Multireligiózna a multikulktúrna výchova
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / docx
Religio - revue pre religionistiku v roku 2007 zverejnilo štúdiu Břetislava Horyny s názvom „Kultúrna veda - ďalšia dilema religionistiky“, v ktorej jej autor otvorene hovorí o kríze identity religionistiky ako vedného oboru. V štúdii narážame na tvrdenie týkajúce sa nejasného postavenia religionistiky v systéme vied, teoretickej a metodologickej nerozvinutosti oboru, autor sa vymedzuje proti interdisciplinarite, ktorá je podľa neho len zásterkou pre danú nedoriešenú otázku teórie a metodológie ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vypracované štátnicové otázky Špeciálna pedagogika - Pedagogika mentálne postihnutých
Vypracované otázky65 s. / 2. roč. / doc
1. PMP ako disciplína ŠP a súvzťažné vedyŠP je systémom vedeckých poznatkov o špecped. javoch a procesoch, a ich interakciách.PMP ako súčasť ŠP je systémom vedeckých poznatkov o MP, o osobách s MP, o ich špeciálnych (edukačných) potrebách, o ich výchovnej rehabilitácii a jej zákonitostiach.Predmet ŠP: edukácia postihnutých, narušených a ohrozených.Predmet PMP: edukácia MPPMP sa ako vedný odbor zaraďuje do sústavy špeciálnopedagogických vied. ŠP je pre PMP základným východiskovým odborom. Sústava...
|
|
0,5 |
37x |
|
Špecifiká edukácie emocionálne traumatizovaných detí
Bakalárska práca41 s. / 3. roč. / pdf
Každý má nárok na zmysluplný a plnohodnotný život v okruhu milujúcej rodiny. Bohužiaľ nie každému je to dopriate. Rodina zohráva v našich životoch dôležitú úlohu, ktorá nás ovplyvňuje po celý náš život. Výchova emocionálne a sociálne narušených osôb je špecifický smer pedagogického pôsobenia a starostlivosti o osobu so špeciálnymi výchovnými potrebami v oblasti korekcie vrodených, vývinových alebo získaných porúch správania alebo prežívania. Základom výchovnej práce s týmito skupinami osôb je pe...
|
|
0,5 |
1x |
|
Deti o svojich právach - Slovensko 2009
Referát8 s. / 2. roč. / pdf
spracovaný výskum z roku 2009
1. Autori výskumu
Slovenský výbor pre UNICEF. Autori záverečnej správy:
Peter Guráň,. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva
Jarmila Filadelfiová, EsFem)
2. Motív vzniku výskumu
Bezprostredným podnetom pre výskum bolo jednak okrúhle výročie Dohovoru o
právach dieťaťa, keďže práve v roku 2009 (20. novembra) uplynulo dvadsať rokov
od prijatia tohto dokumentu na pôde OSN, a jednak kampaň Rady Európy za úplný
zákaz fyzických trestov detí....
|
|
0,3 |
0x |
|
Pedagogická diagnostika - Poruchy správania (Záznam z pedagogickej diagnostiky žiaka)
Analýza4 s. / 1. roč. / doc
Rodinná situácia:XY pochádza z viacdetnej rodiny, zo sociálne znevýhodneného prostredia. Má 10 súrodencov, narodil sa ako siedme dieťa v poradí. Rodičia nie sú zosobášení. Celá rodina, teda 13 osôb, žije v nevyhovujúcich podmienkach, v dvoch miestnostiach. Dieťa nemá svoje vyhradené miesto a vlastnú posteľ. Otec pracuje na fuškách, matka je na rodičovskej dovolenke. Domáce prostredie je nepodnetné, deti spávajú na matracoch, na zemi a ziaľ sú svedkami intímneho kontaktu rodičov. Spôsob života v ...
|
|
0,1 |
16x |
|
Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
Starostlivosť o mentálne postihnutých si už niekoľko rokov vyžaduje aby spoločnosť rozvinula vzdelávanie na niekoľkých stupňoch. Aby poskytovaná pomoc mohla byť dostatočne rôznorodá, je dôležité nesnažiť sa pokryť všetkú potrebu jedným typom vzdelávania. Rovnako dôležitá ako rôznorodosť je aj medziodbornosť v pomoci mentálne postihnutým.
|
|
0,1 |
31x |
|
Základy špeciálnej pedagogiky
Skriptá112 s. / 2. roč. / docx
Špeciálnou pedagogikou sa označuje vedná oblasť v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie (výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychoso- ciálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania. Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či in...
|
|
2,3 |
20x |
|
Špeciálna pedagogika - poznámky, otázky, ťahák
Študijný materiál16 s. / - roč. / doc
ŠP- veda ktorá sa zaoberá osobami, ktoré sú mimo normy
Cieľom, je dosiahnutie najvšeobecnejšieho rozvoja osobnosti
Stupne socializácie- 1 Integrácia, 2 Adaptácia(prispôsobenie sa, už musia byť vytvorené podmien. pre postihnutých) 3 Utilita( niečo ako využiteľnosť, zvyšujú si tým kvalitu života), 4 Inferiorita ( taký ťažký stav, že potrebujú opateru)
Člen. ŠP -1 Psychopéria- pedag. mentálne postihnutých, úbytok rozumových schopnosti
-2 Edopédia- ped. psycho-sociálne narušených- poruchy správ...
|
|
0,1 |
56x |
|
Gavora Peter - Akí sú moji žiaci?
Skriptá239 s. / 2. roč. / pdf
Predkladaná učebnica sa venuje problematike pedagogickej diagnostiky.
|
|
9,9 |
54x |
|