Krúžok varenia a pečenia - metodika záujmovej činnosti
Seminárna práca3 s. / 3. roč. / doc
Úvod
Metodika záujmových činností predstavuje komplex výchovno-vzdelávacích činností so žiakmi v čase mimo vyučovania. Cieľom je prehlbovať a systematicky rozvíjať jednotlivé stránky žiakovej osobnosti v súlade s potrebami a požiadavkami
Krúžková (záujmová) činnosť odkrýva talenty a rozširuje duševný obzor, vedomosti a zručnosti mládeže a harmonický rozvoj osobnosti. Práve prostredníctvom záujmovej činnosti možno aktivizovať aj žiakov z menej podnetného prostredia. Veľmi dôležité ...
|
|
0,1 |
83x |
|
Pedagogická diagnostika a komparatívna pedagogika
Testy2 s. / 2. roč. / doc
Vypracované testy na predmety Pedagogická diagnostika a Komparatívna pedagogika. Test z pedagogickej diagnostiky má 10 otázok a test z komparatívnej pedagogiky má 5 otázok.
Komparatívna pedagogika:
1. Prvý školský zákon platný na území SR.
Ratio educationis z roku 1777
2. Iniciátor zákona (panovník) a prínos zákona.Mária Terézia a Jozef II., zaviedala sa povinná školská dochádzka pre deti od 6 do 12 rokov, formuje sa školská sústava, vznikajú prvé gymnázia v Revúcej, Martine a Kláštore pod Z...
|
|
0,1 |
78x |
|
Poznámky - Didaktika odborného výcviku
Poznámky2 s. / 2. roč. / doc
1) Ako chápeme význam slova didaktika?
Slovo didaktika je odvodené z gréckeho slova didaskein, čo v preklade znamená vyučovať, poučovať, učiť sa , nechať sa poučovať. Korene didaktiky siahajú hlboko do staroveku (SOKRATES, PLATÓN, QUINTILIANUS, ARISTOTELES). V priebehu vývoja nadobudla didaktika rôzne podoby a bola tiež rozlične chápaná a vysvetľovaná.
2) Ako chápeme význam slova didaktika v pedagogike?Pri definovaní pojmu didaktika, vedeckí pedagogickí pracovníci vychádzajú z toho, že hlavnou...
|
|
0,1 |
23x |
|
Technika a životné prostredie
Testy1 s. / 2. roč. / rtf
Poznámky a test vo forme ťaháku na predmet Technika a životné prostredie.
Hlavné príčiny a dôsledky znečisťovania ŽP
A. Energetika - Emisie skleníkových plynov (oxid uhličitý CO2 metán CH4 )
- Emisie znečisťujúcich lát. (TZL, oxidy síry SO2, oxidy dusíka NOx, oxid uhoľnatý CO;
- Produkcia odpadu
- Vypúšťanie odpadovej vody
B. Doprava - Oxidy dusíka (NOx, smog, kyslé dažde)
- Ozón (O3) – troposferický- zlý; stratosferický - dobrý)
- Olovo a ťažké kovy
- Tuhé častice • Oxid siričit...
|
|
0,1 |
16x |
|
Teória výchovy - poznámky z prednášok
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy
Antipedagogika - 1975 Ekkerhard von Braunmühl, Hubertus von Schoenebeck
Rozvoj jedinca – na začiatku sú dedičné predpoklady na ktoré vplývajú výchova a prostredie
Znaky výchovy:
- Perspektívnosť
- Zámernosť
- Komplexnosť
- Dlhodobosť
- Protirečivosť
- Dynamičnosť
- Dvojstrannosť
Funkcie výchovy:
- Formatívno rozvíjajúca
- Mobilizujúca
- Povzbudzujúca k sebavýchove
- Profylaktická (vychovávateľ pozná problém a dopredu dieťa informuje, čo sa môže stať)
- Prevýchovn...
|
|
0,4 |
3x |
|
Didaktika - 5 vypracovaných testov DTI
Testy3 s. / 1. roč. / doc
5 vypracovanych testov A, B, C, D a F po 10 otázok na predmet Didaktika
C skupina1. Čo predstavuje odchýlka od normy, bez príznakov patologie.porucha2. Čo je to rehabilitácia?Ide o súbor aktivít zameraných na včlenenie jedinca do spoločnosti. Spája sa s postihnutými jedincami.3. Akým pojmom nazývame psycho-sociálne narušených jedincov do spoločnosti .
resociializácia4. O čo ide v edukácii?ide o súhrn výchovných, vyučovacích a vzdelávacích aktivít, v dôsledku ktorých sa porušený, alebo postihnu...
|
|
0,1 |
18x |
|