Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
25x |
|
Syndróm CAN (Sociálna patológia a prevencia)
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
Syndróm týraného, zneužívaného a zanedbávaného dieťaťa, všeobecne označovaný v anglosaskej literatúre ako Child Abuse and Neglect (CAN) a odtiaľ prevzatý aj do našej terminológie, je súbor nepriaznivých príznakov v najrôznejších oblastiach stavu a vývoja dieťaťa i jeho postavenia v spoločnosti, predovšetkým v rodine. Sú výsledkom prevažne úmyselného ubližovania dieťaťu, spôsobeného alebo pôsobeného najčastejšie jeho najbližšími vychovávateľmi, hlavne rodičmi. Ich najhraničnejšou podobou je úplné...
|
|
0,1 |
20x |
|
Vzťah medzi mužom a ženou, partnerský vzťah, jednotlivé fázy partnerského vzťahu
Seminárna práca21 s. / 2. roč. / doc
Voľbou životného partnera človek rozhoduje o celkovej kvalite a perspektíve svojho budúceho života, ako aj o jeho pokračovaní v podobe potomstva. Je to veľmi vážne a zodpovedné rozhodnutie. Každý človek by chcel byť šťastný. Musíme preto postupovať rozvážne a nenáhlivo s vedomím zodpovednosti za bližšie i vzdialenejšie následky svojej voľby.
Pri voľbe partnera človek zvyčajne nie je osamotený. Je dobré, ak pri výbere má možnosť poradiť sa s niekým, komu dôveruje a koho pokladá za skúsenejšieho,...
|
|
0,1 |
10x |
|
Dobrý manažér dokáže ľudí počúvať
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Neefektívne resp. pasívne počúvanie je v manažmente nesmierne drahé. Nielenže dochádza k strate pracovného času, iniciatívy a motivácie pracovníkov, ale rokovania musia byť často obnovené, problémy ostávajú otvorené, dochádza k prekrucovaniu myšlienok, najmä ak sa postupuje cez reťaz informácií. Nedostatkami a chybami v počúvaní môže manažér svojej firme spôsobiť veľké straty. Východisko je tu jednoznačne naučiť sa aktívne počúvať.Väčšina manažérov sa domnieva, je presvedčená,, že schopnosť akt...
|
|
0,1 |
14x |
|
Prevencia šikanovania (čo je šikana, techniky oslobodenia atď.)
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / docx
Škola je významná sociálna inštitúcia, ktorá v súčasnosti plní svoju funkciu v neľahkých podmienkach. Učiteľské povolanie je náročne a v neistej a nestabilnej dobe je edukácia ešte problematickejšia. Mnohí učitelia z najrôznejších dôvodov nahrádzajú výchovu trestami a poznámkami. V neposlednom rade si musíme tiež uvedomiť, že škola už prestáva byť bezpečným miestom. Násilie sa z ulíc pomaly presúva aj do tejto inštitúcie. Musíme si uvedomiť, že dôsledky šikanovania zahŕňajú všetky tri strany ako...
|
|
0,1 |
11x |
|
Prechod rozprávkov vo voľnom priestranstve - Rybár a jeho žena
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / docm
Rybár a jeho ženaTáto príležitostná aktivita je vytvorená na základe rozprávky rybár a jeho žena. Obsahuje 5 aktivít na rozvíjanie kognitívnych schopností, senzorické vnímanie, jemnú motoriku, emotívnu sféru a morálku. Táto aktivita sa skladá z 5 stanovísk, kde pri každom stanovisku sa budeme sústrediť na jednu spomínanú sféru. Rozprávkou budú deti sprevádzané animátorom rybárom, ktorý sa stále vracia k jazeru k čarovnej rybe, aby mu splnila prianie jeho ženy (v rozprávke išlo o to, že rybár chy...
|
|
0,1 |
3x |
|
Človek je tvor, ktorý sa presahuje
Esej6 s. / 2. roč. / docx
Transcendencia a sebatranscendencia človeka.
„Človek je tvor, ktorý sa presahuje“. Na to, aby som mohol o tejto téme vôbec hovoriť, je dobre uvedomiť si, kto je vlastne človek, prečo je na svete, čím sa líši od ostatného živého. Presne týmito otázkami sa zaoberali ľudia od najstarších čias sveta. Správna odpoveď je však asi len jedna, a to, že správne odpovede na tieto otázky neexistujú. Nemôžeme povedať, že poznáme definíciu, prečo človek vôbec existuje, prečo si uvedomuje sám seba, prečo prež...
|
|
0,1 |
0x |
|