Interpersonálne teórie (Horneyová, Sullivan)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Úvod do interpersonálnych teórií
V 19. storočí vedci chápali človeka ako biologickú bytosť na základe učenia Charlesa Darwina, ku koncu storočia sa však začínajú rozvíjať nové disciplíny ako napríklad sociológia alebo antropológia, ktoré študujú človeka s ohľadom na prostredie. Vplyvom toho sa začala rozširovať myšlienka, že osobnosť sa formuje viac prostredníctvom sociálnych vplyvov ako biologických faktorov. Na biologizme je založené učenie Sigmunda Freuda, ale postupne čoraz viac jeho zást...
|
|
0,1 |
24x |
|
Empatia a možnosti jej rozvoja
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
1 Úvod:
Výraz empatia pochádza zo starogréčtiny, kde v pôvodnom význame znamená silnú emóciu, vášeň. Je obmenou slova „pátos“, ktoré bolo používané na vyjadrenie nešťastia choroby, alebo utrpenia.
Výraz empatia sa vedeckým pojmom stal až v roku 1897, kedy ho totiž známy profesor psychológie B. Titchener použil pri preklade diela Theodora Lippsa, na pretlmočenie výrazu Einfühlung – vcítenie. O význame tohto pojmu vzniklo už veľa rôznorodých teórií, a preto je zrejmé, že bežný výraz vcítenia ...
|
|
0,1 |
21x |
|
Základy psychológie myslenia
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Cieľom seminárnej práce bolo vysvetliť základy psychológie myslenia. Človek je mysliaci tvor, preto myslenie je veľmi dôležité pre každého z nás. V každodennom živote sa stretávame s rôznymi problémami a úlohami, na ktoré nepostačuje zmyslové poznanie. Bez myslenia by človek nevedel riešiť problémové situácie, ktoré obsahujú niečo neznáme, s čím sa ešte nestretol vo svojom živote. Nemôžeme povedať, že všetci ľudia myslia rovnako. Niektorí ľudia vedia postrehnúť problém tam, kde ho iní nevidia. Z...
|
|
0,1 |
1x |
|
Teórie morálneho vývinu podľa Erika H. Eriksona
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Úvod
„Erikson rozvinul a modifikoval Freudove myšlienky o štruktúre vývoja človeka a zvlášť zdôrazňoval dôležitosť medziľudských vzťahov a tvorivé vlastnosti človeka.“
Erikson sám vyčlenil a popísal osem vývinových štádií. Práve toto je téma našej seminárnej práce.
V práci sa pokúsime priblížiť Eriksonov život, no za hlavný cieľ sme si určili rozanalyzovať a podrobne popísať každé zo spomínaných štádií a tak ich čitateľovi, resp. poslucháčovi priblížiť a tak aj lepšie pochopiť.
|
|
0,1 |
26x |
|
Asertívne správanie (charakteristika, asertívne práva, techniky asertivity)
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Asertivita sa zrodila v Spojených štátoch amerických, má oveľa staršie korene ako si myslíme, prejavila sa však až v šesťdesiatych rokoch. Rozvíjala sa vplyvom behavioristických hnutí, ktoré sa zaoberajú ľudským správaním a vonkajšími prejavmi prežívania človeka. Výraznejší záujem o asertivitu sa prejavil až v 70. a 80. rokoch (presnejšie tréning alebo výcvik asertivity), kedy došlo k rozvoju manažérskych a iných ekonomických profesií.O východiskové princípy asertívneho správania sa zaslúžil hla...
|
|
0,1 |
15x |
|
Teória morálneho vývinu podľa Piageta
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
1 Úvod
Témou našej seminárnej práce je teória morálneho vývinu podľa Piageta. Budeme sa Vám snažiť priblížiť tento vývin, ale povedať Vám aj, čo predchádzalo vzniku vývinu, o čo sa autor opieral, či sa morálne myslenie rozvíjalo postupne alebo nie, aké základné skupiny determinujú morálny vývin a aké štádiá v tomto vývine sú respektíve ako ich rozdelil Piaget. Tiež sa Vám pokúsime priblížiť heteronómnu a autonómnu morálku.
|
|
0,1 |
14x |
|
Psychologické metódy
Študijný materiál8 s. / 1. roč. / docx
PozorovanieJe to jedna zo základných psychologických metód. Je to jedna z najstarších výskumných metód v psychológii. Tvorí jeden z hlavných prístupov k poznaniu psychických javov u iných ľudí. Pomocou pozorovania môžeme skúmať výrazové prejavy skúmaných osôb. Ide tu predovšetkým o analýzu činnosti, o analýzu správania skúmaných osôb v ich normálnych životných podmienkach a situáciách bez umelého zasahovania výskumníka.
|
|
0,1 |
0x |
|
Vnímanie - percepcia
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Každý človek, aj malé dieťa sa potrebuje orientovať vo svojom životnom prostredí, rozpoznávať jeho vlastnosti, vzťahy medzi vecami v tomto prostredí a vytvárať si o ňom obraz. Bez poznávania by táto orientácia nebola možná. Základnou formou poznávania je vnímanie, prijímanie informácií z okolitého prostredia pomocou zmyslov, ich následné spracovanie a kódovanie a vytváranie celistvého obrazu. Neexistuje jednotná definícia vnímania, H. Piéron (1963, in Nakonečný, 1997, str. 382) tento pojem vymed...
|
|
0,1 |
8x |
|
Štádiá morálneho vývinu podľa Kohlberga
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Životopis:Americký psychológ a filozof. Kohlberg sa narodil v roku 1927 v Bronxville, bohatom predmestí New Yorku, ako syn úspešného obchodníka. Navštevoval Philips Academy v Andovere a skončil ju, keď skončila druhá svetová vojna. Potom namiesto toho, aby išiel na vysokú školu, ho svedomie poháňalo stať sa obchodníkom na mori a zapojiť sa do projektu pašovania európskych židov na lodiach cez britskú blokádu do Palestíny. Z tejto skúsenosti vzišiel Kohlbergov celoživotný záujem o otázku, kedy je...
|
|
0,1 |
12x |
|
Podprahová reklama
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Pojem reklama sa v ľudskej spoločnosti vyskytuje už od nepamäti, a tak, ako sa vyvíjal obchod, služby a ekonomika vo všeobecnosti, tak sa vyvíjala aj reklama. Od najstarších nápisov na budovách, ktoré informovali okoloidúcich na obchodných cestách, kde sa dá čo kúpiť, cez vynález litografie, ktorý zabezpečoval vznik, rozvoj a šírenie reklám až po radikálny rozvoj marketingu v súčasnosti.
Vo všeobecnosti majú reklamy za úlohu informovať o ponuke, druhou funkciou je príjemcu zaujať a vytvoriť u n...
|
|
0,3 |
2x |
|
Pozornosť
Prezentácia12 s. / 1. roč. / pptx
Prezentácia z predmetu Všeobecná psychológia, na tému pozornosť
|
|
1,4 |
5x |
|