Spolupráca orgánov Európskej únie pri realizácii migračnej politiky EU
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
1 Teoreticko-pojmové vymedzenie migrácie1.1 Ciel a princípy migračnej politiky Pohyb osôb cez hranice predstavuje veľmi komplexný sociálny fenomén, jeho právne uchopenie je zložité ako na národnej, tak aj na medzinárodnej úrovni. Komplexnosť tejto problematiky sa premieta aj do terminologickej roviny, kde odborníci rozlišujú medzi migráciou legálnou a nelegálnou a neregulárnou, dobrovoľnou a nútenou, krátkodobou, dlhodobou a trvalou, kyvadlovou, sezónnou, cirkulárnou atd. Osoby, ktoré prekračujú...
|
|
0,3 |
8x |
|
Komparácia školského systému na Slovensku a vo vybranej zahraničnej krajine
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Vo svojej seminárnej práci by som sa chcela zaoberať komparáciou školského systému na Slovensku a školského systému vo Fínsku. Mojou motiváciou pre spracovanie tejto seminárnej práce boli rôzne články a publikácie, ktoré som si mala možnosť prečítať o tomto školskom systéme. V periodikách je fínsky školský systém označený za jeden z najlepších v Európe na základe rebríčkov testovania pätnásťročných žiakov v Programe pre medzinárodne posudzovanie študentov (Programme for International Student Ass...
|
|
4,2 |
23x |
|
Sociálne a filozofické základy výchovy a vzdelávania
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Vo svojej seminárnej práci by som sa chcela zaoberať slobodnou vôľou ako prvým základným problémom praktickej filozofie. To znamená často kladenú otázku - máme či nemáme slobodnú vôľu, sme vo svojom rozhodovaní slobodní?Cieľom mojej práce nebude vyriešenie tohto problému, ktorým sa zaoberali ľudia už od počiatku sveta, ale len preskúmanie pozadia a pochopenie prečo je tento problém taký komplikovaný.Zamerať sa chcem predovšetkým na to ako o slobodnej vôli väčšina ľudí premýšľa. Táto téma zamestn...
|
|
0,1 |
15x |
|
Otázky ku skúške z predmetu Pedagogika
Vypracované otázky28 s. / 1. roč. / docx
1) Pedagogika - pojem a predmet pedagogiky, základné pedagogické pojmy a kategóriePedagogika ako veda má svoj predmet skúmania, svoj systém a metodológiu. Základným metodologickým problémom pedagogiky ako vedy je odpovedať na otázky čo tvorí predmet jej výskumu. Predmetom pedagogiky je výchova, pedagogika sa zaoberá tým, čo vytvára a determinuje proces výchovy v konkrétnom prostredí a v konkrétnej situácii, na základe ktorých prebiehajú také činnosti medzi zúčastnenými, že pri nich dochádza k uč...
|
|
0,1 |
23x |
|
Vývinová psychológia od obdobia batoľaťa do obdobia puberty
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Obdobie batoľata- trvá od 1 roka do 3 rokov dieťaťa- dolný medzník - 1 rok: chôdza a reč (dieťa sa samo pohybuje a začína vyjadrovať vlastné myšlienky)- horný medzník - 3 roky: sebauvedomomenie „vlastné ja“- osamostatňovanie, aktivita - obdobie autonómie (E. Erikson)Telesný vývin v období batoľata- dieťa intenzívne rastie do výšky (12 cm v 2. r, 7cm v 3. r)- spomaľuje sa prírastok hmotnosti (2 kg v 2. a 2 kg v 3. r)- na začiatku obdobia má dieťa výšku okolo 75n cm, váži 10-11 kg, na konci obdobi...
|
|
0,1 |
8x |
|
Základy práva
Prednášky19 s. / 2. roč. / doc
I. PRÁVO A SPOLOČNOSŤ
1. Potreba práva v spoločnosti
Podľa T.HOBBESA stáva človek človeku vlkom. Predstavuje si spoločnosť bez pravidiel, bez moci. Každý má právo na všetko.
KANT –človeka považuje za mravnú bytosť, ktorá má rozum a vôľu. Právo nie sú len príkazy a zákazy, ale právo zároveň chráni slobodu jednotlivcov.
A.GEHLEN –jeho antropologické teórie vysvetľujú potrebu práva a iných inštitúcií pre stabilizáciu spolužitia a umožnenia slobody osobitosťami ľudí v relácii k zvieratám...
|
|
0,2 |
20x |
|
Vplyv médií na výchovu detí
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / docx
Na úvod by som chcela poznamenať prečo je dôležité zaoberať sa problematikou ako vplývajú médiá ruka v ruke s výchovou detí. Médiá sa postupným vývojom stali neodmysliteľnou súčasťou nášho každodenného života o ktorom chceme byť informovaní.
Na úvod by som chcela poznamenať prečo je dôležité zaoberať sa problematikou ako vplývajú média ruka v ruke s výchovou detí. Médiá sa postupným vývojom stali neodmysliteľnou súčasťou nášho každodenného života o ktorom chceme byť informovaní.
Médiá ovplyv...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vypracovaný test z predmetu Vývinová psychológia
Testy10 s. / 1. roč. / doc
1. Ktoré 3 časti zahrňuje vývinová psychológia?VP je veda o zákonitostiach vývinu psychickej regulácie správania od počatia až po smrť.Zahŕňa 3 časti :a) Filogenetickú - skúma pôvod a vývin psychiky v celom živočíšnom sveteb) Antropogenetickú - skúma vývin druhu homosapiensc) Ontogenetická - skúma vývin človeka od počatia až po smrť2. Čo skúma ontogenetická psychológia, aké má odvetvie, delenieOntogenetická psychológia skúma vývin človeka od počatia až po smrť a jej úlohou je :• skúmať akým spôs...
|
|
0,1 |
35x |
|
John Ronald Reuel Tolkien
Prezentácia13 s. / 2. roč. / zip
John Ronald Reuel Tolkien• * 3. január 1982 - † 2. september 1973• narodený v Bloemfonteine v Juhoafrickej republike• po smrti otca žil spolu so svojou matkou a bratom v Birminghame• pochovaný v Oxforde na cintoríne Wolvercote spolu so svojou ženouDetstvo a dospievanie• rodičia: Arthur Tolkien a Mabel Tolkienova• Arthur Tolkien zomrel roku 1896 na krvácanie do mozgu• Mabel Tolkienova zomrela roku 1904 na cukrovku• po smrti oboch rodičov vychovávaný spolu s bratom Hilarym kňazom Francisom Xaviero...
|
|
2,0 |
1x |
|
Problémové správanie žiačky základnej školy
Seminárna práca2 s. / 2. roč. / docx
Janka je druhou dcérou šesťčlennej rodiny. Od malička bola živá, neposedná. Keď mala šesť rokov, navštívila s matkou pedagogicko - psychologickú poradňu pre posúdenie školskej zrelosti, pričom dieťaťu bol navrhnutý odklad povinnej školskej dochádzky o jeden rok. Keď mala Janka 14 rokov, mala už okrem staršieho brata aj dvoch mladších súrodencov. Povedali jej, že ak neprestane s alkoholom a so staršími kamarátmi, nebude sa riadne pripravovať do školy a bude sa chodiť miesto školy túlať, dajú ju d...
|
|
0,1 |
2x |
|
Telesný vývin novorodenca
Seminárna práca3 s. / - roč. / docx
Donedávna existovalo presvedčenie, že novorodenec je iba vrieskajúci, slintajúci tvor pasívne závislý a nemohúci. Klasická psychológia (hlavne S. Freud - viedeňská škola a A. Freud - londínska škola) charakterizuje novorodenca ako zraniteľnú, bezmocnú bytosť, ktorá parazituje na svojom životnom prostredí, žije v akomsi čepci, a bez akejkoľvek kompenzácie berie to, čo potrebuje. Zistil sa však pravý opak hore uvedených presvedčení. Podľa Drlíkovej (1992) vstupuje novorodenec veľmi rýchlo do inter...
|
|
0,1 |
2x |
|