Výučbové programy na špeciálnych ZŠ pomocou IKT technológie
Seminárna práca9 s. / 4. roč. / doc
Správnym využívaním IKT môžeme vypestovať u detí pocit kontroly svojich myšlienok, správania a okolitého sveta, podporovať logické myslenie, koncentráciu a zlepšovať motorickú a vizuálnu koordináciu.
Dobré detské hry a výukové softwarové programy nevyvíjajú žiaden časový tlak. Dieťa môže medzitým snívať a so svojimi počítačovými hrdinami zažívať rôzne dobrodružstvá. Multimediálnosť – teda možnosť, získať informácie z rozličnými spôsobmi – sa deťom páči.
Všestranný rozvoj osobnosti dieťaťa pomo...
|
|
0,1 |
21x |
|
Špeciálno-pedagogická diagnostika a prognostika
Štátnicové otázky89 s. / 5. roč. / doc
1. otázka - Objasnite pojmy „špeciálno-pedagogická diagnostika“, „diagnostika“, „diagnóza“, „prognóza“. Opíšte kritéria a postupy diagnostiky školskej pripravenosti – diagnostika kognitívneho a sociálneho vývinu, diagnostika motoriky a reči, využitie testov v procese diagnostikovania detí predškolského veku.
Získavaním poznatkov o postihnutom/narušenom jednotlivcovi sa zaoberá špeciálno-pedagogická diagnostika
- špeciálno-pedagogická diagnostika je cieľavedomá činnosť zameraná na rozpoznanie ...
|
|
0,7 |
98x |
|
Kreativita v práci vychovávateľa
Ročníková práca15 s. / 5. roč. / doc
Cieľom
ročníkovej práce bolo poukázať na kreativitu vychovávateľa. Práca popisuje
činnosť v školskom klube detí, osobnosť pedagóga, samotnú kreativitu
a jej využívanie v edukačnom procese. V práci sme sa zaoberali
výchovno – vzdelávacou činnosťou, ktorá je dôležitá pre deti v ŠKD.
Rozvinuli sme tématické oblasti výchovy v ŠKD a podrobnejšie sme sa
venovali osobnosti kreativite v práci vychovávateľa a jeho
osobnosťou. Opisujeme aká je dôležitá kreativita vo voľnom čase detí a ako
sa má ro...
|
|
0,1 |
42x |
|
Špeciálna didaktika Jazyk a komunikácia 1
Prednášky8 s. / 5. roč. / doc
Didaktika (gr. didaskein = učiť, vyučovať)
pedagogická veda zaoberajúca sa:
– obsahom a rozsahom vzdelania a vzdelávania,
– cieľmi, metódami, formami a prostriedkami vyučovania,
– interakciou medzi učiteľom a žiakom.
Didaktika – jazyk a komunikácia (JaK), (slovenského jazyka a literatúry...)
- aplikácia všeobecnej didaktiky na vyučovanie SJ a L
Veda zaoberajúca sa:
• obsahom a rozsahom učiva o JaK;
• cieľmi, metódami, zásadami, formami, prostriedkami vyučovania predmetov JaK;
• int...
|
|
0,2 |
7x |
|
Špeciálna didaktika Jazyk a komunikácia 2
Prednášky6 s. / 5. roč. / doc
ROVINA SLOHOVÁ
Funkčný JAZYKOVÝ ŠTÝL
- spôsob, výstavba jazykového prejavu,
- výber, použitie a usporiadanie jazykových prostriedkov
- autor /žiak/ cieľavedome a zámerne vyberá z výrazov
JAZYKOVÉ ŠTÝLY - výber a usporiadanie jazykových prostriedkov typických pre istý jazykový prejav, alebo pre istého autora s ohľadom na funkciu a situáciu prejavu.
Druh / Funkcia / Žánre daného štýlu& administratívny (úradná komunikácia - úradný list,tlačivá,životopis)& hovorový (komunikatívna - be...
|
|
0,1 |
8x |
|
Špeciálna didaktika človek a svet práce
Štátnicové otázky31 s. / - roč. / doc
1. otázka - Charakteristika vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, charakteristika štátneho a školského vzdelávacieho programu vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, rámcový učebný plán predmetov pracovné vyučovanie a svet práce, postavenie a úlohy predmetov pracovné vyučovanie a svet práce z pohľadu profesijnej orientácie, význam úlohy a ciele predmetu pre jednotlivcov s mentálnym postihnutím, úlohy a ciele predmetu svet práce, osobnosť, kvalifikačné a odborné požiadavky na uči...
|
|
0,3 |
25x |
|