Metafora v zábavných reláciách (Bakalárska práca, Učiteľstvo akademických predmetov, špecializácia: anglický jazyk a literatúra - slovenský jazyk a literatúra)
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Hoci si myslime, že jej využívanie prináleží iba básnikom, hercom či iným majstrom slova, nie je to tak. Ani nevieme ako, a stáva sa bežnou súčasťou našich rozhovorov. Môžeme ju počuť na ihriskách, v reštauráciách, v priestoroch bánk či úradov, dokonca i na staveniskách. Je nevyhnutnou súčasťou jazyka. Dôvod? Tých je viac. Jedným z nich by mohla byť aj skutočnosť, že ani jeden jazyk nemá dostatočné množstvo prostriedkov na vyjadrenie všetkých myšlienok človeka, na pomenovanie nových javov, s kto...
|
|
0,2 |
0x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie
Poznámky18 s. / 1. roč. / docx
Poznámky - skriptá z predmetu Filozofické a sociálne východiská v edukácii na univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.
SPOLOČNOSŤ A VÝCHOVA
SPOLOČENSKÉ VÝCHODISKÁ VÝCHOVY
Spoločnosť
- v najširšom zmysle slova je označením pre každý súbor jedincov, v kt. existujú stabilné vzťahy a vzájomné služby
- v užšom zmysle slova – najmä v sociológii – označenie pre súbor ľudských bytostí, ktorých vzťahy sú riadené inštitúciami, zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje alebo mu dáv...
|
|
0,1 |
41x |
|
Francúzsky materializmus - Naturalistické obrazy človeka
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Materializmus je filozofický smer, ktorý uznáva hmotu za prvotnú a vedomie a myslenie za odvodené, spravidla bol svetonázorom pokrokových síl. Pojem materializmu pochádza z latinského slova materialis, čo je hmotný. Filozofický materializmus dokazuje prvoradosť materiálneho a druhoradosť duchovného. Vznikol ako reakcia na idealizmus, pod vplyvom prudkého rozvoja techniky a prírodovedeckých objavov. V historickom kontexte ide o vyvrcholenie franzúczskeho osvietenstva. Vznikol ako reakcia na ideal...
|
|
0,1 |
4x |
|
Teória vyučovania (rozpracovanie tém a seminárne práce)
Seminárna práca50 s. / 4. roč. / zip
Obsahuje rozpracovanie jednotlivých téz predmetu Teória vyučovania a 2 seminárne práce:Príprava učiteľa na vyučovanie, dlhodobá, krátkodobá, didaktická analýza učiva, pojmová mapa, pedagogická dokumentácie (seminárna práca)
Alternatívne koncepcie vyučovania (seminárna práca)
|
|
0,2 |
12x |
|
Antropológia J. J. Rousseaua
Seminárna práca5 s. / 4. roč. / docx
V tejto seminárnej práci sa pokúsim priblížiť Rousseaovo chápanie človeka, ktorý bol francúzsky osvietenský mysliteľ 18. storočia. Vychádzať budem hlavne z jeho diela O pôvode a príčinách nerovnosti medzi ľuďmi. Cieľom mojej seminárnej práce je poukázať na človeka v prirodzenom stave a jeho postupné formovanie, kde sa začína ukazovať nerovnosť medzi ľuďmi. Podľa Rousseaua je človek produktom prírody. Človek ako produkt prírody v počiatkoch svojej existencie vlastní to, čo potom neskôr stráca a t...
|
|
0,1 |
4x |
|
Environmentálna geografia 1
Prednášky9 s. / 4. roč. / docx
ENVIRONMENTÁLNA GEOGRAFIA
Charakteristika ŽP: životný priestor človeka, zahŕňa materiálne a nemateriálne podmienky, ktoré človek potrebuje pre život i pre rozvoj.
Problematika ŽP rieši vzťah človek a prostredie.
Vedy: geografia, estetika, chémia, ekológia, environmentalistika – skúmajú ŽP. Je potrebné využívať interdisciplinárny prístup.
Definície ŽP:
1. skupina: ekologicky, alebo biocentricky definované definície
2. skupina: antropocentricky orientované definície
Environmentálna geogra...
|
|
0,1 |
6x |
|
Rétorické aspekty IKT
Seminárna práca6 s. / 5. roč. / docx
O rétorike sociálnych sietí a prezentovania.
Dobu a spoločnosť, v ktorej v súčasnosti žijeme, možno označiť za postmodernú. Princípy postmoderny vychádzajú z demokratického usporiadania spoločnosti. Jej základnými znakmi sú pluralita činnosti človeka a spoločnosti vôbec, turbulentnosť a premenlivosť, globalizácia a nie v poslednom rade technoktratizmus a informatizácia.
V dnešnej dobe, v ktorej internet sa stáva hybnou silou sveta, existuje množstvo druhov sociálnych sietí, ktoré možno dif...
|
|
0,1 |
2x |
|
Environmentálna geografia 2
Prednášky9 s. / 4. roč. / docx
Globálne environmentálne problémy
GLOBALIZÁCIA
Prebiehajú procesy:
1. časopriestorové zahusťovanie – vytváranie niečoho kompaktného, napr. zavádzanie meny euro
2. zvyšujúci sa pohyb a komunikácia – pohyb v čase a v priestore (človek, tovar)
3. rozširovanie sociálnych konfliktov a kontaktov v priestore – neprerušenie kontaktov
Vedľajšie znaky globalizácie:
1. narastajúca priestorová mobilita – prekonávanie bariér
2. zvyšuje sa a expanduje systém dodávok tovaru a služieb
3. pôsobia nár...
|
|
0,1 |
4x |
|
Russellova teória poznania a metóda logickej analýzy
Analýza4 s. / 1. roč. / doc
Seminárna práca z filozofie - metodológia. V úvode by som chcela trochu objasniť, čím sa Russell vo svojom diele zaoberal. Russell bol filozof 20. storočia ktorý tvrdil, že jediný a naozaj účinný nástroj poznávania je v prírodovede. Jediné, čo naozaj existuje, sú zmyslové dáta, alebo atomárne fakty. Sú to elementárne častice, z ktorých je každá vec zložená. Podľa neho filozofia má byť logikou vedy. Predmetom logickej analýzy je význam celej vety, pričom význam slov sa objasňuje z ich miestnej ho...
|
|
0,1 |
12x |
|
Phonetik und Phonologie in der deutschen Sprache
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
Najdôležitejšie veci týkajúce sa predmetu Phonetik und Phonologie in der deutschen Sprache - v skratke celá teória, vhodná na ťahákové použitie :-)
|
|
0,1 |
5x |
|