávať podstatu výchovy a jej historické premeny.2. PROGNOSTICKÚ - kt. zdôrazňuje, že DP sú zdrojom podnetov a skúseností pri tvorbe modelov výchovnovzdelávacej práce a jej jednotliv...
|
|
0,1 |
3x |
|
Záškoláctvo a jeho príčiny
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Spoločenské prostredie a jeho vývoj prináša so sebou popri pozitívnych zmenách aj narastanie výskytu sociálnej patológie v správaní detí a mládeže medzi, ktoré patrí aj záškoláctvo. Záškoláctvo je tradičný a možno jeden z najbežnejších problémov, ktorý sa objavuje na školách a počet neospravedlnených hodín z roka na rok rastie. Zväčša sa vyskytuje po nejakej zlej situácii, či už je to v rodine, v škole alebo v skupine svojich rovesníkov. Žiak nie je schopný situáciu riešiť inak ako únikom. Táto ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Všeobecná pedagogika - poznámky z prednášok
Poznámky15 s. / 1. roč. / docx
1. Téma - Pedagogika v systéme pedagogických viedPedagogika (autori: Průcha, Kratochvílová, Šmahelová a iný = rozličné teórie, neexistuje jednotná teória)Východisko pre chápanie pedagogiky:1. Antropologické východisko - fenomén výchovy je vo všetkých ľudských spoločenstvách; Nemecko2. Interakcia medzi učiteľom a žiakom - zužovanie pedagogiky na pragmatickú, školskú profesiu; USA3. Prostredie školy - socializácia detí, proces učenia sa; FrancúzskoV slovenských a českých podmienkach sa používajú r...
|
|
0,1 |
2x |
|
Empatia v práci sociálneho pedagóga
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Pedagogika je jedna z najvýznamnejších vied a učiteľstvo nie je len jedno z najvýznamnejších povolaní, je to aj poslanie. Učitelia a pedagógovia sú tí, ktorí zasvätia svoj život deťom, ich výchove a vzdelávaniu. A preto si ich práca zaslúži náš rešpekt a úctu. Pedagogika je často úzko spájaná aj s psychológiou. Pretože každý pedagóg alebo učiteľ musí mať znalosti aj z psychológie, aby dokázal svojich žiakov poznať, pochopiť a motivovať ich či už k učeniu alebo aj k iným aktivitám.
|
|
0,1 |
8x |
|
Ekonómia vzdelávania a pedagogická evalvácia
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Pedagogika je veda, ktorá stále prináša niečo nové do svojho oboru a preto aj ide o vedu s pestrou škálou. Možno sa hovorí že ide len o proces edukácie, avšak my, čo sa tým zaoberáme, vieme že pedagogika nie je len o tom. V tejto vede totižto ide aj o rôzne pojmy a medzi dôležité faktory v pedagogike a samotnej edukácii patrí ekonómia vzdelávania a samotná pedagogická evalvácia. Cieľom seminárnej práce bude oboznámenie s ekonómiou vzdelávania, bez ktorej by vlastne ani nebolo možné vyučovať a za...
|
|
0,1 |
3x |
|
Sociálna pedagogika - poznámky z prednášok
Prednášky36 s. / 2. roč. / docx
História SOPE (poľská, nemecká, slovenská)SOPE: je vedná disciplína, kt. patrí do sústavy vied o výchove.GRÉCKO: Platón - podľa neho môže výchova ako jedna z foriem štátneho donucovania zaistiť bezproblémové formovanie štátu. Tu však chýba myšlienka ľudského súcitenia s tými, kt. sa ocitnú v núdzi.Aristoteles - diferencovaná príprava ľudí na život musí prebiehať so zreteľom k platnej ústave.Seneca - úvahy o tom, že štát nemôže zákonmi a spôsobom vlády zlepšiť morálku a že je potrebné podať pomoc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Somatopédia
Seminárna práca28 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sme sa snažili priblížiť problematiku telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených ľudí. Táto problematika sa dotýka celej našej spoločnosti, a preto by bolo správne, keby sme boli o nej čo najviac informovaní, aby sme mohli takýmto ľuďom pomôcť a aspoň z časti im uľahčiť ich život,
|
|
0,2 |
12x |
|
Pedagogické poradensvo - poznámky z prednášok
Prednášky33 s. / 1. roč. / docx
Ani jeden nie je superiórny- Existuje množstvo poradenských škôl, metód a postupov- Upúšťa sa dnes od hlásenia superiority jednej školy nad všetkými ostatnými- Rozličnými cestami sa dá prísť k rovnakému cieľu (k úspešnému riešeniu poradenského prípadu)- Významní a dobrí poradcovia rôznych prístupov a škôl sú k sebe bližší ako slabší predstavitelia tej istej školy- Poradcovia treba aby boli široko vzdelaní a aby poznali viac prístupov- Prehľad o hlavných poradenských prúdoch, trochu mechanické po...
|
|
0,1 |
4x |
|
Seminárna práca na tému Záškoláctvo
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Záškoláctvo je jedným z najaktuálnejších problémov každej základnej a strednej školy na Slovensku. Preto sa touto prácou snažíme poukázať na značnú váhu tohto problému, ktorým záškoláctvo určite je. Žiaci sa týmto spôsobom pokúšajú vyhnúť písomkám alebo odpovediam ale nie sú to jediné dôvody, prečo chodia poza školu. Závažnejším problémom môže byť šikanovanie zo strany spolužiakov, deti sa začnú báť a vyhýbajú sa prostrediu, v ktorom ich môžu stretnúť. Ďalším dôvodom môže byť nezáujem o školu, š...
|
|
0,1 |
40x |
|
Seminárka - záškoláctvo
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / zip
Záškoláctvo patrí medzi poruchy správania.
Pojmom poruchy správania sa označujú odchýlky od normálneho správania. Spôsobujú výchovné ťažkosti a problémy v sociálnych vzťahoch (Kačáni, 1993).
Záškoláctvo je naozajstným únikom v podobe občasného alebo pravidelného, ktoré sa značne rozšírilo a možno ho považovať za skutočnú pohromu. Proti nej sú učitelia bezmocní (Auger, 2005).
Záškoláctvom trpí jedinec, ktorý sa ho dopúšťa, ale aj celá spoločnosť, pretože jeho dôsledkom sú zlé výsledky žiakov...
|
|
0,1 |
6x |
|
Špeciálna pedagogika - prednášky
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
ÚVODParadigma postihnutiaV analýze OECD (1994) sú vymenované 4 paradigmy, opísané ako model:- medicínsky,- sociálno-patologický,- prostredia,- antropologický. Medicínsky model- vychádza z biologicko-organických alebo funkčných príčin, čo vedie k medicínsky orientovanej starostlivosti, - cieľom je prekonávať a liečiť postihnutie, - špeciálno-pedagogické opatrenia, podporné vyučovanie a rôzne špeciálne terapie sa vykonávajú v špeciálnych zariadeniach, - integrácia znamená prijatie do bežnej školy ...
|
|
0,2 |
3x |
|
Týranie a sexuálne zneužívanie detí
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
V dnešnej dobe je problematika sexuálneho zneužívania veľmi rozšírená. Ľudia nie sú o tejto téme dostatočne informovaní a tak to zvýhodňuje páchateľa a jeho obeť zase znevýhodňuje. Nikto sexuálne zneužívaný by to nemal tajiť a mal by sa obrátiť na pomoc. Sexuálne zneužívanie je vždy aktom násilia. Riešenie nachádzame najmä v širokej prevencii a informovanosti. O svojom tele má každý právo rozhodovať sám. Rozoznávanie pocitov a dotykov je veľmi dôležité a máme právo povedať NIE!V tejto seminárne...
|
|
0,1 |
21x |
|
Typológia konfliktov - poznámky z prednášok
Prednášky8 s. / 1. roč. / docx
Typológia konfliktovZo sociálneho hľadiska:- Intrapersonálne - sú konflikty vo vnútri jedného človeka. Môže to byť napríklad vnútorný konflikt chlapca, ktorý by chcel ísť hrať s chlapcami futbal, ale zároveň vie, že sa musí na druhý deň naučiť do školy. Má strach, že keď pôjde hrať futbal, už sa nebude vládať naučiť. Jeho rozhodovanie je vnútorný konflikt medzi zodpovednosťou voči škole (alebo strachom, že dostane päťku) a pôžitkom z radosti pri hraní futbalu s kamarátmi.- Interpersonálne - sú k...
|
|
0,1 |
2x |
|
Manažérske funkcie - plánovanie
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Manažérske funkcie respektíve aktivity, činnosti sú typické úlohy, ktoré vedúci pracovník rieši v procese svojej riadiacej práce. Poslaním manažmentu je dosiahnutie cieľov danej organizácie, čo sa zabezpečuje vzájomným súladom manažérskych funkcií. (Pinková, 1994, s.49).
Plánovanie je prejavom cieľavedomosti manažéra a prejavuje sa tak, že manažér:
- má vopred pripravený obraz toho, čo chce dosiahnuť, pozná cieľ činnosti,
- vie, akými prostriedkami ho môžeme dosiahnuť,
- usiluje sa skoordi...
|
|
0,3 |
11x |
|
Fóbie
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / docx
Seminárna práca je zo všeobecnej psychológie, definuje základne fóbie, s ktorými sa stretáveme dennodenne.
ÚvodČastejšie trpia fóbiami ženy ako muži. Svoj strach, svoju fóbiu sa snažia schovať, utajiť pred svojimi kolegami, známymi ale niekedy aj samy pred sebou. Títo ľudia z obavy pred lekármi, z obavy odvrhnutia prípadne výsmechu z ich okolia len mlčky trpia. Z tohto dôvodu väčšina ľudí nedostane lekársku pomoc. Každý sa niečoho bojí, niekto má obavu z výšok, z príšer, z ohňa, z hadov, nešť...
|
|
0,1 |
11x |
|
Poznámky z Profesijnej etiky
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
Jedná sa o poznámkyz prednášok predmetu Profesijná etika.
Profesijná etika
Existencia človeka je možná iba v interakcii s inými ľuďmi. dôležitým predpokladom tejto interakcie je uvedomenie si skutočnosti, že všetci sú si rovní. Najdôležitejším momentom interakcie ľudských bytostí je spolupráca. Hybným momentom tejto spolupráce je to poznanie, že takáto forma aktivity je pre všetkých oveľa prospešnejšia ako len ich individuálne aktivity.
Profesijná etika je súčasťou aplikovanej etiky. Prof...
|
|
0,1 |
8x |
|
Sociálna pedagogika - štátnice
Štátnicové otázky57 s. / 5. roč. / doc
Vypracované otázky na štátnice zo sociálnej pedagogiky.
|
|
0,3 |
44x |
|
Sociálno-pedagogická komunikácia
Študijný materiál34 s. / - roč. / doc
Podstata sociálno-pedagogickej komunikácie
V procese socializácie sa každý človek dostáva do množstva najrôznejších sociálnych kontaktov, ktoré majú rôznu dĺžku trvania, frekvenciu a intenzitu. V týchto kontaktoch prebieha sociálna interakcia, ktorou rozumieme „jednanie ktorého dôsledkom je vzájomné ovplyvňovanie jedincov alebo skupín“ (Jandourek, J., 2001, s. 109).Komunikácia je proces, pri ktorom si v priamom alebo nepriamom sociálnom kontakte odovzdávame informácie a významy. Predstavuje vše...
|
|
0,2 |
1x |
|
Systém a význam diela J. A. Komenského
Životopis6 s. / 1. roč. / doc
Život a pedagogická práca J. A. Komenského
Komenský sa narodil 100 rokov po objavení Ameriky Krištofom Colombom, od tých čias sa prekonalo niekoľko bojov, Európania začali obsadzovať miesta a tiež sa rozvinul obchod. Jeho narodenie bolo 28. marca 1592 v rodine Martina Komenského v dedinke Nivnica, ktorá sa nachádzala pri Uherskom Brode. Už v dvanástich rokoch stratil oboch rodičov, tak bol vychovávaný svojou tetou v Strážnici, no neskôr našiel svoj domov, útulok u poručníka v Nivnici.
V 16tich...
|
|
0,1 |
3x |
|
Charakteristika a anamnéza dieťaťa
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / docx
Práca uvádza charakteristiku a anamnézu konkrétneho dieťaťa. Dieťa, ktoré budem opisovať, je môj malý sused. Býva u nás na sídlisku. Stretávam ho pri prechádzkach, či náhodných návštevách. Sledovala som jeho prejavy, schopnosti, zručnosti, či sa vie adaptovať a iné veci, ako životné podmienky rodiny či samotný obraz osobnosti...
|
|
0,1 |
14x |
|