Klasifikácia technických odborov vo vzťahu k sústave študijných a učebných odborov
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
V seminárnej práci sa venujem téme klasifikácia technických odborov vo vzťahu k sústave študijných a učebných odborov. V prvej časti som na začiatok popísal aktuálnu sústavu škôl na Slovenskej republike, kde som popísal a aj graficky znázornil systém školského vzdelávania od materskej školy.V druhej časti som sa venoval popísaniu platnej legislatívy, ktorá upravuje školský systém na území slovenskej republiky, zákony, vyhlášky nariadenia vlády SR, body ústavy SR ktoré ho upravujú. Ďalej som sa z...
|
|
0,2 |
6x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Problematika špecifických porúch učenia je v súčasnosti asi jedným z boľavých miest nášho školstva. Jednotlivci s poruchami učenia sa vo väčšine vzdelávajú v integrovaných podmienkach základných a stredných škôl. Aj preto patrí k najdiskutovanejším témam súčasného školstva. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s č...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vedenie účtovníctva - podnikateľský plán
Ekonomický plán21 s. / 2. roč. / doc
1. Zhrnutie
Vedenie účtovníctva som sa rozhodla vykonávať na základe živnostenského listu. Hlavným poslaním mojej malej firmy je ponúkať služby v oblasti vedenia účtovníctva pre malých a stredných podnikateľov. V mojej ponuke je vedenie jednoduchého a podvojného účtovníctva, poradenstvo v ekonomickej oblasti, v právnej oblasti a v personalistike. Svoje služby ponúkam na základe vzdelania, ktoré som získala štúdiom na Obchodnej akadémií a neskôr štúdiom popri zamestnaní na Ekonomickej fakulte v...
|
|
1,4 |
278x |
|
Pedagogika voľného času
Študijný materiál34 s. / 3. roč. / doc
Pedagogika voľného časuPaedDr. Michal Loncko, PhD.loncko@dti.skVymedzenie, teoret. A metod. Východiská, voľný čas - charakter., funkcie, obsah a organizácia, v.c. ako prevencia proti patol. Javom.I.Pojem: V.č.- je časové obdobie, počas ktorého si svoje činnosti môžeme slobodne vybrať, pričom tieto činnosti vykonávame dobrovoľne, s potešením a prinášajú nám pocit uspokojenia a uvoľnenia. (opak čas. Obdobia nutnej práce a povinností)V.č. - pojem v sebe zahrňuje: odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujm...
|
|
0,2 |
13x |
|
Pedagogika 19. storočia (Pestalozzi, Herbart, Fröbel, Tolstoj, Ušinskij)
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
ÚVODOtázky výchovy patria v živote človeka k výsostne dôležitým otázkam jednotlivca i spoločnosti. Skúmaniu výchovy sa venujú vedy o výchove. Objasňujú výchovu zo svojho špecifického uhla pohľadu, analyzujú rôzne aspekty tohto zložitého fenoménu, ktorý je zásadne dôležitý pre rozvoj osobnosti človeka, život s ľuďmi a so sebou samým.Pedagogika sa tradične definuje ako veda o výchove - edukácii, konkrétnejšie veda o výchove a vzdelaní. Medzi vedami o výchove má pedagogika osobitné miesto svojím ko...
|
|
0,1 |
12x |
|
Prednášky z predmetu Všeobecná didaktika
Prednášky16 s. / 1. roč. / docx
Pojem DIDAKTIKA do pedagogiky zaviedol začiatkom 17. Storočia nemecký pedagóg Wolfgang RATKE (1571 - 1635)Základné didaktické pojmy• Vzdelávanie
•
Vzdelanie
•
Vzdelávací proces
•
Vedomosti
•
Zručnosti
•
Návyky
•
Vlastnosti (črty)
•
Schopnosti (vlohy)Súčasná moderná pedagogika uplatňuje novšie pojmy
•
Edukácia
•
Edukačné prostredie
•
Edukátor
•
Edukant
|
|
3,6 |
11x |
|
Všeobecná didaktika - Učiteľ a žiak vo výučbe
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Osobnosť učiteľa je v dnešnej dobe vnímaná rôznymi spôsobmi. Pre niektorých je vzorom, pre iných nepriateľom. Do akej miery ovplyvňuje osoba učiteľa životy detí, žiakov a študentov? Aké vlastnosti by mal mať pedagóg aby sa im stal zároveň priateľom? Učiteľstvo je krásne ale aj veľmi zodpovedné povolanie tých, čo na seba berú úlohu vyučovať v školách, a pomáhať tak rodičom pri plnení ich povinností i zastupovať ľudskú spoločnosť. Toto povolanie si vyžaduje osobitné vlohy mysle i srdca, veľmi star...
|
|
0,1 |
1x |
|
Prevencia kriminality (popísanie kriminality detí a mládeže, prevencia)
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Kriminalita je jedným z najzávažnejších celosvetových problémov. Zasahuje do sociálnej, bezpečnostnej, ekonomickej, kultúrnej i politickej sféry života celej našej spoločnosti. Je preto potrebné urobiť všetky možné opatrenia na zabránenie jej rastu. Potvrdzuje sa, že aj v tejto oblasti platí osvedčené − že práve prevencia je najpodstatnejšia a najefektívnejšia .
Prevencia kriminality ako súčasť vedy o kriminológii tvorí nedocenený nástroj realizácie účinných opatrení smerujúcich k eliminácii ...
|
|
0,1 |
31x |
|
Metodika záujmovej činnosti - prednášky
Prednášky33 s. / 3. roč. / doc
Pojem VČ v sebe zahrňuje: odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujmové činnosti, záujmové vzdelávanie, dobrovoľne spoločensky prospešnú činnosťVoľný časMedzi voľnočasové aktivity - nepatrí vyučovanie a činnosti s ním súvisiace u detí a mládeže, základná starostlivosť o zovňajšok a osobné veci, povinnosti súvisiace s chodom rodiny, domácnosti, výchovné zariadenia ani činnosti zabezpečujúce biologickú existenciu človeka (jedlo, spánok, hygiena, zdravotná starostlivosť)• ale aj z týchto činností si nieke...
|
|
0,3 |
9x |
|
Štátnicové otázky z Pedagogiky
Štátnicové otázky16 s. / 3. roč. / zip
1.Pedagogika ako veda, jej predmet, úlohy, základné pedagogické kategórie( výchova, vyučovanie, vzdelanie, vzdelávanie, edukácia, vedomosti, zručnosti, návyky, postoje a hodnoty) Štruktúra pedagogických disciplínPedagogika je spoločenskovedná disciplína zaoberajúca sa pedagogickými javmi, ktoré prebiehajú vo výchovnom a vzdelávacom procese. Pojednáva o podstate, zákonitostiach a úlohách výchovy a vzdelávania. Pojem pochádza z gréckeho slova paidagógos- (pais-dieťa, agogé- vedenie) paidagogos bol...
|
|
0,1 |
35x |
|
Význam diela J. A. Komenského na pedagogickú prax
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
V zamyslení sa nad tradičnou a súčasnou školou sa nám vybavuje celá rada odlišností, či už v prístupe k žiakom, v organizácii vzdelávania alebo v učebných metódach. V seminárnej práci sa venujem životu J. A. Komenského a jeho významu diela na pedagogickú prax. J. A. Komenský je považovaný za zakladateľa učebných metód a prístupu vo výchove učiteľ-žiak alebo prvé zadefinovanie kto je učiteľ, žiak, riaditeľ a ich postavenie v škole.Cieľom seminárnej práce je priblížiť život J. A. Komenského, vývoj...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vybrané kapitoly z aplikovanej fyziky
Študijný materiál59 s. / 1. roč. / zip
Obsahuje testy so správnymi odpoveďmi aj zadaniami, teóriu, prednášky a ťahák.
Prednášky:
II. Medzinárodná sústava jednotiek
1. Základné veličiny = základný súbor veličín. Určia sa ich jednotky = základné jednotky.2. Ostatné veličiny sa definujú pomocou definičných veličinových rovníc zo základných veličín a z veličín už definovaných – odvodené veličiny.
3. Jednotky odvodených veličín sa definujú pomocou definičných jednotkových rovníc zo základných jednotiek. Nazývajú sa odvodené jednotky....
|
|
1,0 |
48x |
|
Komunikácia v organizácii
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
V súčasnosti sa podniky čoraz častejšie stretávajú s problémom efektívne zvládať obrovské množstvo informácií, inštrukcií, príkazov, postrehov a nápadov, ktoré nevyhnutne prúdia interným aj externým podnikovým prostredím. V súčasnej dobe sa ľudská spoločnosť nachádza vo vývojovej fáze nazvanej „informačná“ spoločnosť. Rozumie sa pod tým spoločnosť, kde kvalita života i perspektívnosť sociálnych zmien a ekonomického rozvoja v rastúcej miere závisí na informáciách a ich využití. Informácie sú síce...
|
|
0,1 |
3x |
|
Pedagogika zrakovo postihnutých
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Špeciálnou pedagogikou sa označuje vedná oblasť v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie (výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania. Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či iným...
|
|
0,3 |
12x |
|
Návod na pranie - prezentácia
Prezentácia27 s. / 2. roč. / rar
MULTIMEDIÁLNE VZDELÁVANIE (MMV)
- vzdelávanie s použitím obrazov a slóv
- hovoríme vtedy, keď si ľudia vytvárajú mentálne reprezentácie(vlastná predstava) zo slóv (tak čítaných ako aj hovorených) a obrazov (ilustrácie, animácie, video, fotografie).
Úlohou bolo vytvoriť powerpointovú prezentáciu na tému "Návod na pranie", ktorá by mala byť príručkou pre rodinného príslušníka.
|
|
4,3 |
1x |
|
Personálna agenda
Študijný materiál5 s. / 3. roč. / doc
Personálna agenda1. Manažment ľudských zdrojov Predstavuje tú časť riadenia organizácie, ktorá sa zaoberá postavením človeka v organizácií, ľudskou pracovnou silou. Zahrňuje nie len proces získavania a udržiavania pracovníkov, ale i proces plánovania, tvorenia stratégie a zaisťovania optimálneho stavu. 2. Personálna agenda Vedením personálnej agendy sa rozumie administratívna činnosť súvisiaca so zamestnávaním ľudí. Ide najmä o vytváranie, uchovávanie a aktualizáciu personálnych dokumentov. Do p...
|
|
0,1 |
20x |
|
Pedagogická psychológia, oblasti psychológie, vývoj psychológie
Ťahák3 s. / 1. roč. / doc
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLÓGIA
ÚVOD:
Ped.psychológia – aplikovaná oblasť psychológie – hraničnou disciplínou
- Rozvíja sa na rozmedzí pedagogiky a psychológie
- Má dlhoročnú tradíciu
- Počas svojho vývoja prešla viac alebo menej búrlivými obdobiami reflexie zmien v oblasti psychológie, ale aj ako hraničná vedecká disciplína, reflexia zmien v iných vedných oblastiach, predovšetkým v pedagogike
- Uvedené zmeny sa netýkali len vlastného vymedzenia predmetu a metódy ped.psychológie, ale aj praktickéh...
|
|
0,1 |
6x |
|
Podnikanie v malých a stredných podnikoch - prednášky
Prednášky25 s. / 3. roč. / doc
Podnikanie - sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku. Aby určitá činnosť mohla byť považovaná za podnikanie, musia byť naplnené kumulatívne všetky pojmové znaky podnikania, ktorými sú: sústavné vykonávanie činnosti, samostatné vykonávanie činnosti, vykonávanie činnosti vo vlastnom mene podnikateľa, vykonávanie činnosti na vlastnú zodpovednosť podnikateľa, vykonávanie činnosti za účelom dosiahnutia zisku.
|
|
0,7 |
7x |
|
Technológia vzdelávania (prednášky a ťahák)
Študijný materiál11 s. / 1. roč. / zip
Dubnica nad Váhom Slovaki1.doc1. IKT – ( informačné komunikačné technológie) sú to prostriedky ktorými sprostredkujeme informácie, metódy, spôsoby a postupy zberu, spracovania, vyhodnocovania, distribúcie a včasného doručenia informácii v požadovanej forme a kvalite. Do IKT patria:
a) tradičné média – rádio, TV, tlač
b) osobné počítače
c) internet a jeho služby
d) integrované edukačné procesy
e) prostriedky pre video- konferencie
f) e-mail
g) elektronické hardvéry
h) automatické snímače...
|
|
0,1 |
62x |
|
Teória výchovy (vypracovaný test, teória a schémy)
Študijný materiál25 s. / 1. roč. / zip
Vypracovaný 50 otázkovy test, schémy a teória + ťahák.
Teória:
Znaky výchovy:
• Perspektívnosť
• Zámernosť
• Komplexnosť
• Dlhodobosť
• Protirečivosť
• Dynamickosť
• Dvojstrannosť
Funkcie výchovy:
• Formatívno rozvíjajúca
• Mobilizujúca
• Povzbudzujúca k sebavýchove
• Profylaktická
• Prevýchovná
Fázy výchovného pôsobenia:
• Fáza vstupnej diagnózy
• Fáza motivácie a pedagogického projektovania
• Fáza realizácie výchovných opatrení
• Fáza stanovenia výslednej...
|
|
0,8 |
83x |
|
Základy práva - prednášky z práva
Prednášky7 s. / 2. roč. / docx
Pojem pravo je system pravnych noriem. Sa vytvaralo v spolocnosti prirodzene uz v prvopociatkoch . obycajove pravo sa vytvorilo dodrziavanim urcitych priavidiel respektovanim sa. Hovorime vtedy ked na danom uzemmi je dlhodobo uzivane a respektovane. Zo vznikom statnych utvarov vznika potreba vytvorit si pravo pisane a umocnuje podstata sttu. Aby sa mocensky ten stat to co potrebuje aj na vonok.
Prve statne utvary babylonska risa, zakonik sa vykladal ze bol prisny kruty,
Pre pochopenie pojmu...
|
|
0,1 |
7x |
|
Didaktika odborného výcviku
Študijný materiál1 s. / 2. roč. / zip
1. PRVKY DIDAKTICKÉHO SYSTÉMUVo vyučovacom procese predmetu odborný výcvik sa stretneme s rozličnými činiteľmi, ktoré tento vyučovací proces významne ovplyvňujú. Za najdôležitejšie je možné považovať tieto činitele:1. podmienky2. ciele3. didaktické zásady4. majster odbornej výchovy a žiaci5. obsah vzdelávania — učivo6. metódy7. organizační formy8. materiálne prostriedky9. výsledky — hodnotenie, kontrolaTieto činitele vytvárajú systém didaktiky odborného výcviku.2. MAGEROVA TECHNIKAPre praktickú ...
|
|
1,0 |
1x |
|
Prednášky z predmetu Marketing (DTI)
Prednášky14 s. / 3. roč. / docx
Odbyt - marketingOdbyt je podnik ktorý vyrobí výrobok. Hľadá zákazníka na trhuMarketing je podnik ktorý zisťuje potreby zákazníka. Podľa nich vyrobí výrobok. Ponúkne výrobok na trhMarketing je proces, ktorý zabezpečia by správny zákazník dostal správny výrobok v správnom čase na správnom mieste za správnu cenu, s podporou správnej komunikácie. Definícia marketingu:Marketing je spoločenský a riadiaci proces, pomocou ktorého jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú alebo po čom túžia, a to...
|
|
0,1 |
8x |
|
Príprava na vyučovaciu hodinu
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Seminárna práca - Príprava na vyučovaciu hodinu z Geografie pre 5 ročník základnej školy
Vyučovacie metódy: brainstorming, pozorovanie, rozhovor, vysvetľovanie, metóda
otázok a odpovedí, práca s učebnicou, praktické opakovanie
Typ vyučovacej hodiny: zopakovanie predošlého učiva a nadväzne sprístupňovanie
nového učiva , osvojovanie nových vedomostí, opakovanie
...
|
|
7,2 |
35x |
|
Vybrané kapitoly z aplikovanej fyziky
Poznámky13 s. / 1. roč. / zip
Možné otázky s odpoveďou pri teste z aplikovanej fyziky. Poznámky z aplikovanej fyziky.
|
|
0,1 |
18x |
|